AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Hvis familien hans ikke liker deg, blir du valgt bort. Hvis du og familien hans er uenige / krangler, er han alltid på deres side, ikke på din side. Det som betyr mest for han er familiens meninger, følelser og godkjenning av det han gjør i livet sitt. Er det normalt? Anonymkode: bd2f6...313
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Nei selvfølgelig ikke. Det er ikke normalt, ikke lojal overfor kjæresten og mannen er ikke noe å satse på. Sløsing av verdifull tid. Anonymkode: 58ada...0ab 11
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Normalt og normalt, fru Blom Han vil vel ha ei som passer inn i familien. Da bør jo begge kunne sette strek, om det ikke er sånn. Anonymkode: e58ef...a52 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 En balanse er det beste. En mann som er glad i familien sin uten å helt forgude dem, og som forventer at kona kan tilpasse seg en del men tar hennes side om det kommer en konflikt. Anonymkode: e58ef...a52 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Nei, det er ikke normalt at en voksen person lar familien styre seg. Derimot er det forholdsvis normalt at en person er mer enig med familien sin enn kjæresten - da vil jeg si at man bare ikke passer sammen. Anonymkode: 8aa4a...2d2 1
Turtellure12 Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 Jeg tenker det er en balanse. Hadde ikke vært positivt om han ga blaffen i familien heller. Godt forhold til familien forteller deg mye om hans karakter, og du vil tjene på det i lengden å ha godt forhold til dine svigerforeldre. Dette kan høres gammeldags ut og feil for noen, men jeg syns menn (og kvinner) skal forlate redet og holde seg til familien sin. Og da mener jeg kjernefamilien - ektefelle og barn. Mor, far og søsken blir utvidet familie. Det er ektefelle/barn som skal settes først, både i form av prioriteringer, ønsker og fremtidsplaner. Hvis du blir rangert bak moren hans f.eks hva gjelder påvirkning, mener jeg du er i et usunt forhold. 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei, det er ikke normalt at en voksen person lar familien styre seg. Derimot er det forholdsvis normalt at en person er mer enig med familien sin enn kjæresten - da vil jeg si at man bare ikke passer sammen. Anonymkode: 8aa4a...2d2 Men ingen normal voksen person skal rapportere til sin familie 15 minutter etter at det ble slutt med kjæresten: "Det er slutt med henne. Hun er dårlig og dere er best". Anonymkode: bd2f6...313
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 Turtellure12 skrev (26 minutter siden): Jeg tenker det er en balanse. Hadde ikke vært positivt om han ga blaffen i familien heller. Godt forhold til familien forteller deg mye om hans karakter, og du vil tjene på det i lengden å ha godt forhold til dine svigerforeldre. Dette kan høres gammeldags ut og feil for noen, men jeg syns menn (og kvinner) skal forlate redet og holde seg til familien sin. Og da mener jeg kjernefamilien - ektefelle og barn. Mor, far og søsken blir utvidet familie. Det er ektefelle/barn som skal settes først, både i form av prioriteringer, ønsker og fremtidsplaner. Hvis du blir rangert bak moren hans f.eks hva gjelder påvirkning, mener jeg du er i et usunt forhold. Det er ikke "godt forhold", det er en codependent og svak person som ikke kan bestemme noe for sitt liv uten familiens godkjenning Anonymkode: bd2f6...313 4
GammelKaktus Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 Er da ikke normalt at en voksen mann løper til familien sin å klager hver gang dere har en diskusjon... Nei, det hadde nok vært over før det begynte.. 😄 Høres jo rart ut at man trenger familiens godkjennelse på alt når man er såpass voksen at man er i et parforhold. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men ingen normal voksen person skal rapportere til sin familie 15 minutter etter at det ble slutt med kjæresten: "Det er slutt med henne. Hun er dårlig og dere er best". Anonymkode: bd2f6...313 Hvis det er slutt, er det jo ikke et forhold mer, ingen kjæreste å ta hensyn til. Man slår vel opp fordi man nettopp ikke synes personen er så flott. Anonymkode: e58ef...a52
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis det er slutt, er det jo ikke et forhold mer, ingen kjæreste å ta hensyn til. Man slår vel opp fordi man nettopp ikke synes personen er så flott. Anonymkode: e58ef...a52 Jeg snakker om rapportering til familien Anonymkode: bd2f6...313
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 FrøkenMånestråle skrev (30 minutter siden): Er da ikke normalt at en voksen mann løper til familien sin å klager hver gang dere har en diskusjon... Nei, det hadde nok vært over før det begynte.. 😄 Høres jo rart ut at man trenger familiens godkjennelse på alt når man er såpass voksen at man er i et parforhold. Ikke rart han har vært singel i mange år... Familien har total kontroll over han Anonymkode: bd2f6...313
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 Jeg gjorde. Vi klarte oss 5 år av forhold men bare 10 mdn av ekteskap. fordi i ekteskap var de aktivt involvert. Og de klarte å skille oss. men han var en drittsekk han å, så er glad Anonymkode: 83c21...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #15 Skrevet 27. september 2022 Han støttet meg og foreldrene begge to. Men 90% mest foreldre Anonymkode: 83c21...1b3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #16 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg gjorde. Vi klarte oss 5 år av forhold men bare 10 mdn av ekteskap. fordi i ekteskap var de aktivt involvert. Og de klarte å skille oss. men han var en drittsekk han å, så er glad Anonymkode: 83c21...1b3 Jeg dumpet han eksen min også. Var uutholdelig å gråte, fortelle, forklare igjen og igjen at noen i familien hans såret meg mens han bare "Det var sikkert ikke meningen" eller enda bedre..."De har sikkert en grunn til det". What?? Bye! Anonymkode: bd2f6...313 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #17 Skrevet 27. september 2022 Nei. Men i visse kulturer så må du regne med at familien vil bety ekstremt mye. Anonymkode: 64e52...518
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #18 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei. Men i visse kulturer så må du regne med at familien vil bety ekstremt mye. Anonymkode: 64e52...518 Da ville jeg skjønt det, men han er norsk Anonymkode: bd2f6...313
Carrot Skrevet 27. september 2022 #19 Skrevet 27. september 2022 Noen er desverre veldig uselvstendige, og da er det å løsrive seg en vanskelig prosess. Dersom den ene parten er selvstendig og den andre ikke blir det ofte et problem, jeg ville nok valgt å avslutte en slik relasjon for egen del. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #20 Skrevet 27. september 2022 Carrot skrev (37 minutter siden): Noen er desverre veldig uselvstendige, og da er det å løsrive seg en vanskelig prosess. Dersom den ene parten er selvstendig og den andre ikke blir det ofte et problem, jeg ville nok valgt å avslutte en slik relasjon for egen del. Jepp. Helt enig. Anonymkode: bd2f6...313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå