AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #21 Skrevet 28. september 2022 Denne: https://www.ebay.com/itm/113777822939?hash=item1a7dafccdb%3Ag%3AklwAAOSwzgJijyMX&amdata=enc%3AAQAHAAAAoMjQ9LcUs4dWP4V2w27BZb2By3rZ7M%2BTwaa66ahALUjlixX0ZuLNhb3sPe5RT6XrmK8WozwC266TB1D2lAYHG1wDdaAM0gFzcCXGzjtIIfgrbB5z5wJO7Qt4GZYt5CmJbpbhUMK3znv6vk8%2BPHhc%2FeqefNR%2FitsdVftZJ1QCHqTVFY8UTtxRuwXsDv2kZLJxOPA25XfNUtZuIwWipdqm%2Bng%3D|tkp%3ABk9SR4iQ897wYA&LH_BIN=1 Den funker. Hvis du bestiller den nå, kommer den i posten når du har gitt opp kjerringråd og det legen gir deg, som mest sannsynlig ikke kommer til å hjelpe så mye. Anonymkode: b9876...4b2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #22 Skrevet 28. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Denne: https://www.ebay.com/itm/113777822939?hash=item1a7dafccdb%3Ag%3AklwAAOSwzgJijyMX&amdata=enc%3AAQAHAAAAoMjQ9LcUs4dWP4V2w27BZb2By3rZ7M%2BTwaa66ahALUjlixX0ZuLNhb3sPe5RT6XrmK8WozwC266TB1D2lAYHG1wDdaAM0gFzcCXGzjtIIfgrbB5z5wJO7Qt4GZYt5CmJbpbhUMK3znv6vk8%2BPHhc%2FeqefNR%2FitsdVftZJ1QCHqTVFY8UTtxRuwXsDv2kZLJxOPA25XfNUtZuIwWipdqm%2Bng%3D|tkp%3ABk9SR4iQ897wYA&LH_BIN=1 Den funker. Hvis du bestiller den nå, kommer den i posten når du har gitt opp kjerringråd og det legen gir deg, som mest sannsynlig ikke kommer til å hjelpe så mye. Anonymkode: b9876...4b2 Bittelitt skeptisk 😨 Anonymkode: aada2...e64 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #23 Skrevet 28. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Høres sprøtt ut, men jeg fikk et tips her om å putte potetskiver mot sprekken der hemoroidene var om natta, etter 4 netter så ble de mye mindre og forsvant så og si! Det er visst et gammelt triks, Google det. Anonymkode: a35a9...b36 Jeg prøvde det litt i stad, må kanskje bruke mer – hvor lenge hadde du den/de der? Anonymkode: aada2...e64
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #24 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bittelitt skeptisk 😨 Anonymkode: aada2...e64 Det var jeg også, men etter et par runder med veldig smertefulle hemorroider var jeg desperat. Akkurat da kom jeg over denne, og sjekket reviews av den på Amazon. Der er det anbefalinger fra hundrevis av takknemlige brukere som har fått hjelp, så de anmeldelsene er verdt å sjekke. Men ikke kjøp på Amazon, Jeff Bezos fortjener ikke pengene dine. Anonymkode: b9876...4b2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #25 Skrevet 29. september 2022 Movicol. Pulver som oppløses i vann morgen og kveld, og som sørger for løs avføring. Det var legens råd til meg, og det fungerte helt fint. Betente hemoroider er grusomt!! Anonymkode: 6e30e...36b 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #26 Skrevet 29. september 2022 Jeg bruker Movicol. Kjøpte Xylocain som bare har hjulpet bittelitt. Det svir en del nå. Var til legen og som så på og hans første reaksjon var «Å fy!» 😣 Kjennes også som det har hovnet noe opp mot vaginalåpningen. Skal altså til privat lege på tirsdag så får holde ut til da 😥❤️ ~Ts Anonymkode: aada2...e64 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #27 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bruker Movicol. Kjøpte Xylocain som bare har hjulpet bittelitt. Det svir en del nå. Var til legen og som så på og hans første reaksjon var «Å fy!» 😣 Kjennes også som det har hovnet noe opp mot vaginalåpningen. Skal altså til privat lege på tirsdag så får holde ut til da 😥❤️ ~Ts Anonymkode: aada2...e64 Uff føler med deg. Sykt vondt det der. Kjør på med sheriproct, zylocain og isbiter for lindring . God bedring 💙 Anonymkode: a796f...91a
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #28 Skrevet 29. september 2022 On 9/27/2022 at 1:40 PM, AnonymBruker said: Det er grusomt. Jeg hadde tre uker med intense smerter i sommer. For min del var det snakk om å bare få inn Scheriproct stikkpille 2-3 ganger om dagen i tillegg til krem - samt Xylocain smertestillende salve. Lykke til hos lege. Er grusomt! Anonymkode: 6a18e...db4 Støtter denne med Xylocain salve. Be legen om resept. Jeg fikk det, og sammen med proctosedyl (som er hakket bedre enn Scheriproct) så funket dette godt. Ta paracet oralt. Du kan også ta en liten stripe med vann på et nattbind og legge i fryseren. Brett det slik at du får hele den isete delen opp i rumpe sprekken, det lindrer skikkelig 😅 fikk dette av jordmor på barsel og kjørte på med dette hjemme også. Føler med deg! Anonymkode: 56cd4...530
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #29 Skrevet 29. september 2022 Høres betent ut. Second opinion hos legevakt. Anonymkode: 638a9...e5c
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #30 Skrevet 29. september 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Støtter denne med Xylocain salve. Be legen om resept. Jeg fikk det, og sammen med proctosedyl (som er hakket bedre enn Scheriproct) så funket dette godt. Ta paracet oralt. Du kan også ta en liten stripe med vann på et nattbind og legge i fryseren. Brett det slik at du får hele den isete delen opp i rumpe sprekken, det lindrer skikkelig 😅 fikk dette av jordmor på barsel og kjørte på med dette hjemme også. Føler med deg! Anonymkode: 56cd4...530 De selger ikke Proctosedyl lenger. Den har visst gått ut av sortiment 😑 Jeg må si jeg er bittelitt redd for dette med is, blir det ikke veldig kaldt? 53 minutter siden, AnonymBruker said: Høres betent ut. Second opinion hos legevakt. Anonymkode: 638a9...e5c Kan de hjelpe fort de da? For meg blir det i så fall Volvat legevakt eller Diakonhjemmet legevakt. Man får vel ikke akkurat rask behandling der heller 😥 Kjæresten min har hatt det en gang og sa at det var bare å gå mye så ville det bli bedre… Anonymkode: aada2...e64
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #31 Skrevet 30. september 2022 En liten oppdatering; etter mer bruk av Scheriproct og Xylocain og smertestillende har det ikke gjort så vondt/svidd. Nå er det mer ubehagelig med små «stikk» innimellom. Virker og hardere enn det det har verdt. (Jeg fikk eggløsning og skulle ha mensen den uken da det her dukket opp – kan «tyngden av kommende» mens ha en innvirkning og? ) Anonymkode: aada2...e64 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #32 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En liten oppdatering; etter mer bruk av Scheriproct og Xylocain og smertestillende har det ikke gjort så vondt/svidd. Nå er det mer ubehagelig med små «stikk» innimellom. Virker og hardere enn det det har verdt. (Jeg fikk eggløsning og skulle ha mensen den uken da det her dukket opp – kan «tyngden av kommende» mens ha en innvirkning og? ) Anonymkode: aada2...e64 Ja du, jeg har merket at eggløsning og mensen gjør mine hemoroider verre. Nå har jeg det ikke så jævlig som deg og den ene gangen det var det så hjelpte potetene ( en potetskive hver kveld i 4 netter for meg, 4 potetskiver) men jeg merker rundt mens og sånn at det er der. Anonymkode: a35a9...b36
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #33 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 13.59): Glemte å skrive at du må holde isen der så lenge du klarer. Anonymkode: 8ccf3...7c4 Det kan også gjøre vondt værre, gjorde det for meg etter fødsel men prøv det! hos meg fungerte det å veskle mellom iskaldt og veldig varmt vann i dusjen, hold på i 10-15 min og gjerne stå på 4 med albuene nede slik at tyngdekraften hjelper blodet litt i motsatt retning også! ellers støtter jeg forslag om Xylocain-salve, fås på apoteket. be også legen om kraftige smertestillende, typ oxynorm, det fungerer faktisk. Hvis ikke kan du ta ibux og paracet sammen 3-4 ganger i døgnet uten at det er noe problem (så lenge du er frisk ellers og ikke går på noen andre mwdisiner - da ville jeg snakka med lege). Men om du tar smertestillende, husk også movicol eller laktulose 2-3 ganger om dagen, ellers blir avføringa steinhard og hemoroidene værre… Anonymkode: f26a2...4be
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #34 Skrevet 30. september 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Det kan også gjøre vondt værre, gjorde det for meg etter fødsel men prøv det! hos meg fungerte det å veskle mellom iskaldt og veldig varmt vann i dusjen, hold på i 10-15 min og gjerne stå på 4 med albuene nede slik at tyngdekraften hjelper blodet litt i motsatt retning også! ellers støtter jeg forslag om Xylocain-salve, fås på apoteket. be også legen om kraftige smertestillende, typ oxynorm, det fungerer faktisk. Hvis ikke kan du ta ibux og paracet sammen 3-4 ganger i døgnet uten at det er noe problem (så lenge du er frisk ellers og ikke går på noen andre mwdisiner - da ville jeg snakka med lege). Men om du tar smertestillende, husk også movicol eller laktulose 2-3 ganger om dagen, ellers blir avføringa steinhard og hemoroidene værre… Anonymkode: f26a2...4be Jeg har nå bare brukt paracet, Scheriproct og Xylocain. Har delvis ligget på varmepledd. Is gir meg ingenting. Jeg har prøvd og det var ingen lindring, bare svært ubehagelig. Jeg har ikke hatt behov for Movicol fordi jeg har relativt løs avføring. Jeg kan ta en dose i kveld så det ikke blir noen problemer i morgen. ~Ts Anonymkode: aada2...e64
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #35 Skrevet 4. oktober 2022 Vært hos lege hos Aleris som sa at dette vil skrumpe inn av seg selv i løpet av fire uker. Han lurte på om jeg ville la ham snitte, men det går nå greit så det var det. Jeg har ikke kjent særlig smerte nå. Han sa også kalde omslag så da får jeg prøve det igjen 😬 ~Ts Har «bookmarked» denne pga rådene jeg har fått her ❤️ Anonymkode: aada2...e64 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #36 Skrevet 4. oktober 2022 Du må bruke krakk når du er på do! Anonymkode: 74318...e61 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #37 Skrevet 4. oktober 2022 Hadde tidenes smerter nylig (fikk ikke sove liksom).. En ting som har hjulpet meg i tillegg til sheriproct er rumpebad🙈 Vi er så heldig at vi har bidet, men en balje kan og funke.. får liksom myket opp, og deretter smurt på salve.. en uke etterpå er det mye bedre! Anonymkode: 91351...35f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #38 Skrevet 24. oktober 2022 Oppdatering. Den ene jeg hadde har begynt å skrumpe inn, men jeg har fått en liten til utvendig og en lenger opp i 😖 pga MYE avføring pr dag. Tror jeg blir gal. Får bruke en liten balje med varmt vann og grønnsåpe og så Scheriproct 😞 Anonymkode: aada2...e64
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #39 Skrevet 24. oktober 2022 Et undervurdert kjerringråd er saltvann. Sett deg med rumpa i et stort kar og prøv å slapp av. Skal se at saltvann kurerer alt Anonymkode: 26cad...a91
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #40 Skrevet 24. oktober 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Et undervurdert kjerringråd er saltvann. Sett deg med rumpa i et stort kar og prøv å slapp av. Skal se at saltvann kurerer alt Anonymkode: 26cad...a91 Hvordan lager man det i så fall? Anonymkode: aada2...e64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå