Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere her? Hvordan går det? Jeg har barn som jeg fikk rundt 30 års alderen men har veldig lyst på et til. Nå er jeg 41 og er redd det er for sent.

Anonymkode: 60cb3...5bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er maaaaange tidligere som har spurt om det samme. 
Du vil få delt svar. Noen vil si GO FOR IT! Andre vil si du er nærmere graven.

Kvinner har fått barn i alle aldre før, til de ikke fikk barn lenger. Forskjellen med dem var at de bare gjorde det og ikke spurte fremmede på en forum. 

Anonymkode: 696ab...1b5

• Liker 7
Skrevet

Fikk barn da jeg var 42, gikk fint, svangerskap og fødsel enklere enn med første som er 10 år eldre. Kjør på!

Anonymkode: 7651e...b7a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fikk siste måneden etter at jeg fylte 43. Det gikk helt fint. Ingen på sykehuset har reagert på min alder så tror ikke det er så uvanlig.

Anonymkode: 0ec10...f1f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er 43 og gravid for første gang. Termin i desember. Uproblematisk svangerskap så langt. Har du ellers god helse og barneønsket er stort så anbefaler jeg å prøve :) 

Anonymkode: 3bbcb...d41

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fikk barn når jeg var 40,5. Barnet er 6 mnd nå og vi har det supert. Føler meg like ung som da jeg var 30, så tror dette skal gå veldig fint 😊

Anonymkode: 1f755...909

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg har nettopp fylt 41 og er 6 uker på vei med nummer to. Ble gravid på naturlig måte. 😊

Endret av Chara
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det noen av dere her? Hvordan går det? Jeg har barn som jeg fikk rundt 30 års alderen men har veldig lyst på et til. Nå er jeg 41 og er redd det er for sent.

Anonymkode: 60cb3...5bc

Jeg fikk datteren min gravid når hun var 45 så tror det skal gå fint. :)

• Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, IIIIII said:

Du fikk gjort datteren din gravid når hun var 45? Håper ikke du er mann😄

Anonymkode: fa692...70a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du fikk gjort datteren din gravid når hun var 45? Håper ikke du er mann😄

Anonymkode: fa692...70a

merkelig humor

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

merkelig humor

Hvem har sagt at det er humor. Mener det jeg skriver☺️🤩

Skrevet

Jeg fikk første når jeg var 40 og gravid med nummer 2 når jeg er 45. Hatt fine enkle graviditeter og koser meg veldig som småbarnsmor.  Kjenner egentlig ikke til noe annet. 

Kjenner en del som er passert 40 og ikke fått noen reaksjoner fra sykehus og jordmor. Så det er nok ikke så uvanlig 😊

Anonymkode: 2324b...825

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest tullerikke
Skrevet
IIIIII skrev (2 timer siden):

Dette var en veldig merkelig setning.

Skrevet
IIIIII skrev (1 time siden):

Hvem har sagt at det er humor. Mener det jeg skriver☺️🤩

det var ikke deg det var rettet mot

• Liker 1
Skrevet
Chara skrev (3 timer siden):

Jeg har nettopp fylt 41 og er 6 uker på vei med nummer to. Ble gravid på naturlig måte. 😊

Koselig. Hvor lang tid brukte du på å bli gravid?

Anonymkode: effdb...a25

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Koselig. Hvor lang tid brukte du på å bli gravid?

På 2 år har jeg vært gravid 4 ganger. Har hatt 3 SA, dessverre. Nå får jeg både blodfortynnende og progesteronstøtte så vi krysser fingrene for at den holder hele veien denne gangen. Skal på tidlig ultralyd i morgen, så det blir spennende. De 3 gangene jeg har mistet så rakk vi aldri tidlig ultralyd engang, så dette er et godt tegn for oss. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er 42 og fikk mitt første barn i år.  Hadde ingen plager utenom halsbrann.   Storkoser meg. 

Anonymkode: c61e7...bce

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er 42 og fikk mitt første barn i år.  Hadde ingen plager utenom halsbrann.   Storkoser meg. 

Anonymkode: c61e7...bce

Opplevde du også sa først, eller gikk alt bra første gang?

Skrevet

Jeg fikk første da jeg var 29, fylte 30 senere samme år.  Fikk nr 2 da jeg var 38, og fyller 40 på søndag og er 23 uker på vei nå. Har termin i januar så det er da det året jeg fyller 41. Riktignok så er jeg da bare 40 år + 2 mnd😁

Alt gikk naturlig for seg. Tok litt lengre tid med nr 3, men det var mest sannsynlig pga kluss i mensen etter vaksine nr 3. De to andre satt på 1 og 2 forsøket. 

Tatt NIPT test med nr 2 og 3, og alt ser bra ut. Blir fulgt godt opp. 

Anonymkode: 417da...bb3

• Hjerte 1
Skrevet

Er du kommet i overgangsalderen? Mye mulig ikke. Jeg er 47 år og var nylig til gynekolog angående noe annet. Har trodd at jeg bare hadde en snill overgangsalder, men jeg er ikke engang i overgangsalderen ennå, og det var fremdeles mange egg. (Tok ultralyd. ) Godt jeg er sterilisert, siden jeg ikke vil ha flere, for alderen i seg selv ville ikke ha forhindret noe slikt tydeligvis. 

Anonymkode: a05cc...06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...