AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Jeg ser det diskuteres hvorvidt barna til Harry og Meghan skal få prins og prinsessetitler. Prøver å Google men det nevnes lite iht innhold i titlene. Det eneste jeg finner er at tittel prins og prinsesse e titler iht at de ikke er arbeidende kongelige. Men får ikke helt det til å stemme heller. Fir er det ikke sånn at man har en rekke kongelige som stiller istedenfor kongen. Uansett skjønner jeg ikke hvorfor de ikke skulle få titlene da de har rett på dem, og hvis det ikke har noen kongelig mening, hvorvidt de er kongelige eller ikke. Jeg kan virkelig ikke min kongelige kunnskap. Så håper noen klarer å forklare meg litt her. Spør pga det står mye i media om dagen jeg ikke helt forstår innholdet i. Anonymkode: 69a62...a53
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Kan det være fordi de sa fra seg sine offisielle plikter og flyttet til utlandet? Har ikke peiling jeg heller, men hørte det ble sagt for en stund siden. Anonymkode: 8f749...5cf
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan det være fordi de sa fra seg sine offisielle plikter og flyttet til utlandet? Har ikke peiling jeg heller, men hørte det ble sagt for en stund siden. Anonymkode: 8f749...5cf Tror ikke det, fordi prins og prinsesse er jo ikke arbeidende titler. Hvis gud forby William og hans familie skulle alle dø I en ulykke. Da er jo Harry og hans barn arvinger av tronen. Så da er det jo litt dumt sånn sett å ikke gi de titler de har krav på. Ellers er det ikke arvinger å gå på. Vet ikke hvor ung man kan bli konge. Men feks hvis Charles og William dør før sønnen til William er 18, så er det vel Harry som tar over antar jeg. Vet ikke Anonymkode: 69a62...a53
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 De får ikke prinsetitler, men muligens hertugtitler. Anonymkode: 0eb23...3e5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 7.28): Tror ikke det, fordi prins og prinsesse er jo ikke arbeidende titler. Hvis gud forby William og hans familie skulle alle dø I en ulykke. Da er jo Harry og hans barn arvinger av tronen. Så da er det jo litt dumt sånn sett å ikke gi de titler de har krav på. Ellers er det ikke arvinger å gå på. Vet ikke hvor ung man kan bli konge. Men feks hvis Charles og William dør før sønnen til William er 18, så er det vel Harry som tar over antar jeg. Vet ikke Anonymkode: 69a62...a53 Blir Harry som tar over som regent, frem til George er myndig. Anonymkode: ecbd5...7d2
Daria Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Tradisjonen i England har vært at regentens barnebarn har rett på prins/prinsessetittel, men i praksis er det Charles som avgjør. Det har vært snakk om at han ønsker å begrense det til "working royals", og det spekuleres i den forbindelse også i at Eugenie og Beatrice vil miste sine prinsessetitler, men det har så vidt jeg vet ikke kommet noen offisiell avgjørelse på dette ennå. I Danmark har for øvrig dronning Margrete nettopp endret titlene til prins Joakims barn - de var prinser og prinsesser, nå er de "bare" grever og grevinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå