Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer å dele? Min baby på 6 mnd har siden fødsel kun godtatt å sove på meg på dagen og inntil om natten, går jeg ut for å gå på do vokser baby, så jeg står opp og legger meg samtidig med babyen. 

Baby sover også i bæresele eller max en halvtime om den sovner i vogna på trilletur.

Jeg trenger at baby kan ligge for seg selv snart, hvordan går jeg frem for å få til det?

Baby gråter voksne med en gang om jeg legger den ene sovende og hylgråter. Har prøvd masse på dette og venter ulik tid etter den har sovnet. 

Anonymkode: 8b650...53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det likt om barnets far/medmor legger babyen?

Anonymkode: d0060...b23

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det likt om barnets far/medmor legger babyen?

Anonymkode: d0060...b23

Ja, helt likt.

Anonymkode: 8b650...53b

Skrevet

Samme her (bare at babyen heller ikke sover i vogna på trilletur). Du har sikkert hørt disse tipsene 10 ganger før, men jeg skriver ned likevel de tingene jeg har prøvd:

• Legge en klut full av morsmelk under hodet til babyen
  • Legge brukte klær og BH-er (gjerne noen dager gamle så de er fulle av puppelukt og melk). Gjør det trangt. 
  • Gi baby en koseklut du har hatt liggende innenfor BH-en din noen dager.
  • Varm opp plassen du skal legge fra deg baby 
  • Byss/amme babyen med en dyne mellom baby og armene dine. Da merker ikke baby like godt at den blir lagt ned.
  • White noise 
  • Sleepytroll på vogna (legger henne der etter jeg har bysset henne i søvn).
  • Vente til babyen er i dyp søvn for hun legges ned.

Jeg prøver å legge henne ned én dupp per dag, og etter jeg begynte med alt dette funker det kanskje en gang annenhver uke. Og da sover hun 15-20 min. Så vi øver videre! 💪🏼

Anonymkode: 98d7d...faa

• Liker 2
Skrevet

Gikk over av seg selv her. Både dag- og nattesøvnen løsnet rundt syv mnd. Da ble det vanskeligere for barnet å finne roen i bæresele, og lettere i vogna. Samtidig sov han dypere om kvelden, så jeg fint kunne gå ut av rommet. Nå er han åtte mnd, og sover lange, gode lurer i vogna om dagen. Enten i ro eller på trilletur.

Sover et langt strekk i senga si fra leggetid og utover, men kommer over i vår seng for litt hyppigere amminger ila natta.

Jeg ville gitt babyen en mnd eller to til for å finne ut av sovingen på egen hånd. Lykke til :)

Anonymkode: 309ea...caa

• Nyttig 2
Skrevet

Her funka ingenting, prøvde alt av råd - det gikk bare ikke. Helt krise hver gang. Var bare å finne seg i det, ta med ipad og ørepropper og legge seg med babyen :) Løsnet av seg selv rundt året. 

Anonymkode: 514e4...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...