Gå til innhold

Har blitt en røyker - kanskje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte med et tøft brudd med kjæresten ett år etter vi fikk vår sønn. Hadde aldri røyket før, av en eller annen grunn kjøpte jeg en pakke med røyk. Aner ikke hvorfor, men det hjalp, det føltes bedre å ta seg en røyk i ny og ne etter at han var lagt.

Nå, et halvt år etter bruddet røyker jeg plutselig hver kveld når han er lagt. Det første jeg gjør når han har sovnet er å gå opp å ta meg en røyk. Stort sett 1-3 hver kveld, men røyker bare om kvelden og alene. 
Den friheten er fantastisk. Trenger ikke mer, noen andre som har det slik?🧐

Anonymkode: 3307f...4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet å røyke etter jeg fikk barn av den grunn for å få meg 5 min pause. Dessverre startet jeg å røyke mye mer. Det er jo så klart ikke bra å røyke, men noen laster må man ha. 

Har selv klart å slutte nå:) 

Anonymkode: 6a835...d45

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg startet å røyke etter jeg fikk barn av den grunn for å få meg 5 min pause. Dessverre startet jeg å røyke mye mer. Det er jo så klart ikke bra å røyke, men noen laster må man ha. 

Har selv klart å slutte nå:) 

Anonymkode: 6a835...d45

Aha noe av det samme. Men hvordan er det lett å få 5 min pause med barn? Her er det kun pause når han sover😅 Du er kanskje sammen med barnefaren? Fikk du barn tidlig?

Skrevet

uff røyking begynner i det små, så merker du at du må ha mer røyk etter en stund, så er du fanget av nikotinens makt. råder deg til å slutte mens leken er god. Har selv vært stor røyker og sluttet men kampen var hard.

Anonymkode: d8066...edb

• Liker 1
Skrevet

Du må bare slutte. Her og nå. Kast pakken og ferdig med det. Det er ekstremt helseskadelig, husk det. Selv i små mengder.

Anonymkode: af4fc...9f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det begynte med et tøft brudd med kjæresten ett år etter vi fikk vår sønn. Hadde aldri røyket før, av en eller annen grunn kjøpte jeg en pakke med røyk. Aner ikke hvorfor, men det hjalp, det føltes bedre å ta seg en røyk i ny og ne etter at han var lagt.

Nå, et halvt år etter bruddet røyker jeg plutselig hver kveld når han er lagt. Det første jeg gjør når han har sovnet er å gå opp å ta meg en røyk. Stort sett 1-3 hver kveld, men røyker bare om kvelden og alene. 
Den friheten er fantastisk. Trenger ikke mer, noen andre som har det slik?🧐

Plutselig er du en røyker. Anbefaler deg å slutte med en gang om du ikke ønsker å være en. 

Kan være du i kveld da tenker; i dag passer ikke så bra, i morgen slutter jeg, nei dette har jeg kontroll på. Da er du allerede en røyker. 

Anonymkode: 1f232...748

Skrevet

Herregud så flaut. Hvem i alle dager det som røyker i 2022 liksom.

Anonymkode: 63904...000

Skrevet

Du er ikke kanskje en røyker, du er en røyker.  

Da jeg var ungdom, så var det flere av vennene mine som hevdet at de ikke var røykere, bare festrøykere. De startet med å røyke mye sjeldnere enn deg, bare når de var på fest i helgene. Samtlige av dem endte opp med å røyke 10-30 røyk per dag.  

Når du nå røyker hver kveld, så er du ikke fri, du er avhengig.

Skrevet

Jeg kan jo slutte når som helst, røyker bare for kosen når stillheten har senket seg:) Kan seriøst lett gå tilbake til å bare snuse🤩

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kan jo slutte når som helst, røyker bare for kosen når stillheten har senket seg:) Kan seriøst lett gå tilbake til å bare snuse🤩

Ok, så slutt nå. Kom tilbake om en måned og fortell hvordan det har gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...