Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #301 Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Ja, håper jeg får plass på sykehjemmet der @Kvakkekyllingen jobber 😊 Sant hun er vernepleier 1
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #302 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (Akkurat nå): James Bond-fakter Nå ble jeg rystet, men ikke rørt 😎 1
Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #303 Skrevet 5. oktober 2022 (endret) Entern skrev (Akkurat nå): Nå ble jeg rystet, men ikke rørt 😎 Såret men ikke sint 🙃 Endret 5. oktober 2022 av Embla Othea 1
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #304 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (Akkurat nå): Tøffen 🙃 😎 1
Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #305 Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (1 minutt siden): 😎 Tøffere enn toget
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #306 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (Akkurat nå): Tøffere enn toget Jeg er et Rock’n’Roll rocketroll 😎
Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #307 Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Jeg er et Rock’n’Roll rocketroll 😎 Hører ikke så mye på rock men jeg liker Rammstein. Du hast og deutschland er så fengende
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #308 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (Akkurat nå): Hører ikke så mye på rock men jeg liker Rammstein. Du hast og deutschland er så fengende Rammstein liker jeg og 😀 Hører mest på metal, av forskjellige slag 😊 (Rammstein er metal type Industrial, jeg liker ikke den typen metal så godt unntatt Rammstein) Min favorittsang med Rammstein er Engel 😇
Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #309 Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Rammstein liker jeg og 😀 Hører mest på metal, av forskjellige slag 😊 (Rammstein er metal type Industrial, jeg liker ikke den typen metal så godt unntatt Rammstein) Min favorittsang med Rammstein er Engel 😇 Jeg er ikke så belyst på dette - er industrial og metal det samme? Engel er også kul ☺️ 1
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #310 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke så belyst på dette - er industrial og metal det samme? Engel er også kul ☺️ Industrial er en type metal (metal blandet med elektronika), det finnes mange typer metal som «PROTO-METAL»: hardrock fra 70-tallet som er mye tyngre og hardere enn typisk hardrock. Det store eksemplet er Black Sabbath, metalsjangerens fedre NWOBHM (New Wave of British Heavy Metal): metal fra rundt 1980, fortsatt det som stort sett menes når man sier «heavy metal». Iron Maiden, Judas Priest, Motörhead m.fl. SPEED METAL: som NWOBHM men raskere og litt hardere, beste eksempler er tidlig Helloween og tidlig Blind Guardian THRASH METAL: som Speed Metal men tyngre og hardere og styggere med mer punk inspirasjon. Metallica (t.o.m. Black Album), Slayer, Megadeth, tidlig Sepultura m.fl. DEATH METAL: i utgangspunktet en mer ekstrem form for Thrash Metal med ekstreme tekster og brølevokal men er sin egen greie med undersjangre og forskjellige scener. Største band er vel Death, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Autopsy m.fl. MELODIC DEATH METAL: en stor undersjanger av Death Metal med mer fokus på melodier type NWOBHM eller Power Metal, også kalt Gøteborg scenen fordi masse sånne band kommer derfra. Eksempler: At The Gates, (tidlig) In Flames, Black Dahlia Murders POWER METAL: i utgangspunktet Speed Metal band som roet ned og ble mer melodiske, som Helloween og Blind Guardian, men også mange band som startet sånn. Ofte symfonisk og ofte pompøst. Eksempler ved siden av de ovenfor: Nightwish, Rhapsody, Epica, Within Temptation. Nyere band har ofte kvinnelig vokalist. BLACK METAL: band inspirert av visse tidlige metal band med ekstremt image som Venom, Celtic Frost og Bathory. Har mange undersjangre. Ekstrem musikk med ekstreme tekster som ofte har med Satan å gjøre. Den norske black metal scenen er mest kjent men det er mange fler bl.a. I Frankrike, USA og Canada, og Øst-Europa. Kjente band: (norske) Darkthrone, Mayhem, Burzum, Dimmu Borgir, Emperor, Satyricon osv. Store band fra andre steder inkluderer Dissection (Sverige), Blut Aus Nord (Frankrike), Cradle of Filth (England), Wolves in the Throne Room (USA), Agalloch (USA) DOOM METAL: tung og dyster metal med masse undersjangre fra ting som høres ut som Black Sabbath til ting som høres ut som deprimert Death Metal. Min favorittsjanger mer eller mindre. Pentagram, Candlemass, Paradise Lost, Electric Wizard, Skepticism, osv. I tillegg er det mer, spesielt Doom Metal har en haug undersjangre og noen sjangre jeg liker er så obskure at jeg lot være å ta dem med 😅 1
Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #311 Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (2 minutter siden): Industrial er en type metal (metal blandet med elektronika), det finnes mange typer metal som «PROTO-METAL»: hardrock fra 70-tallet som er mye tyngre og hardere enn typisk hardrock. Det store eksemplet er Black Sabbath, metalsjangerens fedre NWOBHM (New Wave of British Heavy Metal): metal fra rundt 1980, fortsatt det som stort sett menes når man sier «heavy metal». Iron Maiden, Judas Priest, Motörhead m.fl. SPEED METAL: som NWOBHM men raskere og litt hardere, beste eksempler er tidlig Helloween og tidlig Blind Guardian THRASH METAL: som Speed Metal men tyngre og hardere og styggere med mer punk inspirasjon. Metallica (t.o.m. Black Album), Slayer, Megadeth, tidlig Sepultura m.fl. DEATH METAL: i utgangspunktet en mer ekstrem form for Thrash Metal med ekstreme tekster og brølevokal men er sin egen greie med undersjangre og forskjellige scener. Største band er vel Death, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Autopsy m.fl. MELODIC DEATH METAL: en stor undersjanger av Death Metal med mer fokus på melodier type NWOBHM eller Power Metal, også kalt Gøteborg scenen fordi masse sånne band kommer derfra. Eksempler: At The Gates, (tidlig) In Flames, Black Dahlia Murders POWER METAL: i utgangspunktet Speed Metal band som roet ned og ble mer melodiske, som Helloween og Blind Guardian, men også mange band som startet sånn. Ofte symfonisk og ofte pompøst. Eksempler ved siden av de ovenfor: Nightwish, Rhapsody, Epica, Within Temptation. Nyere band har ofte kvinnelig vokalist. BLACK METAL: band inspirert av visse tidlige metal band med ekstremt image som Venom, Celtic Frost og Bathory. Har mange undersjangre. Ekstrem musikk med ekstreme tekster som ofte har med Satan å gjøre. Den norske black metal scenen er mest kjent men det er mange fler bl.a. I Frankrike, USA og Canada, og Øst-Europa. Kjente band: (norske) Darkthrone, Mayhem, Burzum, Dimmu Borgir, Emperor, Satyricon osv. Store band fra andre steder inkluderer Dissection (Sverige), Blut Aus Nord (Frankrike), Cradle of Filth (England), Wolves in the Throne Room (USA), Agalloch (USA) DOOM METAL: tung og dyster metal med masse undersjangre fra ting som høres ut som Black Sabbath til ting som høres ut som deprimert Death Metal. Min favorittsjanger mer eller mindre. Pentagram, Candlemass, Paradise Lost, Electric Wizard, Skepticism, osv. I tillegg er det mer, spesielt Doom Metal har en haug undersjangre og noen sjangre jeg liker er så obskure at jeg lot være å ta dem med 😅 Herregud, du har peiling!!! Visste ikke at det fantes så mange underkategorier 😁
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #312 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (Akkurat nå): Herregud, du har peiling!!! Visste ikke at det fantes så mange underkategorier 😁 Takk 😊 Jeg er kjempenerd på metal, har jo vært metal fan i 30 år 🤘 Musikk er veldig viktig for meg 😊 (spesielt metal🤘)
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 5. oktober 2022 #313 Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (46 minutter siden): Ja, håper jeg får plass på sykehjemmet der @Kvakkekyllingen jobber 😊 ♥️🙂 Ikke plass nå 🤣 Men enda lenge til du skal på sykehjem 😁
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #314 Skrevet 5. oktober 2022 Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden): ♥️🙂 Ikke plass nå 🤣 Men enda lenge til du skal på sykehjem 😁 Ja spørs om ikke du og er pensjonist på det tidspunktet 😁
Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #315 Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (4 minutter siden): Takk 😊 Jeg er kjempenerd på metal, har jo vært metal fan i 30 år 🤘 Musikk er veldig viktig for meg 😊 (spesielt metal🤘) Ser det 😄 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 5. oktober 2022 #316 Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (2 minutter siden): Ja spørs om ikke du og er pensjonist på det tidspunktet 😁 Tror nok det 🤣 Veldig lenge til😁
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #317 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Ser det 😄 Føler det er en gave å være så glad i og interessert i musikk 😊 Elsker å høre programmer med folk som er ekstremt inne i musikk, som Knut Borges gamle jazz og blues programmer😊 (liker også jazz og blues)
Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #318 Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (5 minutter siden): Føler det er en gave å være så glad i og interessert i musikk 😊 Elsker å høre programmer med folk som er ekstremt inne i musikk, som Knut Borges gamle jazz og blues programmer😊 (liker også jazz og blues) Rart hvordan musikk virker inn på humøret, det har så mye å si 🥰 1
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #319 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (7 minutter siden): Rart hvordan musikk virker inn på humøret, det har så mye å si 🥰 Ja masse 😊
Gjest Agent smith Skrevet 5. oktober 2022 #320 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (2 timer siden): Noen av dere kunne vært faren min 😮 Ikke jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå