AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #21 Skrevet 27. september 2022 Jeg har jobbet i barnehage i 20 år- bare helt spesielle værforhold har gjort at vi noen dager ikke har gått ut. Alle andre dager er vi ute -enten på barnehagens uteområde eller ut på tur😃 Værforhold påvirker hvor lenge man er ute i tillegg til at det tilpasse barnas alder og utviklingstrinn. Anonymkode: 2e6c3...82d
AprilLudgate Skrevet 27. september 2022 #22 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kommunal barnehage. Ja, tenker jeg må begynne å spørre litt mer. Det er litt kjedelig fordi jeg nettopp har "klagd" på andre ting. Feks bleieskift, sår rumpe, og at han hver dag ved henting var helt stiv i ansiktet av skinkeost og prim. Klagde da vi fant ut at han gikk slik hele dagen. Altså med matrestene fra frokosten liksom. Hadde vi hentet kort tid etter måltid Så hadde det vært noe annet. Dette ble bra etter vi tok det opp. Men litt kjedelig nå å ta opp noe nytt. Kan virke som slike foreldre som aldri blir f ornøyde🙈men det er jo ikke slik😅 Anonymkode: d2a22...ae4 Hjelpes 😅 Hadde kamskje vurdert å bytte barnehage om det er flere ting? I vår barnehage kunne de unngå turer litt VEL ofte, men de begrunnet hvorfor (mye misnøye hos de minste - mer gråt enn glede osv). Så kompenserte de etterhvert ved å dra på miniturer i nærområdet - ungene var da mer fornøyde I barnehagen var de minste alltid ute hver dag, men ikke sammen med storbarnsavdelinga da de jo er mer voldsomme i lek. Som noen her sier blir de jo fortere kalde, men de tasset nå rundt og stappet snø i ansikt og rullet seg i sølepyttene 😅 Mye sølekaker, oppgravde mark og sand å finne i parkdressen på daglig basis. Og sand i bleia, sikkert tegn på utelek.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #23 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det normalt at barna er lite ute i barnehagen på småbarn? Sønnen min er 18 mnd og er sjelden ute i løpet av dagen. Det irriterer meg litt. Avdelingene er knøttsmå og det er glassvegger slik at man ser ute. Synes det ser så stusselig ut å sitte inne så mye å samtidig kunne se rett ut de andre(eldre) Barna som leker ute. Hva var vitsen med å handle inn masse utstyr og uteklær når det ikke lir brukt... 🤷♀️ Er også frilek hele dagen, er det slutt på samlingsstund og felles aktiviteter eller er det bare fordi det er småbarnsavd? Gutten min er attpåklatt. Synes barnehagen vsr helt annerledes da mine eldre barn var barnehagebarn. Når vi henter så vil jo ikke gutten bli med inn når vi kommer hjem. Vil være ute å leke seg. Når vi egentlig burde gått inn, lagd middag osv.. Hvordan er det hos dere? Anonymkode: d2a22...ae4 ganske vanlig tror jeg. var slik her også, mye mer ute med engang de kom over på stor avd 3-6 år Anonymkode: 34882...98d
Rucula Skrevet 27. september 2022 #24 Skrevet 27. september 2022 Sånn var det i den forrige bhg til min datter. En gang var hun inne 4 mnd i strekk! Helt sykt! Den barnehagen vi byttet til er alltid ute, uansett vær. 1
Rucula Skrevet 27. september 2022 #25 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kommunal barnehage. Ja, tenker jeg må begynne å spørre litt mer. Det er litt kjedelig fordi jeg nettopp har "klagd" på andre ting. Feks bleieskift, sår rumpe, og at han hver dag ved henting var helt stiv i ansiktet av skinkeost og prim. Klagde da vi fant ut at han gikk slik hele dagen. Altså med matrestene fra frokosten liksom. Hadde vi hentet kort tid etter måltid Så hadde det vært noe annet. Dette ble bra etter vi tok det opp. Men litt kjedelig nå å ta opp noe nytt. Kan virke som slike foreldre som aldri blir f ornøyde🙈men det er jo ikke slik😅 Anonymkode: d2a22...ae4 I enkelte barnehager er de faen meg så sløve! det er bare å kalle inn avd leder og styrer og konfrontere. Det hjelper skal jeg love deg!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #26 Skrevet 27. september 2022 Er sånn i barnehagen til minstemann her også. De to andre gikk i en annen barnehage, og ser nå hvor bortskjemt jeg var .. Det var de myye ute! I barnehagen til minsten så er de sjelden ute, ikke de eldre barna heller for den saks skyld. I forje barnehagen var det alltid musikk, lunsj ute, masse morro ute, barn overalt og masse liv. Uansett når jeg henter minstemann nå, om det et tidlig eller sent, regn eller sol, så er det ofte jeg ikke ser noen barn, noen ganger er det max ti unger ute. Minstemann her er 1,5 år og han elsker å være ute, leke med vann, i sandkassa, løpe rundt osv. Men nesten hver dag er regntøyet helt rent, og når jeg spør så har de bare lekt inne .. Syntes det er skikkelig trist, jeg Skjønner at det er mye jobb å kle på de små, men en liten time ute kan da ikke være så vanskelig å få til? Når man kommer hjem så er det jo ofte lekser og middag, bading og legging, så tiden er knapp. Vi har sandkasse i hagen da, så jeg sitter hver ettermiddag der likevel med han, og det er veldig hyggelig det altså, men skulle ønske de kunne dekket noe av det frisk-luft-behovet i barnehagen. Er ordentlig skuffet .. Anonymkode: 0fc4b...9f5
Rucula Skrevet 27. september 2022 #27 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er sånn i barnehagen til minstemann her også. De to andre gikk i en annen barnehage, og ser nå hvor bortskjemt jeg var .. Det var de myye ute! I barnehagen til minsten så er de sjelden ute, ikke de eldre barna heller for den saks skyld. I forje barnehagen var det alltid musikk, lunsj ute, masse morro ute, barn overalt og masse liv. Uansett når jeg henter minstemann nå, om det et tidlig eller sent, regn eller sol, så er det ofte jeg ikke ser noen barn, noen ganger er det max ti unger ute. Minstemann her er 1,5 år og han elsker å være ute, leke med vann, i sandkassa, løpe rundt osv. Men nesten hver dag er regntøyet helt rent, og når jeg spør så har de bare lekt inne .. Syntes det er skikkelig trist, jeg Skjønner at det er mye jobb å kle på de små, men en liten time ute kan da ikke være så vanskelig å få til? Når man kommer hjem så er det jo ofte lekser og middag, bading og legging, så tiden er knapp. Vi har sandkasse i hagen da, så jeg sitter hver ettermiddag der likevel med han, og det er veldig hyggelig det altså, men skulle ønske de kunne dekket noe av det frisk-luft-behovet i barnehagen. Er ordentlig skuffet .. Anonymkode: 0fc4b...9f5 Klag! ungen din er ikke en hamster (ikke det at hamstere fortjener er liv i bur heller)
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #28 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det normalt at barna er lite ute i barnehagen på småbarn? Sønnen min er 18 mnd og er sjelden ute i løpet av dagen. Det irriterer meg litt. Avdelingene er knøttsmå og det er glassvegger slik at man ser ute. Synes det ser så stusselig ut å sitte inne så mye å samtidig kunne se rett ut de andre(eldre) Barna som leker ute. Hva var vitsen med å handle inn masse utstyr og uteklær når det ikke lir brukt... 🤷♀️ Er også frilek hele dagen, er det slutt på samlingsstund og felles aktiviteter eller er det bare fordi det er småbarnsavd? Gutten min er attpåklatt. Synes barnehagen vsr helt annerledes da mine eldre barn var barnehagebarn. Når vi henter så vil jo ikke gutten bli med inn når vi kommer hjem. Vil være ute å leke seg. Når vi egentlig burde gått inn, lagd middag osv.. Hvordan er det hos dere? Anonymkode: d2a22...ae4 Ikke bra. Ta det opp. Anonymkode: 2f69b...eaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå