Gå til innhold

Sjalu kompis av samboer starter rykte om meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har vært sammen i 2 år. Han har en kompis som han selv sier han er veldig lei av, da han kun ringer om han vil noe. Eksempel tjenester. 

Siden vi flyttet sammen er det noen ganger at det ikke passer samboer å gjøre tjenester som å hente han på byen etc, pga han må ta hensyn til at jeg sover. Dette har ført til at kompisen sier jeg er kontrollerende og fæl, da han føler at forholdet mellom dem ikke er som før. Han har også kalt meg stygge ting. 

Nå viser det seg i tillegg at han har startet ett «rykte» om meg for å få andre til å ikke like meg. Min samboer har nemlig 3 venninner, som jeg kommer svært godt overens med. Jeg har flere ganger vært med de alene uten samboer, og følt at de er blitt mine venner også. Har alltid snakket positivt om de, og aldri følt noe sjalusi eller redsel for at de skal gjøre noe med min samboer. Min samboer har vært venn med den siden han var barn. 

Kompisen derimot har gått og sagt at jeg er ufattelig sjalu på dem, misliker de som person, at jeg sier stygge ting om dem og ikke liker at samboer er venn med de. Dette er jo totalt usant.

Både meg og min samboer har nå kuttet han ut, men jeg er likevel redd at de skal tro på dette? Har grått og hatt det helt forferdelig, fatter ikke at noen kan være slik for å ødelegge for andre. Venninnene sier de vet hvordan han er og tror ikke på han, at det er bra vi kutter han ut, men jeg har følt de tok mindre kontakt i det siste og da jeg fikk høre hva han hadde sagt ble jeg redd de tror på dette? Hva skal jeg gjøre? Min samboer har også sagt til dem at jeg aldri har sagt ett eneste stygt ord. 

Anonymkode: aa2c9...ae1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo at de ikke tror på det. Slapp av og ikke bekymre deg. Denne gjengen høres uansett ikke ut som noen å samle på og ha med seg videre. For et drama!

Anonymkode: 56735...3c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De sier jo at de ikke tror på det. Slapp av og ikke bekymre deg. Denne gjengen høres uansett ikke ut som noen å samle på og ha med seg videre. For et drama!

Anonymkode: 56735...3c9

Ja skal prøve på det. Nei jeg er helt enig, kan ikke forstå det. Vi er godt voksne selv om det ikke høres slik ut. Trodde jeg var ferdig med slike rykter og ting på ungdomsskolen

• Hjerte 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Venninnene sier de vet hvordan han er og tror ikke på han, at det er bra vi kutter han ut, men jeg har følt de tok mindre kontakt i det siste og da jeg fikk høre hva han hadde sagt ble jeg redd de tror på dette? Hva skal jeg gjøre? Min samboer har også sagt til dem at jeg aldri har sagt ett eneste stygt ord. 

En ting er hva de sier (ikke tror på han), men jeg ville nok vektlagt handlingene mer enn ordene. Hvis du merker distansen og kaldere holdning så har de nok ikke så rent mel i posen som de sier.

Selv om du har dine bekymringer så er det beste fra din side å leve og forholde deg med dem som før, for å unngå å vekke mistanke. Snakk med dem om hva du tror har skjedd og at du og din samboer har kuttet kontakten pga av oppførsel og løgnene. De venninnene må selvsagt være venner med han om det er verdi i vennskapet dems enda.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min samboer og jeg har vært sammen i 2 år. Han har en kompis som han selv sier han er veldig lei av, da han kun ringer om han vil noe. Eksempel tjenester. 

Siden vi flyttet sammen er det noen ganger at det ikke passer samboer å gjøre tjenester som å hente han på byen etc, pga han må ta hensyn til at jeg sover. Dette har ført til at kompisen sier jeg er kontrollerende og fæl, da han føler at forholdet mellom dem ikke er som før. Han har også kalt meg stygge ting. 

Nå viser det seg i tillegg at han har startet ett «rykte» om meg for å få andre til å ikke like meg. Min samboer har nemlig 3 venninner, som jeg kommer svært godt overens med. Jeg har flere ganger vært med de alene uten samboer, og følt at de er blitt mine venner også. Har alltid snakket positivt om de, og aldri følt noe sjalusi eller redsel for at de skal gjøre noe med min samboer. Min samboer har vært venn med den siden han var barn. 

Kompisen derimot har gått og sagt at jeg er ufattelig sjalu på dem, misliker de som person, at jeg sier stygge ting om dem og ikke liker at samboer er venn med de. Dette er jo totalt usant.

Både meg og min samboer har nå kuttet han ut, men jeg er likevel redd at de skal tro på dette? Har grått og hatt det helt forferdelig, fatter ikke at noen kan være slik for å ødelegge for andre. Venninnene sier de vet hvordan han er og tror ikke på han, at det er bra vi kutter han ut, men jeg har følt de tok mindre kontakt i det siste og da jeg fikk høre hva han hadde sagt ble jeg redd de tror på dette? Hva skal jeg gjøre? Min samboer har også sagt til dem at jeg aldri har sagt ett eneste stygt ord. 

Har opplevd det samme. Uansett hva samboer sa til kameraten så klarte han ikke å få kameraten til å forstå. Kameraten hadde bestemt seg for en mening og sånn var det. Om samboer sa faktiske grunner til ting så mente kameraten at samboer bare beskyttet meg. F.eks de hadde lite kontakt da samboer bodde i min hjemby 50 min unna hans hjemby. Årsaken var at vennskapet gikk en vei, samboer måtte alltid reise til kameraten. Kameraten kom aldri på invitasjoner eller spontanbesøk til oss. Kameraten ser ikke dette selv og velger å legge skylden på meg. 

Enden på visa var at samboer ga opp vennskapet. Men det var utrolig mye drama før det skjedde. Så har kameraten forsøkt litt inni mellom, samboer gidder ikke en sånn fyr uansett. Da flyr ryktene tvert på hvor kontrollerende jeg er. 

Men så ser alle andre at samboer gjør som han vil hele tiden og er ofte ute på farten. Så begynner andre å oppleve kameraten som kontrollerende ovenfor andre venner. Alt handler om at kameraten helst skal styre sine vennskap. Kameraten godtar ikke at noen andre venner har dame. 

Så nå, noen år senere sitter kameraten der uten venner. 

Slapp av, folk pleier å finne ut av slike mennesker. 

Anonymkode: e8463...6eb

• Nyttig 1
Skrevet

Dette har du laget tråd om før.

Anonymkode: 1ae0d...3e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dette har du laget tråd om før.

Anonymkode: 1ae0d...3e9

Opptil flere. Fatter ikke at det går an. 

Anonymkode: 99dd1...4c7

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kameraten godtar ikke at noen andre venner har dame. 

Er ikke sånne "kamerater" gjerne single?

Anonymkode: 9475b...8b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...