AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Mannen vil gå. Vi har to barn på 2 og 7 år. Eldste har vært ekstra krevende, yngste styrer fortsatt om natten. Det har vært utrolig mye sykdom siste par årene. Vi har omtrent ingen avlastning, ungene har aldri sovet borte en eneste natt alene uten en av oss eller begge. Det har rett og slett vært utrolig tøft. Merker likevel at det så smått begynner å bli lettere nå som yngste blir større. Men mannen har fått nok. Det er ingen nærhet og intimitet mellom oss, og sexlivet er nesten ikke-eksisterende. Han føler seg i veien og uønsket. Han ER ikke uønsket, men vi har så forskjellige behov. Når ungene er i seng har jeg (som oftest) behov for fred og ro. Stillhet. Han trenger lyd rundt seg, det være seg fra spill med chatting, tv og serier eller videoer på mobilen. Jeg føler at han kaster inn håndkleet når vi nærmer oss det som kan bli en fin og mer holdbar hverdag. Men han føler han har dårlig tid og ikke tør å sjanse på at det blir bedre. Han har ikke troen lenger. Det kan jeg skjønne, vi har hatt denne samtalen mange ganger før, men det er ikke lett å få til en endring før premissene endrer seg (ungene blir større). Vet ikke helt hva jeg vil med dette, følte for å lufte det. Om noen har noen kommentarer settes det pris på. Anonymkode: e815e...780
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Så du lar dine behov komme først og han tar sine behov på alvår og vil ut av et forhold som ikke har pleiet tosomheten? Dette er vel egentlig et forhold som kan avsluttes i en god tone om dere begge er innstilt på det, du vil få den roen du trenger og han vil få den støyen han behøver. Samarbeid om ungene og la separasjon og brudd gå sin gang.. Anonymkode: 2ebb1...94f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Vil du ikke gi slipp på en mann som ikke vil ha deg? Ungene blir større? I til hvor mange år vil du vente til det har roet seg? Alle aldre har utfordringer. Han har dårlig tid med å komme seg bort. Har han truffet ny som har gitt han ultimatum? Lurt å skille seg mens barna er små, ikke vent. Han vil ikke mer. Få til et samarbeid og struktur i samværet. Barn tilpasser seg fort. Anonymkode: a1f3e...40b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Kan det hjelpe med parterapi, tror du? Snakke litt gjennom utfordringene dere har sammen med en nøytral tredjeperson og komme fram til et slags kompromiss som dere kan teste ut før dere går hvert til sitt? Alle parforhold må pleies om de skal vare og det høres ut som om dere har nedprioritert dette lenge. Dere kan ikke vente til barna blir større og tro at ting automatsik blir bedre da. Anonymkode: cd400...88b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil du ikke gi slipp på en mann som ikke vil ha deg? Ungene blir større? I til hvor mange år vil du vente til det har roet seg? Alle aldre har utfordringer. Han har dårlig tid med å komme seg bort. Har han truffet ny som har gitt han ultimatum? Lurt å skille seg mens barna er små, ikke vent. Han vil ikke mer. Få til et samarbeid og struktur i samværet. Barn tilpasser seg fort. Anonymkode: a1f3e...40b Altså selvsagt vil jeg ikke ha en mann som ikke vil ha meg. Men jeg har mistet meg selv og vi har mistet oss oppi dette med barn. Jeg hadde jo et håp om at det kunne endre seg når ungene blir større og ikke minst sover om natten! Nei, han har definitivt ikke truffet en ny. Hva årsaken er er ikke relevant, men det gjelder helse. Vi samarbeider bra om barna. Anonymkode: e815e...780
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Har ikke noen fasit men her er noen tanker. Jeg tror det er farlig å tenke at ting skal bli bra om noen år, når ungene er større. Sex livet skal vi starte opp igjen, om noen år når ungene er større. Antar at mangelen på intimitet og sex er noe som har plaget han lenge? Og selvsagt skal man ikke tvinge seg til å ha sex når man er sliten osv. Men tror det er veldig viktig å ha god kommunikasjon rundt dette. Prate om det. Og kanskje prøve å legge til rette for å kunne være intime innimellom. Og har man sjeldenere sex så kan man kanskje være intim på andre måter. Men dette er vanskelig. Min erfaring er at mister man intimiteten, sexen forsvinner, så forsvinner gjerne følelsene også. Limet mellom dere. Dette gjelder selvsagt ikke for alle. Sex og intimitet er mindre viktig for noen. Men tror for mange er det veldig viktig. Så, har han bestemt seg 100%? Klarer du å få tatt en skikkelig prat med han? Prater ut skikkelig? Prøve sammen å fokusere på forholdet deres igjen, starte i det små med en gang. Er jo veldig kjedelig å bryte opp familien. At barna i den alderen opplever en skilsmisse. Men er det ingenting å gjøre så får du bare brette opp ermene, starte på nytt, ta med det all denne erfaringen så er jeg sikker på at du vil få det fint igjen på et tidspunkt. Anonymkode: 5d5a2...63f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå