Gå til innhold

Kan dette gå som håndbaggasje på fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser med Qatar og lurer på om jeg kan bruke denne tursekken som håndbaggasje?

16642689529823027691502512878801.jpg

Anonymkode: aa718...79f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er nok for stor. Tror den Max kan være 50x37x25.

Anonymkode: 08d83...780

• Liker 2
Skrevet

Det varierer fra flyselskap til flyselskap, du må nok sjekke på nettsidene til ditt flyselskap.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Den er nok for stor. Tror den Max kan være 50x37x25.

Anonymkode: 08d83...780

Sjekket nå og disse målene stemmer. Men jeg finner ikke målene på sekken min på nettet. Har heller ikke målebånd for å måle den selv

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en tilsvarende og får den med på de aller fleste flygingene. Unngår å stappe den, så går det fint. 

Anonymkode: 33030...d5d

Skrevet

Reiste med en nettopp som hadde liten koffert + stor ryggsekk + veske. Er jo dobbelt så mye som du betaler for. De er ikke så nøye. 

Anonymkode: e3a1a...a69

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Reiste med en nettopp som hadde liten koffert + stor ryggsekk + veske. Er jo dobbelt så mye som du betaler for. De er ikke så nøye. 

Farlig råd å gi! Det kan være veldig nøye, særlig om flyet er fullt. 

Anonymkode: 163d9...a6d

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

hvor reiste du? Jeg har aldri opplevd at det "ikke er så nøye" hverken på inn eller utland - tvert imot! 

Anonymkode: 0858a...c1e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spesifikasjoner for håndbagasjen er angitt på flyselskapenes hjemmesider. Tipper den er for stor, i alle fall hvis du har lesset den smekkfull.

Anonymkode: 8b272...37d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvor reiste du? Jeg har aldri opplevd at det "ikke er så nøye" hverken på inn eller utland - tvert imot! 

Mange flyselskaper har takk og lov blitt mer pirkete på slikt. 

Anonymkode: 8b272...37d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kanskje det var flere passasjerer som meg, som ikke hadde håndbagasje? Jeg reiser aldri med håndbagasje, har mobilen i lomma og eventuelt ei bok i hånda hvis det er en lang flytur.

Anonymkode: 18cde...258

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Spania.  Han sa han alltid gjorde det.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her. Vi er en voksen og 2 barn som reiser sammen. vi kan egentlig ha med oss 3 håndbaggasjer..7 kg hver. Men vi tar med oss kun den tursekken. Skal være max 7 kg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

TS her. Vi er en voksen og 2 barn som reiser sammen. vi kan egentlig ha med oss 3 håndbaggasjer..7 kg hver. Men vi tar med oss kun den tursekken. Skal være max 7 kg

Sjekk alltid nettsiden til flyelskapet du skal reise med, der står mål og vekt.

Enkelt og greit.

35-40L sekker pleier å ha riktig mål totalt. Har en slik selv fra Osprey, min er vel 37L.

Selv flyr jeg KUN med håndbagasje, aldri innsjekket. Hatt nok uhell der, bortkastet tid å vente på bagasjen også. Taper for 20min til en 1time+.

Anonymkode: 14bab...024

Skrevet

Det er bare å prøve. 

I verste fall, om du må sjekke inn i skranke, og om de måler bagasjen, så kan du bli bedt om å sende. Det koster litt, men er ikke avskrekkende dyrt. 

Sikkerhetskontrollen bryr seg ikke. Og om du først har kommet til gate tar de seg ikke bryet med å begynne med merking og alt det der, med mindre det er tydelig at flyet kommer til å bli fullpakket. 

Anonymkode: 4dfd3...5b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 13.42):

Eeh, slike råd er ekstremt dumme å gi! For plutselig møter du på noen som er det og da står du der med skjegget i postkassen...

Anonymkode: 7a5bb...042

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eeh, slike råd er ekstremt dumme å gi! For plutselig møter du på noen som er det og da står du der med skjegget i postkassen...

Anonymkode: 7a5bb...042

Neida. Mulig det koster litt, om man er ekstremt uheldig, men ellers må man bare betale og sende. Eller de sender gratis om du først blir stoppet ved gaten. 

Jeg har reist fast 2-3 ganger i uka i mange år, med trillekoffert og stor handveske, ofte en pose ved siden. Har aldri blitt stoppet på det med SAS, British eller KLM. Norwegian har innimellom vært vanskelige om jeg må innom skranken for å sjekke inn, men da er det jo bare å sende trillekofferten. 

Anonymkode: 4dfd3...5b0

Skrevet

I følge målene blir nok den sekken for lang for å være innenfor maksmålene til flyselskapene  for håndbagasje. Jeg ville nok heller hatt med meg to litt mindre sekker/bagger enn en som mest sannsynligvis blir for stor.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...