AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Nabo har hatt vannlekkasje på badet. Min kjellerbod er rett under og alt der å må kastes. Skal min eller naboen sin forsikring dekke dette? Anonymkode: fee15...c92
Maskinfører Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nabo har hatt vannlekkasje på badet. Min kjellerbod er rett under og alt der å må kastes. Skal min eller naboen sin forsikring dekke dette? Anonymkode: fee15...c92 Du må nok la det gå innunder innbo forsikringen din dessverre er ikke mulig og tørke det da ?
Sinsen Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 (endret) Hvis dette et borettslag e.l. så bør det dekkes av borettslagets husforsikring. Endret 27. september 2022 av Sinsen
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Sinsen skrev (4 timer siden): Hvis dette et borettslag e.l. så bør det dekkes av borettslagets husforsikring. Er i borettslag ja. Prøvde å ringe min forsikring men er jo umulig å få snakket med ett menneske Anonymkode: fee15...c92
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Hvis det er tingene dine i boden du skal ha dekket så går det på din egen innboforsikring. Hilsen tidligere forsikringsrådgiver Anonymkode: c0a3c...2ec
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis det er tingene dine i boden du skal ha dekket så går det på din egen innboforsikring. Hilsen tidligere forsikringsrådgiver Anonymkode: c0a3c...2ec Hvordan gjør jeg det da? Sender inn bilder av det som er skadet? De som var her å tørket opp sa at det kommer noen å ser over det som er skadet Anonymkode: fee15...c92
newman01 Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan gjør jeg det da? Sender inn bilder av det som er skadet? De som var her å tørket opp sa at det kommer noen å ser over det som er skadet Anonymkode: fee15...c92 Har du snakket med nabo da? Han som forårsaket problemet? Han må jo ha hatt kontakt med både styret og forsikringsselskapet, og er antagelig full av kunnskap. Om det er ditt forsikringsselskap som legger ut for deg og sender regress til sameiets forsikring, eller om de tar det selv varierer nok litt fra tilfelle til tilfelle. Snakk med nabo og styret, så kanskje du får en representant å snakke med i forsikringsselskapet
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Du må snakke med nabo, styret og muligens din forsikring. Anonymkode: 7e613...33c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 newman01 skrev (1 time siden): Har du snakket med nabo da? Han som forårsaket problemet? Han må jo ha hatt kontakt med både styret og forsikringsselskapet, og er antagelig full av kunnskap. Om det er ditt forsikringsselskap som legger ut for deg og sender regress til sameiets forsikring, eller om de tar det selv varierer nok litt fra tilfelle til tilfelle. Snakk med nabo og styret, så kanskje du får en representant å snakke med i forsikringsselskapet Takk for svar. Har snakket med styret og det går på min forsikring. Må sende inn hva som har blitt skadet. Kan jeg kaste tingene som er skadet eller må vente til senere? Anonymkode: fee15...c92
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Har snakket med styret og det går på min forsikring. Må sende inn hva som har blitt skadet. Kan jeg kaste tingene som er skadet eller må vente til senere? Anonymkode: fee15...c92 Du må kontakte forsikringsselskapet før du gjør noe Anonymkode: 7e613...33c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må kontakte forsikringsselskapet før du gjør noe Anonymkode: 7e613...33c Har det. Fikk beskjed om å sende inn oversikt over tingene som er berørt. Men sa ingenting om jeg kan kaste de etterpå Anonymkode: fee15...c92
newman01 Skrevet 28. september 2022 #12 Skrevet 28. september 2022 Da må du spørre dem da... Det hender de sender egne takstmenn for å verifisere at man ikke slenger på 4 Fabergéegg, en pent brukt Ferrari og dyre høyttalere i oppgjøret. Om du spør dem direkte om du kan kaste det eller om det skal bevares vil jeg tro de kan komme med en uttalelse. Ingen har lyst på våte ødelagte ting i boden
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har det. Fikk beskjed om å sende inn oversikt over tingene som er berørt. Men sa ingenting om jeg kan kaste de etterpå Anonymkode: fee15...c92 Ikke kast bevisene før alt er avklart og du har fått penger på konto for det. Anonymkode: c88e0...4ab
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #14 Skrevet 28. september 2022 Det er lurt og ta bilder av det som er ødelagt. Ikke kast noe før alt er kartlagt, du kan risikere å ikke få noe hvis du kaster bevisene. Det er rart det skal gå på din forsikring så lenge du ikke er skyld i dette. Sjekk med boligbyggelaget dere har. Anonymkode: 324e5...988
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå