Gå til innhold

Her vi bor er det ingen lærere som er tatt ut i streik. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det nå er litt spesielt at det stort sett bare er sør for Bodø at lærere er tatt ut i streik. Hvorfor får ikke de lærene gådd ut i streik også? Har ikke helt skjønt det. Nesten så det ikke er så viktig

Anonymkode: 66754...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de ikke er organisert.

Anonymkode: 9671d...c5d

Skrevet

Eller at de ikke er organisert i et av lærerforbundene.

Skrevet

Okei, noen måte å finne ut om de er organiserte? 

Skrevet

Ikke bare sør for Bodø. Her i Bodø er det veldig mange lærere i streik. De fleste skoler er berørte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er dette så viktig for deg? 

Anonymkode: 9db60...a74

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Organisasjonstilhørighet er hemmelig.

Skrevet

Det er fordelt utover. I kommunen jeg bor med 28 000 innbyggere 1t fra Oslo er heller ingen tatt ut med unntak av lærere som også jobber andre steder der deres andre arbeidsplass er berørt

Anonymkode: 107da...759

Skrevet

Ingen som er tatt ut her heller,  og jeg bor nær Oslo. Det er alltid sånn

Anonymkode: 681d7...cfc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er dette så viktig for deg? 

Anonymkode: 9db60...a74

Tenker mye på om noen av barna våre blir berørte, det med hvordan vi skal evt få kabalen til å gå opp. Men så tenker jeg også det er så rart at det er så mange skoler andre plasser, men ikke nord som er berørte, er ikke de lærerne like viktige! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker mye på om noen av barna våre blir berørte, det med hvordan vi skal evt få kabalen til å gå opp. Men så tenker jeg også det er så rart at det er så mange skoler andre plasser, men ikke nord som er berørte, er ikke de lærerne like viktige! 

en veldig rask sjekk viser at lærere i Tromsø streiker, og flere blir tatt ut i morgen. Mulig det er flere steder

Anonymkode: 107da...759

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke så mange som er tatt ut i det hele tatt. Jeg kjenner ingen som er direkte rammet av streiken, og det er ikke så rart når det er under 70 skoler som er tatt ut. Ganske sikker på at det er relativt godt fordelt sett på befolkningstall. Ser også at det er 16 skoler tatt ut i troms og finnmark, og 12 i Harstad. Syns ikke det er så lite jeg.

Anonymkode: 681d7...cfc

• Liker 1
Skrevet

I slike situasjoner er det alltid de små bygdeskolene som knapt eksisterer i kommunens budsjett og langt mindre i byfolks - og dermed medias - bevissthet som tas ut sist. 

Av og til er det en fordel at samfunnet tror at ingen bor på bøgda.

Anonymkode: 6f619...97e

Skrevet

Ingen her i kommunen eller nabokommunene er tatt ut i streik. Dette er byer på Østlandet.

Anonymkode: f3b54...77a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...