Gå til innhold

Hadde dere gratulert med dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en veldig barnslig situasjon, jeg vet det. Men saken er at jeg har en veldig sær svigerinne. Hun er veldig selvsentrert og er alltid mest opptatt av seg og sitt. Kan ramse opp endeløse eksempler på hvorfor jeg tenker dette om henne, men da blir innlegget til en roman 😄 

Saken er at hun har bursdag i morgen. Jeg har alltid sendt en melding eller ringt henne for å gratulere henne med dagen. Hun har de siste 4-5 årene aldri gjort det samme tilbake. Jeg vet at hun vet om det, for hun er aktiv på facebook, og er nødt til å se gratulasjonene der, hun skriver hilsener til andre ser jeg.  Jeg er nå veldig fristet til å la være å sende henne lykkeønskninger i morgen, men kjenner meg samtidig barnslig som tenker sånn. 

Når det kommer til bursdager sånn generelt hos dem, så er dette et eksempel: Det ene barnet deres, som er vår lille nevø har alltid feiret bursdagen sin sammen med storfamilien. De siste to årene har alle på henne side feiret ham, og vi har aldri hørt om bursdagen engang. Ikke før i etterkant. Unnskyldningen har vært at de har slått sammen flere bursdagsbarn på hennes side, så det har vært enklest. Jeg og min mann kjenner det litt sårt, for nevøen vår kommenterte i år at vi ikke hadde vært i bursdagen hans. Vi svarte med at vi hadde gjerne vært der, hvis vi bare hadde visst at han skulle ha bursdagsfeiring.......

Anonymkode: 3ac42...947

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å skrive gratulerer med dagen til folk på Facebook er temmelig tamt opplegg. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ikke skrevet noe - og tanken hadde nok ikke falt meg inn, heller. Så er jeg en som ikke bryr meg eller sjekker om folk skriver det på min profil når jeg har bursdag selv, da.

Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg noe særlig om det. Dere går ikke overens får jeg inntrykk av, og hvis hun gir uttrykk for at hun ikke vil ha dere der kan du bruke energien din på andre!

Jeg tenker også litt sånn skal man enten heve seg over det uten å utmatte en selv å bli oppslukt i å holde kontakt med svigerinnen, eller så kan du fortsette deres liv å ikke dele slike fine øyeblikk som hun også velger å holde dere utenfor.

Facebook gratulasjoner hadde jeg heller ikke hengt meg særlig opp i!😊

Anonymkode: f011d...922

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde ikke brydd meg noe særlig om det. Dere går ikke overens får jeg inntrykk av, og hvis hun gir uttrykk for at hun ikke vil ha dere der kan du bruke energien din på andre!

Jeg tenker også litt sånn skal man enten heve seg over det uten å utmatte en selv å bli oppslukt i å holde kontakt med svigerinnen, eller så kan du fortsette deres liv å ikke dele slike fine øyeblikk som hun også velger å holde dere utenfor.

Facebook gratulasjoner hadde jeg heller ikke hengt meg særlig opp i!😊

Anonymkode: f011d...922

Jeg har vært opptatt av å holde et greit forhold, pga barna deres. Men vi blir jo holdt utenfor uansett, så det hjelper jo fint lite 😉 

Er helt enig i at facebook-gratulasjoner er uvesentlige. Poenget var vel heller at jeg vet at hun får med seg bursdagen min. Det er ikke slik at hun ikke vet det. 

Skrevet

Keep taking the high road. Da vil du alltid vinne. 

Anonymkode: 6086e...134

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis hun ikke skriver til deg, skriver ikke du til henne. 

Anonymkode: 10b63...4d8

Skrevet

Hvis det plager deg så mye at hun ikke har skrevet, skriver du ikke. 

Dersom det var snakk om at du faktisk ønsker å gratulere henne, gjør det. 

Ikke legg så mye mer i det, det er faktisk bare noen få tastetrykk på dataen. Er ikke snakk om at du ofrer så sykt mye for henne eller at du lager en stor fest for henne. 

Skrevet

Jeg har også en sånn svigerinne. Veldig slitsomt. Jeg sendte tilogmed blomster til hennes bursdag sist, men selv gadd hun ikke gratulere meg med dagen da jeg feiret den en gang. Bare la sånne folk gå og la dem subbe rundt i sin egen drit. Jeg orker faktisk ikke å engasjere meg mer. Vanlig folkeskikk er ikke for mye å forlange, tenker jeg. 

Anonymkode: 0716e...332

Skrevet

Jeg hadde rett og slett "glemt" det i en travel hverdag. 

Skrevet

Ser ingen grunn til at du skal bruke tid på andre som ikke gjør seg umaken verd å bruke tid på deg. En liten gratulasjon koster ikke henne særlig mye og er en hyggelig gest, og det er selvfølgelig ikke slik at man husker det hele tiden. Men over den tidsperioden du nevner så er det neppe bare glemt i forbifarten tenker nå jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 15.03):

Jeg og min mann kjenner det litt sårt, for nevøen vår kommenterte i år at vi ikke hadde vært i bursdagen hans. Vi svarte med at vi hadde gjerne vært der, hvis vi bare hadde visst at han skulle ha bursdagsfeiring.......

Hva med å ta med nevøen ut og spise eller invitere ham på kake hjemme hos dere og feire på etterskudd? Da slår dere to fluer i en smekk; dere gleder nevøen, og får samtidig statuert et eksempel ved å vise alle at det ikke er dere som er kjipe.

Anonymkode: 1e025...992

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 15.03):

Dette er en veldig barnslig situasjon, jeg vet det. Men saken er at jeg har en veldig sær svigerinne. Hun er veldig selvsentrert og er alltid mest opptatt av seg og sitt. Kan ramse opp endeløse eksempler på hvorfor jeg tenker dette om henne, men da blir innlegget til en roman 😄 

Saken er at hun har bursdag i morgen. Jeg har alltid sendt en melding eller ringt henne for å gratulere henne med dagen. Hun har de siste 4-5 årene aldri gjort det samme tilbake. Jeg vet at hun vet om det, for hun er aktiv på facebook, og er nødt til å se gratulasjonene der, hun skriver hilsener til andre ser jeg.  Jeg er nå veldig fristet til å la være å sende henne lykkeønskninger i morgen, men kjenner meg samtidig barnslig som tenker sånn. 

Når det kommer til bursdager sånn generelt hos dem, så er dette et eksempel: Det ene barnet deres, som er vår lille nevø har alltid feiret bursdagen sin sammen med storfamilien. De siste to årene har alle på henne side feiret ham, og vi har aldri hørt om bursdagen engang. Ikke før i etterkant. Unnskyldningen har vært at de har slått sammen flere bursdagsbarn på hennes side, så det har vært enklest. Jeg og min mann kjenner det litt sårt, for nevøen vår kommenterte i år at vi ikke hadde vært i bursdagen hans. Vi svarte med at vi hadde gjerne vært der, hvis vi bare hadde visst at han skulle ha bursdagsfeiring.......

Svigerinnen ville jeg som andre foreslår prøvd å overse og ikke gratulert. Men det er leit at dere ikke blir invitert i nevøen deres sin bursdag. Dere bør snakke med mannen hennes om. Er han din bror? Eller din manns? Hvis det er din, tar du praten. Ellers din mann.

Hva ble det til forresten? Sendte du gratulasjon?

• Liker 1
Skrevet

Ganske vanlig at man ikke følger med på voksne menneskers bursdager. Akkurat det betyr ikke nødvendigvis ikke noe mer enn at hun rett og slett ikke er opptatt av bursdager. 

Det er en helt annen sak når det gjelder nevøen din. Syns forslaget over her, om å invitere ham med dere ut selv, var veldig bra. 

Skrevet

Jeg gratulerte ikke med dagen. 

Veldig gode forslag angående nevøen vår. Det er noe vi kan gjøre neste år 🙂

TS

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som hun prøver å eliminere deg/dere.. så vanskelig er det ikke å fange opp.. kan være fb gratulasjoner ikke er noe man skal ta på alvor men om hun konsekvent skriver til andre og ikke til deg pluss at dere ikke blir invitert i fam bursdager så har hun jo funnet den høyeste måte å rope på.. hun vil ikke ha dere i livet sitt.. 

Anonymkode: a8267...17e

Skrevet (endret)

Nei hadde ikke gratulert henne med dagen. Synes ikke det er så viktig at folk gratulerer svigerinner/svogere, og i alle fall ikke de man ikke kommer overens med. Så du kan bare la vær å skrive gratulere til henne med god samvittighet synes jeg :) Man må ikke være gode venner med svigerinner/svogere og man må ikke gratulere de, og kommer man ikke overens så kommer man ikke overens. Bruk heller tiden på alle du er glad i og kommer overens med, og ha kontakt med barnet/barna du er tante til og mannen til denne dama uansett om det er broren din eller broren til mannen din. Eller om det er hun som er søster til mannen din.

Endret av Warrior

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...