AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Jeg har ADHD, men tåler ingen av medisinene jeg er blitt foreskrevet. Lege og psykologer driver og klør seg i hodet, vet ikke hvordan de skal hjelpe meg ut av kaoset livet mitt er - jeg har lest alt av selvhjelp, gått på kurs, osv., men medisinene gir meg angst og gjør at jeg ikke sover. Eneste unntaket er hvis dosen er såpass lav at jeg uansett ikke merker noe til den. Poengløst! Jeg har googlet masse og lært meg hvordan noradrenalin (som vi med ADHD mangler) lages av dopamin, som lages av DOPA, som lages av tyrosin - som er et kosttilskudd. Internett er fullt av folk som mener det funker for dem, forskningsartikler som peker både den ene og den andre veien - legen min sier hun ikke vet noe som helst om dette, og at jeg sikkert kan prøve. Min teori er at siden jeg i så fall tar et kosttilskudd som kroppen bruker litt tid på å omdanne hele veien opp til noradrenalin, vil jeg kanskje ikke få angst? Det virker "snillere", liksom? Og funker det ikke, så funker det ikke. Er det noen som har erfaring med dette? Det virker rimelig nytt. Anonymkode: def2f...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå