Gå til innhold

Kan noen anbefale en god sjampo for skadet hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håret er skadet av bleking. Det er tørt og har knukket. Noen, gjerne frisører, som har et godt tips til sjampo? Har fått tak i hårmaske fra k18.

Anonymkode: 1831b...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke frisør, men har stripet/bleket hår over ganske lang tid. 
I snart et år har jeg brukt Wella Fusion shampo (og balsam) og er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 79fba...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Olaplex! Jeg så andre tipset om dette i mange år før jeg kjøpte det selv, men nå som jeg har kjøpt det så angrer jeg på at jeg ikke hørte med en gang! 

De har sjampo og balsam, aller mest anbefaler jeg repareringsmiddelet deres som heter Olaplex no. 3. 

Merker stor forskjell på håret!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale fra redken og joico og kreastase, brukt alle disse og var fornøyd, jeg tror faktisk håret mitt tjente på å få ulike typer fremfor samme hver gang. Nå bruker jeg mest redken sin allsoft som standard shampo&balsam, så kurer jeg håret en gang eller to i uka. Som krisebehandling kan du kjøpe olaplex, slik som Silkedyne sier, særlig no. 3. 

Anonymkode: 8dc73...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med en sjampo er at den er mild for hår og hodebunn og uten for sterke sulfater. Legg heller litt penger i balsam og kur. Er enig med Olaplex no3 men den alene er ikke nok, du trenger også fukt og proteiner. Personlig liker jeg sjampo og balsam fra Finn & Gunnar, men det er i hovedsak pga lukten og at den gjør godt for min sensitive hodebunn, men kjenner den også er god på håret. Til kur bruker jeg wella luxoil og Olaplex, har til gode å finne en god proteinkur for mitt hår.. 

Men hår og hodebunn er så individuelt, det som funker for meg funker ikke nødvendigvis for deg. For eks så hjelper det mye på håret mitt at jeg ikke vasker det oftere enn 3-4 hver dag, men for andre er det umulig å gjøre. 

Anonymkode: ac6b0...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 15.17):

Håret er skadet av bleking. Det er tørt og har knukket. Noen, gjerne frisører, som har et godt tips til sjampo? Har fått tak i hårmaske fra k18.

Anonymkode: 1831b...68a

Er ikke frisør, men har prøvd ut en del produkter. Nå er det også mange år siden jeg hadde bleket hår.

Men Elvital sin hyalorun plump er veldig bra. Jeg har bare balsamen og leave in sprayen da jeg har fet hodebunn. Men sjampoen i tillegg kan nok hjelpe deg veldig. De har også hårkur. 

Joico serien er veldig bra. Mamma har bleket hår og har brukt Joico nå fordi hun elsker den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over produktene fra Milkshake. Utviklet av frisører. Bruker shampo, balsam, whipped cream skum (gir masse fukt), pluss hårskum eller styling for krøller. Vet at de har diverse oljer og kurer også. Kjøpes på deres egen side, Kome eller Lyko.

Anonymkode: 3a711...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...