AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Er det noen som har erfaringer å dele? Min baby på 6 mnd har siden fødsel kun godtatt å sove på meg på dagen og inntil om natten, går jeg ut for å gå på do vokser baby, så jeg står opp og legger meg samtidig med babyen. Baby sover også i bæresele eller max en halvtime om den sovner i vogna på trilletur. Jeg trenger at baby kan ligge for seg selv snart, hvordan går jeg frem for å få til det? Baby gråter voksne med en gang om jeg legger den ene sovende og hylgråter. Har prøvd masse på dette og venter ulik tid etter den har sovnet. Anonymkode: 8b650...53b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Er det likt om barnets far/medmor legger babyen? Anonymkode: d0060...b23
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det likt om barnets far/medmor legger babyen? Anonymkode: d0060...b23 Ja, helt likt. Anonymkode: 8b650...53b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Samme her (bare at babyen heller ikke sover i vogna på trilletur). Du har sikkert hørt disse tipsene 10 ganger før, men jeg skriver ned likevel de tingene jeg har prøvd: Legge en klut full av morsmelk under hodet til babyen Legge brukte klær og BH-er (gjerne noen dager gamle så de er fulle av puppelukt og melk). Gjør det trangt. Gi baby en koseklut du har hatt liggende innenfor BH-en din noen dager. Varm opp plassen du skal legge fra deg baby Byss/amme babyen med en dyne mellom baby og armene dine. Da merker ikke baby like godt at den blir lagt ned. White noise Sleepytroll på vogna (legger henne der etter jeg har bysset henne i søvn). Vente til babyen er i dyp søvn for hun legges ned. Jeg prøver å legge henne ned én dupp per dag, og etter jeg begynte med alt dette funker det kanskje en gang annenhver uke. Og da sover hun 15-20 min. Så vi øver videre! 💪🏼 Anonymkode: 98d7d...faa 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Gikk over av seg selv her. Både dag- og nattesøvnen løsnet rundt syv mnd. Da ble det vanskeligere for barnet å finne roen i bæresele, og lettere i vogna. Samtidig sov han dypere om kvelden, så jeg fint kunne gå ut av rommet. Nå er han åtte mnd, og sover lange, gode lurer i vogna om dagen. Enten i ro eller på trilletur. Sover et langt strekk i senga si fra leggetid og utover, men kommer over i vår seng for litt hyppigere amminger ila natta. Jeg ville gitt babyen en mnd eller to til for å finne ut av sovingen på egen hånd. Lykke til Anonymkode: 309ea...caa 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Her funka ingenting, prøvde alt av råd - det gikk bare ikke. Helt krise hver gang. Var bare å finne seg i det, ta med ipad og ørepropper og legge seg med babyen Løsnet av seg selv rundt året. Anonymkode: 514e4...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå