Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som vil dele noen synspunkter ? 
Jeg var sammen med min eks i 4 år. Var selv student og han hadde grei inntekt- derfor betalte han det meste i starten . Vippset han ofte, men han vippset bare pengene tilbake..: bodde også hos han så og si i 1 år uten å betale noe annet en mat. Så fikk vi barn. Kjøpte hus der vi fordelte litt mer utgifter, men mest på han. Problemet er at han ikke sa ifra om at han fikk store økonomiske problemer mens vi var sammen. Og først etter jeg flyttet fra, finner jeg ut at han skylder over 400 tusen som er pantsatt i boligen vår.
Jeg har så dårlig samvittighet og tenker at Han nok har hatt det tøft, og nok har vert deprimert pga den økonomiske situasjonen. Samtidig har han brukt MYE penger på alkohol ,festing, taxi, røyk , snus  osv. og det som gjorde at jeg flyttet - rus. Og mistenker også at han har slurvet med å betale regninger selv med penger.:. Altså tatt flere dumme valg…
samtidig har jeg så utrolig dårlig samvittighet. Han har hele tiden vert snill og grei ift til det økonomiske.. men nå må han betale barnebidrag , mister huset og vil ende opp med gjeld. 
Klarer liksom ikke bestemme meg om jeg skal være forbanna eller syns synd på han. Ville dere latt han betale mindre barnebidrag? Eller hjulpet  om dere kunne? 

Anonymkode: c472f...0d4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva så om han var spandabel med deg i starten av forholdet?

Du skal ikke tenke en tanke på han. Du må sikre deg og barnet.

Du har nå også en genuin mulighet til å bruke dette mot han, altså slik at han ikke får samvær med sitt barn. 

Det haster at du tar tak i dette, er mange artikler om menn som blir økonomisk ruinert og får store mentale problemer som kan gjøre at politikerne kommer til å gjøre en endring. Derfor er det viktig at du allerede fra i dag begynner å kreve fra han, via NAV. 

Anonymkode: f1eab...b12

Skrevet

Eh, han har jo vært en komplett idiot. Sløst med penger, ikke tatt imot det du har tilbudt og i tillegg ikke vært ærlig om det. 

Anonymkode: fb671...4fd

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg ville vært grei mens jeg ventet på at han fikk stablet sammen livet sitt. Gitt det et års tid. 

Man må jo ikke sparke noen som ligger nede. 

Anonymkode: 1b009...cba

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva så om han var spandabel med deg i starten av forholdet?

Du skal ikke tenke en tanke på han. Du må sikre deg og barnet.

Du har nå også en genuin mulighet til å bruke dette mot han, altså slik at han ikke får samvær med sitt barn. 

Det haster at du tar tak i dette, er mange artikler om menn som blir økonomisk ruinert og får store mentale problemer som kan gjøre at politikerne kommer til å gjøre en endring. Derfor er det viktig at du allerede fra i dag begynner å kreve fra han, via NAV. 

Anonymkode: f1eab...b12

Nei.. tenker jo at det som gagner barnet best er at jeg får mest av kaka, da jeg nok har litt mer kontroll på økonomi enn han…

virker som han vil betale, men alltid forsinket … og tenker det fort kan snu om det blir krangling eller nye partnere i bildet…

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eh, han har jo vært en komplett idiot. Sløst med penger, ikke tatt imot det du har tilbudt og i tillegg ikke vært ærlig om det. 

Anonymkode: fb671...4fd

Ja… noe er menneskelig, men andre ting er nok litt utenfor det fornuftige og normale …. Samtidig finnes de jo værre tilfeller😅 men ja.. hadde han bare vert ærlig…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg ville vært grei mens jeg ventet på at han fikk stablet sammen livet sitt. Gitt det et års tid. 

Man må jo ikke sparke noen som ligger nede. 

Anonymkode: 1b009...cba

Enig.  Det er jo ikke sikkert han har bidragsevne heller om han har helt skakkjørt økonomi.  Det kan være han ser alvoret og skjerper seg.  Å hindre han samvær vil ikke akkurat hjelpe han ut av problemene mentalt heller.  I det lange løpet har barnet best av at det har en far som er tilstede i livet også, forutsatt at han skjerper seg og holder seg rusfri.

Anonymkode: 7f735...5e0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjempesmart....,hvis mor faller fra , så må ungen bo hos en far den ikke kjenner. 

Anonymkode: e536f...a09

• Hjerte 1
Skrevet

Om jeg var deg ville jeg virkelig skammet meg!  Hvordan er det mulig å la seg forsørge av en mann i ett år?  Det hjelper ikke at han vippset deg penger tilbake.  I min verden kalles sånt for prostitusjon! 
Du burde i det minste sørget for at du betalte mat, klær, mobil, nett, abonnementer osv.  for dere begge.  De fleste kjenner på seg når økonomien blir fordelt urettferdig.  Men altså ikke du!?  Ditt store dilemma er om du skal være forbanna på ham eller synes synd på.  Ikke et øyeblikk reflekterer du over din egen rolle og ditt ansvar!  

Og så skriver du attpåtil at det kanskje er best at du får mest av kaka fordi det vil gagne barnet deres mest!?  Du fortsetter altså å utnytte denne dumsnille mannen.  Nå med deres felles barn som "unnskyldning".    

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...