AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Jeg starter på Isotretinoin denne uka, og har for så vidt lest meg opp en del på bivirkninger og diverse allerede men skulle veldig gjerne hørt litt om andres erfaringer allikevel, kanskje spesielt med tanke på hvilke produkter dere har erfaring med osv. Har nylig gått til innkjøp av ny hudpleieserie (Ole Henriksen - dette var før Iso i det hele tatt var et tema), men ifølge det jeg leser bør jeg unngå parfymerte produkter blant annet. Tror både natt- (Transform Plus Goodnight Glow Bakuchiol Sleeping Crème) og dagkrem (Strength Trainer Peptide Boost Moisturizer) er vannbasert i det minste (står vann først i ingredienslista på begge to i alle fall), men begge inneholder jo parfyme og en del stoffer som kanskje kan gjøre at huden ikke vil tåle disse under behandlingen? Eller? Noen som har erfaring med Ole Henriksen og Iso sammen? 😅 Andre, mer generelle erfaringer og tips tas imot med stor takk! Anonymkode: a229e...8d5
Nuttery Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Det finnes en massiv isotretinoin-tråd her på forumet jeg anbefaler å lese i! 😄 Masse gode erfaringer fra utallige folk som har gått på det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Samboeren min gikk på den kuren, og ble veldig tørr. Jeg brukte Dermalogica selv, så det ble til at han fikk prøve. Husker jeg ikke helt feil så endte han opp med Skin Hydrating Booster, etterfulgt av Intensive moisture balance. Det fungerte hvert fall for han. Anonymkode: cfe87...25b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Nuttery skrev (1 minutt siden): Det finnes en massiv isotretinoin-tråd her på forumet jeg anbefaler å lese i! 😄 Masse gode erfaringer fra utallige folk som har gått på det. Tusen takk for tips, da skal jeg søke litt mer rundt her inne. 😄 Anonymkode: a229e...8d5
Nuttery Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for tips, da skal jeg søke litt mer rundt her inne. 😄 Anonymkode: a229e...8d5 Gjør det! Den er over 10 år gammel og har tusenvis av innlegg 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samboeren min gikk på den kuren, og ble veldig tørr. Jeg brukte Dermalogica selv, så det ble til at han fikk prøve. Husker jeg ikke helt feil så endte han opp med Skin Hydrating Booster, etterfulgt av Intensive moisture balance. Det fungerte hvert fall for han. Anonymkode: cfe87...25b Tusen takk for svar! Er Dermalogica, Avéne og La Roché jeg foreløpig har inntrykk av at det går i. Litt synd, føles kjipt å ha kjøpt inn masse OH-produkter, og så må jeg trolig legge de vekk. 😅 Anonymkode: a229e...8d5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tusen takk for svar! Er Dermalogica, Avéne og La Roché jeg foreløpig har inntrykk av at det går i. Litt synd, føles kjipt å ha kjøpt inn masse OH-produkter, og så må jeg trolig legge de vekk. 😅 Anonymkode: a229e...8d5 Du får bare prøve de, og hvis de ikke fungerer så har du de til senere når kuren er over😊 Anonymkode: cfe87...25b 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Jeg måtte slutte med hudpleie med parfyme og ble veldig sensitiv og tørr. Går på isotretinoin fortsatt og huden trenger masse fukt. Jeg bruker produkter fra Clinique, men det er individuelt hva man liker og ikke. Jeg likte for eksempel ikke produkter fra La roche posay. De gjorde ingenting for min hud. Jeg anbefaler også et godt produkt til leppene. Leppene mine er tørre konstant. Bruker den her. Det eneste som har fungert for meg. : https://www.apotek1.no/produkter/prolip-care-stift-3g-903061p Anonymkode: 3d973...c00 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #9 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 12.34): Jeg måtte slutte med hudpleie med parfyme og ble veldig sensitiv og tørr. Går på isotretinoin fortsatt og huden trenger masse fukt. Jeg bruker produkter fra Clinique, men det er individuelt hva man liker og ikke. Jeg likte for eksempel ikke produkter fra La roche posay. De gjorde ingenting for min hud. Jeg anbefaler også et godt produkt til leppene. Leppene mine er tørre konstant. Bruker den her. Det eneste som har fungert for meg. : https://www.apotek1.no/produkter/prolip-care-stift-3g-903061p Anonymkode: 3d973...c00 Tusen takk for tips og erfaringer. 😊 LRP Effaclar-ansiktskremen føles superdigg foreløpig i alle fall, men har ikke rukket å bli tørr ennå heller - tredje dag i dag, bare. Men i dag merker jeg at leppene er tørre, så jeg drar ut og kjøper denne du linket til her med en gang! 😅 Kjøpte en annen fra LRP ved uthenting av resept, fikk hjelp fra ei som akkurat hadde gått gjennom samme kuren som hadde masse gode tips og råd å komme med - men tror det kan være greit med en på nattbordet/skapet på badet OG en i veska, så da kjøper jeg en av disse også. 😄 Anonymkode: a229e...8d5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #11 Skrevet 29. september 2022 Million skrev (2 minutter siden): Du kan sjekke ut denne tråden: Tusen takk, jobber meg gjennom denne i skrivende stund. 😅 Vanvittig mye å gå gjennom! Anonymkode: a229e...8d5
Million Skrevet 29. september 2022 #12 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk, jobber meg gjennom denne i skrivende stund. 😅 Vanvittig mye å gå gjennom! Anonymkode: a229e...8d5 Det er det, men der får du sett og lest omtrent alle sider av temaet isotretinoin og alle slags erfaringer (som du etterspør) Sønnen min brukte isotretinoin for noen år siden, og da leste jeg også den tråden. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #13 Skrevet 29. september 2022 Sørg for å ha kokosolje i hus, eller evt andre oljer. Hodebunnen min begynner å klø noe infernalsk hver gang jeg starter opp med en ny kur, har begynt å forebygge ved oppstart av ny kur med å massere inn hodebunnen i kokosolje og la det være i over natta. Var helt desperat en periode før jeg fant ut at kokosolje i hodebunnen hjelper. Deilig å fryse ned en passe stor bit kokosolje og massere oljeklumpen direkte mot hodebunnen når det klør. Ellers sier de fleste rådene at man må vaske håret sjeldnere, det gjør bare kløinga i hodebunnen min 100% verre. Så i starten av hver kur så vasker jeg håret daglig med sjampo og balsam, pluss har i kokosolje på natta. Funka så bra at jeg nå ved siste oppstart ikke har vært plaga med kløende hodebunn faktisk! Men mener å huske at etter kløinga har roet seg at jeg ikke trengte å vaske håret like ofte lengre. Ellers pass på å hamstre inn masse leppepomade. Jeg ble tipsa om Mentholatum salve av hudlegen min, og sverga til den før under tidligere kurer. Men denne runda har jeg kjørt Burts Bees, og er faktisk nesten ikke plaga med leppene, men jeg går og smører meg konstant med leppepomade, og det går ikke mange dagene før jeg har brukt opp en hel stift😅 Kløinga gikk over etter noen uker! Leppene er alltid veldig tørre og sprukne gjennom hele kuren. Smør gjerne leppepomade oppi neseborene også om du blir plaga med neseblod etterhvert😅 Der foretrekker jeg fortsatt Mentholatum, men jeg er kanskje sær😅 Anonymkode: d3c81...b6b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #14 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sørg for å ha kokosolje i hus, eller evt andre oljer. Hodebunnen min begynner å klø noe infernalsk hver gang jeg starter opp med en ny kur, har begynt å forebygge ved oppstart av ny kur med å massere inn hodebunnen i kokosolje og la det være i over natta. Var helt desperat en periode før jeg fant ut at kokosolje i hodebunnen hjelper. Deilig å fryse ned en passe stor bit kokosolje og massere oljeklumpen direkte mot hodebunnen når det klør. Ellers sier de fleste rådene at man må vaske håret sjeldnere, det gjør bare kløinga i hodebunnen min 100% verre. Så i starten av hver kur så vasker jeg håret daglig med sjampo og balsam, pluss har i kokosolje på natta. Funka så bra at jeg nå ved siste oppstart ikke har vært plaga med kløende hodebunn faktisk! Men mener å huske at etter kløinga har roet seg at jeg ikke trengte å vaske håret like ofte lengre. Ellers pass på å hamstre inn masse leppepomade. Jeg ble tipsa om Mentholatum salve av hudlegen min, og sverga til den før under tidligere kurer. Men denne runda har jeg kjørt Burts Bees, og er faktisk nesten ikke plaga med leppene, men jeg går og smører meg konstant med leppepomade, og det går ikke mange dagene før jeg har brukt opp en hel stift😅 Kløinga gikk over etter noen uker! Leppene er alltid veldig tørre og sprukne gjennom hele kuren. Smør gjerne leppepomade oppi neseborene også om du blir plaga med neseblod etterhvert😅 Der foretrekker jeg fortsatt Mentholatum, men jeg er kanskje sær😅 Anonymkode: d3c81...b6b Oi, såpass 🙈 Kokosfett har jeg (i sånn glasskrukke), men mulig det ikke er helt samme greia? 😆 Kan jeg spørre om du har vært plaget med tørr hodebunn og/eller flass før da, siden du reagerer så sterkt når du går på Iso? Selv er jeg litt i andre enden av skalaen. Kan ikke huske sist jeg hadde flass. Vasker stort sett håret hver andre eller tredje dag. Kan gå med det løst første dagen, men dag to er det tungt og flatt, og dag tre er det gjerne litt fett. Tørrsjampo er derfor en av mine beste venner! Burts Bees har jeg prøvd tidligere (som vanlig leppepomade bare, ved vanlige, vintertørre lepper) og denne gjorde meg faktisk bare MER tørr. Har gått til innkjøp av både Prolip og LRP Cikaplast og av disse to tror jeg foreløpig at jeg liker Prolip best. Vi får se. Tidligere har jeg vært veldig fornøyd med Carmex også, så det er ikke umulig at preferansene endrer seg her etterhvert som jeg blir tørrere. Foreløpig kjennes det bare litt sårt mot indre, midtre del av underleppa om det gir mening - litt lignende følelse som om den sprekker, bare at det ikke har sprukket ennå. Haha, neseborene er godt kjent med Carmex allerede, de 😂 Har perioder hvor jeg er mye tett i nesa og snyter meg ofte, og er sjeldent flink til å bruke Kleenex (bør nok hamstre inn litt av dette nå) - resultatet da er tørr nese og overleppe. Smører godt inn med Carmex eller Eight Hour cream fra underleppe til nesetipp når jeg legger meg i de periodene. Anonymkode: a229e...8d5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #15 Skrevet 30. september 2022 Starter på dag 4 i dag (tar tablettene til middag), og i dag våknet jeg til kløende, foreløpig lett utslett på underarmene. Bruker ull innerst hele vinterhalvåret, så jeg håper ikke jeg blir allergisk mot dette i perioden jeg går på iso 😅😬 Anonymkode: a229e...8d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå