Gå til innhold

Dama som har barn fra før, søt unge men ok at jeg ikke vil gi henne nuss osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen jeg er en mann på 24 år som har en kjæreste jeg har vært sammen med i snart 1 år.

Jeg har fått møte hun lille 2 ganger, ganske søt unge på 3 år :) 

jeg er ikke flink med barn men prøver mitt beste! Tingen er at når jeg går maser og krever 3 åringen om kyss, nuss noe jeg ikke er komfortabel med enda.. men hun får en stor bjørneklem da :) er det feil av meg og ikke gi henne nuss, kyss? Når hun vil ha?

Anonymkode: ed69e...b4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud da menneske gi ungen  en nuss da!

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er ikke feil å ikke gjøre noe du føler deg ukomfortabel med. Fortsett å gi gode bjørneklemmer❤️

Anonymkode: 22878...466

• Liker 20
  • Hjerte 3
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare gi ungen en nuss? Hva er det du er redd for? 

Anonymkode: 2d472...9a3

• Liker 2
Skrevet

Det er helt ok. Bare si at dere heller kan gi hverandre en bamseklem. :) 

Siden det er en 3-åring så kan du jo si noe ala: «Bjørner susser ikke, de gir BAMSEKLEM! :)«

Anonymkode: 19418...273

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Kvinne 25 her, ville gått for samme taktikk som deg :) Ikke dumt å lære barna at man ikke skal gå rundt å nusse på alle og enhver 🤣

Anonymkode: 997c3...593

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei alle sammen jeg er en mann på 24 år som har en kjæreste jeg har vært sammen med i snart 1 år.

Jeg har fått møte hun lille 2 ganger, ganske søt unge på 3 år :) 

jeg er ikke flink med barn men prøver mitt beste! Tingen er at når jeg går maser og krever 3 åringen om kyss, nuss noe jeg ikke er komfortabel med enda.. men hun får en stor bjørneklem da :) er det feil av meg og ikke gi henne nuss, kyss? Når hun vil ha?

Anonymkode: ed69e...b4e

Det er selvfølgelig helt okei, men viktig at 3 åringen ikke føler seg avvist.

Et tips er at når hun sier nuss, så peker du på kinnet ditt, og vender hodet litt til siden, så får hun gi deg et nuss på kinnet :) 

• Liker 6
Skrevet

Du skal ikke gjøre noe som ikke føles komfortabelt, ærlig talt! Det er jo dette vi prøver å lære barn, at de skal kjenne på egne grenser for kroppskontakt. 

God ide det med bamser som gir bamseklemmer. 

Det er ikke veldig vanlig å nusse barn man ikke kjenner altså. Etter to-tre møter er du relativ ukjent for henne. 

Anonymkode: 1e968...8f2

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
NakenPanda skrev (19 minutter siden):

Det er ikke alle dette er naturlig for. 

Anonymkode: c64f0...f73

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
NakenPanda skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skal TS det til tross for at han gir uttrykk for at det er ukomfortabelt? Barn har jammen bare godt av å lære seg grensesetting, både for sin egen del og andres del. Fortsett med bjørneklemmene TS ❤️ 

Anonymkode: c2c28...bc8

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen skjønner visst ikke at det ikke er alle som liker å kysse på andres unger.. jeg gjør det ikke. Ikke lar jeg andres unger (uansett hvor små de er) ta meg i ansiktet heller selv om foreldrene ikke har noen sperrer der. 

Anonymkode: 06fee...8ed

• Liker 3
Skrevet

Hadde nok heller ikke vært komfortabel med å nusse på et barn som ikke var mitt eget. Bamseklem funker fint det, barn har ikke vondt av at voksne setter grenser for seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Mor her, jeg liker ikke å nusse på andres unger enn mine egne, synes det er ekkelt. Beklager. Bare gi klemmer du.

Anonymkode: 7188d...e60

• Liker 2
Skrevet

Holder lenge med en god klem :) 

Barn tåler å lære at folk har ulike grenser, og hun etterspør bare «suss og nuss» fordi dette er det hun er opplært til. 

Så med å gi gode klemmer og en high five eller noe lærer du henne flere måter å vise omsorg på i hei/hadetsituasjoner. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo fortelle henne at du liker bedre å gi bamseklemmer istedet, og at du ikke nusser😊 barn har godt av å lære at alle er forskjellige ❤️❤️

Å vise barn mangfold lærer dem aksept for forskjeller, det gir videre rom for å kunne være seg selv og sette grenser for seg selv. 

Det er ikke alltid komfortabelt å si at man ikke er en "klemmer" eller ikke liker nærkontakt, fordi alle alltid skal gjøre likt og strekke seg langt for å gjøre andre til lags. Derfor må man bare si ifra 💕 du gjør barnet en tjeneste 😊

Anonymkode: cd269...207

Skrevet

Du er fornuftig! Barn skal klemmes, ikke kysses på. Æsj..

Anonymkode: b7564...6b6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er stor forskjell på en nuss og et kyss. Æsj på deg som ikke forstår forskjellen. 

Anonymkode: 2adb8...5c1

Skrevet

Banseklem og pannenuss ♥️

Anonymkode: 1593d...70b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig! 

Anonymkode: 8aa4c...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...