Gå til innhold

Mannen eller kvinnen som handler inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mannen som handler inn mat hos dere? Hvordan går det?

Min oppfatning er at menn er ganske dårlig til å handle riktig. Agurk kan plutselig bli til sylteagurk hos en mann. Selv har jeg opplevd at kakao jeg skulle bruke til baking ble til rett i koppen-kakao.

Del også historier om handlebommer dere eller partner har gått på.

Anonymkode: e47b8...7cc

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer (mann) klarer fint å handle det som skal handles, men for øyeblikket er jeg hjemmegående så da er det jeg (kvinne) som står for handel, matlaging etc.

Anonymkode: 224f1...c28

Skrevet

Jeg foretrekker å handle inn, for ting blir ofte feil. Han kjøper bare den fremste pakken med spekeskinke uten å finne pakken med lite fett på, kjøper plommer eller moreller som er myke, bananer som har blitt gule, tomater som er for bleke, og bare generelt dårlig på å velge. Er heller ikke noe god på å se på pris… 

Anonymkode: 48fd4...489

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg handler hovedsakelig, fordi det er jeg som har matinteressen her i huset. Mannen klarer fint å handle det meste, men på enkelte ting viser jeg ham enten emballasjen eller et bilde. Det gjelder i all hovedsak ting vi sjelden bruker. 

Skrevet

Varierer. Når dama handler så handler hun alltid ting vi har. Er ikke uvanlig at vi har 4-5 av samme ting i skapet, fryseren osv. Helt håpløs.

Anonymkode: 676ba...c8d

Skrevet

Min mann er veldig god på å handle. Med og uten lapp. Men han kan være litt bokstavelig noen ganger.  Skrev salt og pepper potetgull Maarud på en lapp til han.. Han kom hjem med salt, pepper, potetgull fra ett annet merke og potetgull fra Maarud 😆😅

Anonymkode: c93ed...1c0

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min oppfatning er at menn er ganske dårlig til å handle riktig. Agurk kan plutselig bli til sylteagurk hos en mann. Selv har jeg opplevd at kakao jeg skulle bruke til baking ble til rett i koppen-kakao.

Du høres ut som en klassisk KG-kvinne som velger en klassisk KG-partner.

Anonymkode: 58435...810

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enda en tråd for å fortelle hvor dum menn er. Du skal ha for den, godt forsøk. 

Det er rart at menn, som en gruppe, altså alle menn, i hele tatt skjønner når de skal på do. Er du ikke enig? 

Anonymkode: 2104f...508

• Liker 3
Skrevet

Det gjør vi begge to. Jeg tar meg av matleveringen fra Meny, han handler om han er ute og vi vil ha noe ekstra. 

Anonymkode: c5f85...ec3

Skrevet

Vi handler omtrent like mye, og klarer det akkurat like bra begge to. 

Vi har dog litt forskjellige preferanser, så når han handler blir det mer pølser og pizza, og når jeg handler blir det mer kylling og fisk. 

Anonymkode: a65eb...8e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min mann er veldig god på å handle. Med og uten lapp. Men han kan være litt bokstavelig noen ganger.  Skrev salt og pepper potetgull Maarud på en lapp til han.. Han kom hjem med salt, pepper, potetgull fra ett annet merke og potetgull fra Maarud 😆😅

Anonymkode: c93ed...1c0

Haha, det er gøy! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enda en tråd for å fortelle hvor dum menn er. Du skal ha for den, godt forsøk. 

Det er rart at menn, som en gruppe, altså alle menn, i hele tatt skjønner når de skal på do. Er du ikke enig? 

Anonymkode: 2104f...508

Kanskje bare mennene i mitt liv da🤷 Oppvokst med kun far og det var umulig å gi handlelapp til han. Litt enklere med min samboer nå fordi vi har messenger og jeg kan sende bilde av hva jeg skal ha.

Skrevet

Hos oss er det stort sett han som handler fordi han kjører forbi matbutikk på vei fra jobb. Handler aldri feil, og det er han som sørger for at vi har alle basisting som såpe, tannkrem, mel osv. Jeg tenker aldri på sånt. Vi bruker Bring-appen, og der legger hele familien inn ting som skal handles. 

Han kan dog være litt «gjerrig» og synes at ting er dyrt, og den praten orker jeg ikke 🤣 Så når vi skal ha litt dyrere oster, kjøtt osv så stikker jeg innom butikken og kjøper de tingene. Han har heldigvis aldri sett sammenhengen mellom min handling og dyrere mat.

Anonymkode: 30749...925

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hos oss er det stort sett han som handler fordi han kjører forbi matbutikk på vei fra jobb. Handler aldri feil, og det er han som sørger for at vi har alle basisting som såpe, tannkrem, mel osv. Jeg tenker aldri på sånt. Vi bruker Bring-appen, og der legger hele familien inn ting som skal handles. 

Han kan dog være litt «gjerrig» og synes at ting er dyrt, og den praten orker jeg ikke 🤣 Så når vi skal ha litt dyrere oster, kjøtt osv så stikker jeg innom butikken og kjøper de tingene. Han har heldigvis aldri sett sammenhengen mellom min handling og dyrere mat.

Anonymkode: 30749...925

Da er ikke dere representative. Menn er ofte de som kjøper de dyreste varene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg foretrekker å handle inn, for ting blir ofte feil. Han kjøper bare den fremste pakken med spekeskinke uten å finne pakken med lite fett på, kjøper plommer eller moreller som er myke, bananer som har blitt gule, tomater som er for bleke, og bare generelt dårlig på å velge. Er heller ikke noe god på å se på pris… 

Anonymkode: 48fd4...489

Han kjøper altså den beste skinken. 

Skrevet
Brunello skrev (24 minutter siden):

Da er ikke dere representative. Menn er ofte de som kjøper de dyreste varene.

Er det? Hva er den statistikken basert på? For meg ser det motsatt ut. Menn vil gjerne spare penger på mat.

Skrevet

Her er det jeg som handler. Jeg begynner å lure på om mannen bare later som om han er latterlig dårlig til ting så han skal få slippe å gjøre noe. 

Anonymkode: 1dd10...2bb

Skrevet

Vi handler begge to,eller hver for oss. Som regel er begge to med.

• Liker 2
Skrevet

Hun : kjøp en liter melk, hvis de har egg, kjøp seks.

Han kommer hjem med seks liter melk, fordi «de hadde egg».

Anonymkode: 4a4f9...e1d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begge legger inn på felles handleliste. Bestiller fra Oda en gang i uken. 

Anonymkode: 9d159...de2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...