Gå til innhold

Livmorfremfall/underlivsprolaps

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jaha og det vet du 2 mnd etter fødsel? Man får ikke den diagnosen så tidlig en gang. 

Anonymkode: 903f6...4f2

Får ikke diagnosen så tidlig? Jo, det får man så snart fremfallet/prolapsen er er faktum. Nedsunken livmortapp som kan kjennes like ved skjedeinngangen er IKKE normalt, selv ikke rett etter fødsel - det er nedsig av livmor. 

Anonymkode: 9fcf4...37b

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Får ikke diagnosen så tidlig? Jo, det får man så snart fremfallet/prolapsen er er faktum. Nedsunken livmortapp som kan kjennes like ved skjedeinngangen er IKKE normalt, selv ikke rett etter fødsel - det er nedsig av livmor. 

Jo det er normalt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo det er normalt. 

TS HER!
Nei, det er ikke normalt å kjenne livmortappen 1-2 cm fra skjedeinngangen. Dette uavhengig av hvor man er i syklusen (eller om det er under svangerskap eller etter fødsel). 🙃 Var hos lege i går og fikk «haste» henvisning til Gyn på sykehus for å få en enda grundigere undersøkelse samt vurdering om ringpessar for å holde opp FREMFALLET av både blære og Livmor. Plagene blir verre og verre for hver dag. 
Så ja, diagnosen er satt og snart får jeg forhåpentligvis hjelp. 

• Liker 1
Skrevet
Lija skrev (På 27.9.2022 den 13.05):

Ja vet mange fysioterapeuter har lite tro på hypopressiv trening. Jeg gikk og kneip hos fysio spesialisert på feltet i 6 mnd, men det hjalp ingenting, bare gjorde meg stiv og vond nedentil. Osteopat hjalp meg masse med å løse opp i dette og var det som har hjulpet meg til å unngå operasjon.

pessar gjorde at jeg ikke var konstant tissetrengt slik jeg var en periode, men orket ikke ha det mer enn et par uker. Var bedre når jeg tok det ut. Nå 3 år etter fødsel er jeg 60% meg selv nedentil. Jogger og hopper dog aldri frivillig. 

Ifht pessar; hvorfor orket du ikke å ha det i lengre? Var det ubehagelig? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...