Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kraftig forkjølet og mistenker bihulebetennelse, skal egentlig 1 uke på jobb nå (medleverturnus). Men kjenner at det ikke går. Er det innafor å holde seg hjemme? Kjenner det blir altfor hardt å være på jobb fra 08-22, 7 døgn I strekk, men kjenner jeg får dårlig samvittighet.. 

Bør jeg skaffe sykemelding? 

Anonymkode: 5f314...360

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bruke egenmelding i 7 dager også. Men klart om du har bihulebetennelse så får du nok en sm. Det er lov å vøære syk. 

God bedring. 

Anonymkode: 51583...9ee

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du kan jo bruke egenmelding i 7 dager også. Men klart om du har bihulebetennelse så får du nok en sm. Det er lov å vøære syk. 

God bedring. 

Takk. Gruer meg bare sånn til å ringe... 

Skrevet

Du trenger vel ikke bli borte i 7 dager vel? Prøv først med 1 eller 2. evt gå på jobb og se det an. Hvis man gruer/kvier seg for å ringe inn syk så er man kanskje ikke syk nok tenker jeg 😉

Anonymkode: d8e96...11b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selvfølgelig. Ring inn og si at du er syk. Sykdom er ikke selvforskyldt. God bedring 💛

Endret av Embla Othea
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du trenger vel ikke bli borte i 7 dager vel? Prøv først med 1 eller 2. evt gå på jobb og se det an. Hvis man gruer/kvier seg for å ringe inn syk så er man kanskje ikke syk nok tenker jeg 😉

Man kan uansett rue seg for å si i fra dersom man får dårlig samvittighet for å sette jobben i knipe, samt sjefen kan være av typen som ikke er spes hyggelig når det gjelder fravær. Hadde selv en slik sjef, men jeg var ALDRI borte med mindre jeg var skikkelig syk og da hadde jeg ikke dårlig samvittighet når jeg måtte ringe. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er kraftig forkjølet og mistenker bihulebetennelse, skal egentlig 1 uke på jobb nå (medleverturnus). Men kjenner at det ikke går. Er det innafor å holde seg hjemme? Kjenner det blir altfor hardt å være på jobb fra 08-22, 7 døgn I strekk, men kjenner jeg får dårlig samvittighet.. 

Bør jeg skaffe sykemelding? 

Ja. Privat sektor er noe dritt når det kommer til fravær, så ville skaffet det. 

Anonymkode: a26b3...404

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, jeg tenker at jeg setter jobben i knipe når jeg er syk (og veldig ofte gjør jeg det, det fører til at andre må jobbe mye mer for å dekke opp for meg), derfor er jeg "aldri" syk. Når jeg først er det, så gruer jeg meg likevel, selv om jeg faktisk er ordentlig syk. 

Anonymkode: e577e...5fb

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ikke frisk nok for å gå på jobb nå, aldri verden. 

Men tenker også det er forskjell på når man går flere døgn i strekk kontra 7.5 timer. Det er lettere å presse seg 7.5 timer for å så dra hjem å slappe av til neste dag. Jeg må være PÅ i 7 døgn i strekk, og har ikke tid til å hente meg inn igjen. 

Jeg får dårlig samvittighet fordi jeg vet at jeg setter jobben i en knipe. 

Skrevet

Du kan ikke ringe og si du er syk i 7 dager. Du må ta dag for dag / kanskje si du trenger 2-3 dager. Også gir du beskjed nærmere hvordan står er.

Anonymkode: 1f45f...74b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

God bedring. 

De fleste arbeidsplasser har egenmelding inntil 3 dager.

Jobber man i en IA bedrift kan man bruke opptil 8 dager. 

Anonymkode: 69bc7...93d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...