AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #21 Del Skrevet 2. mai 2023 nilie skrev (På 28.9.2022 den 13.49): Takk for råd og erfaringer! De mener det kan være til hinder når hun begynner å åle seg og være utsatt for sårdannelse, hun har et som buler litt ut midt på magen (ca tre cm) og ett på foten/tærne. Heller litt mot å avvente pga bivirkninger, og fordi vi må få i henne mikstur to ganger om dagen 6-12 måneder. Til deg som har brukt medisinen til din yngste, smaker den vondt også? Vi fikk også beskjed om at hun legges inn før første doser og ved opptrapping. Vårt barn gikk på det, ingen bivirkning og fødselsmerker trakk seg tilbake som det skulle. God oppfølging og var ingen problemer knyttet til medisineringen. Ble en del av rutinen. veldig dumt om barnet skal få problem med å gå, pga en hevelse på fot. Anonymkode: 6e5d0...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abeer Skrevet 19. august 2023 #22 Del Skrevet 19. august 2023 Hei, ser at mange har brukt Hemangiol propranolol. Jeg har nettopp begynt å bruke det for min datter, men jeg lurer på om det gikk greit å gi vaksine til barnet mens den gikk på denne medisinen? 🙂 Da tenker jeg på de alle de vanlige vaksinene for spedbarn + bcg vaksinen. tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #23 Del Skrevet 19. august 2023 Abeer skrev (1 time siden): Hei, ser at mange har brukt Hemangiol propranolol. Jeg har nettopp begynt å bruke det for min datter, men jeg lurer på om det gikk greit å gi vaksine til barnet mens den gikk på denne medisinen? 🙂 Da tenker jeg på de alle de vanlige vaksinene for spedbarn + bcg vaksinen. tusen takk på forhånd! Kan ikke huske vi utsatte noen vaksiner. Hør med helsepersonell, det står i legemiddelhåndboka som regel☺️ Anonymkode: 6e5d0...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #24 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (På 28.9.2022 den 13.54): Datteren vår ble født med en hemangiom. Den er plassert midt i pannen hennes, og er 2 x 3 cm. Hun er 8 år nå, og den er nesten ikke synlig lenger. Vi behandler den med propranolol, og det startet vi med når hun var 8 måneder. Den forsvant kjappere av det Siden den er nesten borte, så er huden litt mykere der som den er/har vært og mye lysere rød i fargen. Anonymkode: 6410d...28d Har dere behandlet i 8 år? Anonymkode: 6e5d0...69d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #25 Del Skrevet 19. august 2023 Her trodde de at det var hemangiom, men det viste seg å være nevroblastom. Hun ble født med det og da er det egentlig god prognose, men min jente døde. Jeg kommer aldri til å slutte å lure på om hun hadde overlevd hvis de hadde gitt henne riktig diagnose med en gang … Anonymkode: 359ba...61e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #26 Del Skrevet 19. august 2023 Alle dere her i tråden som har svart: Noen av ungene deres som har blitt kvitt det? Innen hvilken alder? Leser 50% innen 5 år og 90% innen 9 år blir borte ...hva sier dere? Anonymkode: f08d1...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #27 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alle dere her i tråden som har svart: Noen av ungene deres som har blitt kvitt det? Innen hvilken alder? Leser 50% innen 5 år og 90% innen 9 år blir borte ...hva sier dere? Anonymkode: f08d1...c22 Barn alder 1 mnd-6 mnd: kraftig vekst fra en liten rød flekk til veldig stor hevelse. Barn alder 6-11mnd: Kraftig redusert under behandling på Hemangiol. På skala 1-10. fra 10 ned til 2. behandling avsluttet. Barn alder 1-2 år: blusset opp litt etter avslutt på hemangiol. Opp til ca 4 på skala 1-10 ganske raskt. Barn alder 2-5 år: så begynte det trekke seg tilbake litt og litt frem til 5 år, nå på ca 3 på skala 1-10. 5år+: vurderer nå litt hva vi skal gjøre fremover om det ikke trekker seg mer tilbake før skolestart. Enten lar det være og se, eller prøver noen dråper man kan ha direkte på huden/hemangiomet. Må avklare litt med spesialistene. Blir laser om det ikke er borte før ungdomsskolen. Anonymkode: 6e5d0...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abeer Skrevet 19. august 2023 #28 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke huske vi utsatte noen vaksiner. Hør med helsepersonell, det står i legemiddelhåndboka som regel☺️ Anonymkode: 6e5d0...69d AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan ikke huske vi utsatte noen vaksiner. Hør med helsepersonell, det står i legemiddelhåndboka som regel☺️ Anonymkode: 6e5d0...69d Aha så bra! Ja vi skal høre når hun skal vaksinere seg, men vi tenkte å høre her om deres barn ble vaksinert samtidig som de gikk på den medisinen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abeer Skrevet 20. august 2023 #29 Del Skrevet 20. august 2023 (endret) Hei, hvor mye trappet dere opp på medisinen før det ble borte? Vi fikk beskjed og trappe opp etter vekten til barnet. Hun veier nå 7 kilo, så da får hun 7 mg to ganger daglig. 😊 Endret 21. august 2023 av Abeer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abeer Skrevet 20. august 2023 #30 Del Skrevet 20. august 2023 Olea4 skrev (På 28.9.2022 den 22.20): Vårt barn får hemangiol pga hemangiom ved øyet (fare for å påvirke synet). Var på sykehuset for å måle blodsukker noen timer i forbindelse med oppstart da det kan påvirke blodsukkeret. Veldig sjelden det skjer i følge de vi pratet med. Har gått veldig fint for oss hele veien. Ingen bivirkninger i det hele tatt og barnet elsker medisinen sin. Det smaker veldig søtt. Har gått på det i ett år nå og det har ikke vært noe styr med det annet enn noen litt kjedelige turer til sykehuset. Hei, lurer bare på om du husker om barnet ditt fikk vaksine samtidig som barnet gikk på medisinen? Eller ble vaksinen utsatt? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #31 Del Skrevet 20. august 2023 Abeer skrev (6 minutter siden): Hei, lurer bare på om du husker om barnet ditt fikk vaksine samtidig som barnet gikk på medisinen? Eller ble vaksinen utsatt? 😊 Vaksiner blir ikke utsatt Anonymkode: cd2f5...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abeer Skrevet 20. august 2023 #32 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kan ikke huske vi utsatte noen vaksiner. Hør med helsepersonell, det står i legemiddelhåndboka som regel☺️ Anonymkode: 6e5d0...69d Husker du hvor mye mg du ga på slutten av perioden? Vi gir 7 mg 2 ganger daglig nå, og har fått beskjed om å fortsette etter vekt 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #33 Del Skrevet 20. august 2023 Abeer skrev (8 timer siden): Husker du hvor mye mg du ga på slutten av perioden? Vi gir 7 mg 2 ganger daglig nå, og har fått beskjed om å fortsette etter vekt 😊 Nei husker dessverre ikke helt. Fulgte skjema vi fikk fra barnelegen som fulgte opp barnet😀 Anonymkode: 6e5d0...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå