Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var bare en koselig pris det :)

Salt og Pepper, 20kr, helg og Lørdag! Tror det har noe med tallet 20. Er bare noe trivelig med det på potetgull

Endret av Woah0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye potetgull koster fortsatt 20 kroner. Tynn og sprø feks, eller Bondens, 3 for 50,-

Anonymkode: ccd77...964

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Savner når det kostet 12 kr. Sånn first price og coop. 😆

Anonymkode: 5ede6...e55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye potetgull koster fortsatt 20 kroner. Tynn og sprø feks, eller Bondens, 3 for 50,-

Anonymkode: ccd77...964

Tenker mer den mainstream prisen på potetgull generelt. At de vanlige bare kostet noe mellom 20-25kr. Var bare så trivelig det

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner når Donald-bladene kostet 19kr 😞 Nå koster de nærmere en hundrings enn en tjuekroning.

Anonymkode: e141e...aee

• Liker 1
Skrevet

Nei,  det påvirker meg i liten grad hva potetgull koster, for det er ikke potetgull jeg bruker mest penger på. Sjokolade skulle kostet 20 kr i stedet!

Jeg kjøper noe potetgull til sønnen min i ny og ne da, men han spiser mye mindre av det nå enn før.

Skrevet

Hele tiden tilbud på potetgull, lett å få tak i poser til 20 kr, så tenker ikke så mye over det. 

Anonymkode: c10ab...a2e

Skrevet

Nei, fikk pondus mage av potetgull så det spiser jeg ikke lenger 🙈

Anonymkode: 9fc11...3d3

Skrevet

Når var det, sist det var kronesmarked på meny og Coop? Nei, savner ikke det. 

Anonymkode: 17a9b...cee

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg savner når Donald-bladene kostet 19kr 😞 Nå koster de nærmere en hundrings enn en tjuekroning.

Anonymkode: e141e...aee

Savner tiden da Donald-bladet kostet kr.4,25:

1112910-0.jpg

Forstår ikke den voldsomme prisøkningen - samtidig som man fyller bladene med leketøy som ikke bidrar til noe annet enn høyere pris; vil man ha Donald, kjøper man Donald, og vil man ha Lego, kjøper man Lego, uten å måtte blande dette sammen.

15 minutter siden, Woah0 said:

Salt og Pepper, 20kr, helg og Lørdag! Tror det har noe med tallet 20. Er bare noe trivelig med det på potetgull

På Europris er det jevnlig tilbud på potetgull til kr.20 posen - både Maarud og Kims, slik at vanlige dødelige kan lagre litt opp. Vanlig pris på f.eks. Coop begynner å nærme seg 50-lappen; helt sykt.

Anonymkode: 7700e...8a4

• Liker 1
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Savner tiden da Donald-bladet kostet kr.4,25:

1112910-0.jpg

Forstår ikke den voldsomme prisøkningen - samtidig som man fyller bladene med leketøy som ikke bidrar til noe annet enn høyere pris; vil man ha Donald, kjøper man Donald, og vil man ha Lego, kjøper man Lego, uten å måtte blande dette sammen.

På Europris er det jevnlig tilbud på potetgull til kr.20 posen - både Maarud og Kims, slik at vanlige dødelige kan lagre litt opp. Vanlig pris på f.eks. Coop begynner å nærme seg 50-lappen; helt sykt.

Ja det var sikkert tider desverre levde ikke jeg da Donald var så billig.

Skrevet

Savner da folk kunne forskjellen på da og når 

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg har ikke noe stort savn etter potetgull til 20kr. 
Men nå kjøper jeg gjerne Rema 1000 sitt billige, siden det er produsert av Maarud, og dermed akkurat sånn potetgull som jeg forbinder med god Maarud. 

Og det er jo ikke direkte dyrt. 

Ikke kjøper jeg det så ofte heller. 

Anonymkode: 071e3...fe6

Skrevet

Jeg savner når du fikk kjøpt leilighet for 500-800k i Asker & Bærum på midten av nitti-tallet. En pakke kjøttdeig kosta 20-25 kroner, en 0.5l flaske brus kosta 12-13 kroner, en Lollipop kostet 5-10 kroner.

Potetgull spiser jeg som regel aldri da det er noe dritt.

Anonymkode: ffbba...bb5

Skrevet
9 minutter siden, Sommer2464 said:

Ja det var sikkert tider desverre levde ikke jeg da Donald var så billig.

Direkte billig var det ikke i en tid da man fortsatt brukte 5-øringer og tieren var en seddel; har noen gamle Donald-blader foran meg nå, og ser at Donald kostet 1,50 i 1969 og 3,35 i 1976.

Til sammenligning: Innenlands porto for et 20 grams brev var 65 øre i 1969 og 1,25 i 1976 og 1980.

Grunnen til at prisen gikk opp mye i 1990-årene, var at man først begynte å gjøre bladet tykkere, og så pøse på med tilleggsprodukter - den gang, i 1969 eller 1980 var bladet på 36 sider, og tillegget som fulgte med, var av enkel art; kanskje noen klistermerker eller noe man kunne klippe ut.

Var på loppemarked i helgen, og der kjøpte jeg to tilleggshefter fra 1984 og 1985 som oppfordret til frimerkesamling, så allerede da begynte man med litt mer tilleggsmateriale, men det større skiftet kom i 1993 da man kom med et "nytt" og mer omfattende Donald til kr.13,50 med 48 sider. Siden har bladet bare est ut i både pris og format.

1153412-0.jpg

Skrevet

Kan ikke si det, gitt.

Anonymkode: 38e2b...ce2

Skrevet
Woah0 skrev (4 timer siden):

Ja, men ikke fordi potetgullet kostet 20 kroner. Ser man på kjøpekraften har vi det bedre idag.

Skrevet
Ian skrev (3 timer siden):

Det var en annen tid😉

• Hjerte 1
Skrevet
6 hours ago, Ian said:

Enig. Jeg savner også tiden da folk kunne forskjellen, og ikke bare skyldte på dysleksi for å slippe mas om rettskriving.

Anonymkode: 6f590...b9e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...