AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Jeg forteller om en sak og kommer til siste del av det så stopper han meg å spør om første del. Så må jeg fortelle så seint at alt bare mister mening. På denne måten så får han ikke tak i at jeg nettopp har levd med en psykopat som kontrollerte meg døgnet rundt. Han får ikke med seg at eksen fremdeles kontrollerer meg. Så hva er vitsen med å gå dit da når budskap ikke blir sett? Jeg rekker sjeldent å få noen råd før timen er over fordi samtalene tar så lang tid. Anonymkode: 24083...d69 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Embla Othea skrev (15 minutter siden): Be om en ny psykolog. Privat som ikke samarbeider med andre. Så dvs at jeg må gå til legen å søke på nytt, vente nye 18 uker og kanskje reise ennå lengre for å få tak i en. Ser bare for meg at jeg dropper ut. Anonymkode: 24083...d69
Embla Othea Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Privat som ikke samarbeider med andre. Så dvs at jeg må gå til legen å søke på nytt, vente nye 18 uker og kanskje reise ennå lengre for å få tak i en. Ser bare for meg at jeg dropper ut. Anonymkode: 24083...d69 Hva med å ta det opp med vedkommende? For eksempel «Jeg opplever at du avbryter meg midt i et resonnement. Det gjør at jeg glemmer hva jeg har sagt og vi bruker mye tid på det. Kan jeg få snakke ferdig?» Ikke dropp ut, du trenger sannsynligvis hjelp. Endret 27. september 2022 av Embla Othea 5 1
anon01 Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Slutt og gå til den psykologen der, og betal selv fra egen lomme for å unngå ny kø.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Hva med å ta det opp med vedkommende? For eksempel «Jeg opplever at du avbryter meg midt i et resonnement. Det gjør at jeg glemmer hva jeg har sagt og vi bruker mye tid på det. Kan jeg få snakke ferdig?» Ikke dropp ut, du trenger sannsynligvis hjelp. Dette. Anonymkode: da880...9b4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 Hva med å si direkte det du skrev i innlegget ditt? "Jeg har levd med en psykopat som kontrollerte meg døgnet rundt. Han kontrollerer meg fremdeles og jeg trenger hjelp til å prosessere disse opplevelsene og komme meg ut av denne situasjonen". Anonymkode: d9d7d...5b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 anon01 skrev (20 minutter siden): Slutt og gå til den psykologen der, og betal selv fra egen lomme for å unngå ny kø. Det har jeg ikke råd til. Anonymkode: 24083...d69
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 Si fra! : jeg føler ikke du følger med på og får med deg det jeg sier. Det stresser meg, og jeg opplever at det påvirker behandlingen. Jeg ønsker at du er litt mer aktiv, og stiller spørsmål rundt det jeg forteller. Heeeelt innafor å si det! Du er pasienten og hvis du ikke sier fra hva du trenger av han, vil du ikke få utbytte av det Anonymkode: 1f9b5...e2f 1
Daria Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 Det kan jo også være at du ikke formidler så klart og godt som du tror, og at det er derfor han må spørre og gå tilbake? Men snakk med ham om at det ikke fungerer sånn som ting er nå, det er bare sånn du kan få en endring og mer utbytte.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 Trenger vel ikke psykolog for å vite hva man skal gjøre i denne situasjonen? Er det snakk om en psykopat er det bare en ting som gjelder:flytt! Anonymkode: f7dcc...1cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Trenger vel ikke psykolog for å vite hva man skal gjøre i denne situasjonen? Er det snakk om en psykopat er det bare en ting som gjelder:flytt! Anonymkode: f7dcc...1cc Det har jeg gjort. Anonymkode: 24083...d69
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 Han prøver kanskje å få deg til å reflektere over situasjonen du forteller om? Anonymkode: 0e24c...426 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Han prøver kanskje å få deg til å reflektere over situasjonen du forteller om? Anonymkode: 0e24c...426 Nei, han er mest opptatt av å skrive inn riktig. "Hva sa du nå" også skal han ha det ordrett, sakte og høyt som om man snakker til en som forstår språk dårlig. Anonymkode: 24083...d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå