Gå til innhold

Familieterapi, funker det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Både mannen og jeg har vært gift og skilt før, og har ganske dårlig erfaring med familieterapi egentlig. 

Men nå krangler vi så ille at vi må nok ha en tredjeperson som ordstyrer. Ender opp i skyttergravene og sier akkurat det samme hver gang. Det er egentlig så ille at jeg er usikker på om jeg har følelser igjen for ham. Og jeg er bekymret for at ungene lider under den dårlige stemninga og krangel i huset. 

Har på en måte ikke lyst til å gi opp, men kjenner at jeg blir helt utslitt av krangling, og grubling.

Har noen erfaring med forhold i krise, og om familieterapi kan hjelpe, eller evt noe annet? Alle råd taes i mot m takk, rimelig desperat nå. 

Anonymkode: 071bd...0aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfaring med eksmannen. Vi var på fvk og fikk veldig god veiledning. Så ble forholdet bedre og vi begynte å fokusere på det positive, så sa vi nå har vi det veldig bra, vi krangler mindre, og har en god periode. Så for oss hjalp det i 7 år. Men ble skilt til slutt. ( av andre årsaker) 

Verdt å prøve, husker det var nydelig og overraskende å snakke med en nøytral person, jeg var jo sikker på at parterapeuten skulle ta min side😆 Det fikk meg til å reflektere.

Anonymkode: d96b2...fb8

• Liker 1
Skrevet

Det hjalp oss veldig. Både samtaler og ikke minst bufferkurs.

Anonymkode: 6989a...669

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hjalp oss veldig. Både samtaler og ikke minst bufferkurs.

Anonymkode: 6989a...669

Buffer-kurset er veldig fint 😊. Samboer og jeg gikk på det tidligere i år. Likte godt at man får med seg materialet hjem, så man kan dra det frem i en senere anledning hvis ting blir vanskelig ! 

Anonymkode: f37c7...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...