AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Har hatt en vag uro en stund (siden juli) om at noe ikke stemmer helt hos treåringen her. Men har alltid vist seg at det har vært en forkjølelse på vei eller lignende, som har forklart både hovne lymfeknuter, magesmerter og feber/utilpasshet. Har snakket med lege to ganger, men alltid blitt beroliget av at det sikkert ikke er noenting. Nå derimot ble det plutselig også bensmerter, en dag etter at barnet falt mildt og fikk overdreven blodutredelse av det. Kombinert med magesmerter, feber og tydelig nedsatt allmenntilstand denne uken. Først nå jeg satte meg ned og fikk oppsummert alt. Og da ble jeg ekstremt bekymret. Så nå har vi bestilt time hos privat barnelege i morgen tidlig. Fastlegen hadde ikke noe ledig på nettbestilling, så da var valget enkelt. Har aldri håpet så sterkt at dette er 2000 bortkastede kroner før.. Noen andre som har gått gjennom det samme? Håper å høre fra flest som også mistenkte noe alvorlig, men så var det helt ufarlig ❤️ Anonymkode: fa014...e83 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Ja. Det var cøliaki. Anonymkode: 5ee8e...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja. Det var cøliaki. Anonymkode: 5ee8e...ae7 TAKK ❤️ For en lettelse det måtte være! Hvilke symptomer? Og fikk dere raskt avklart at det ikke var kreft? Anonymkode: fa014...e83 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Vi opplever det samme med vårt barn. Det begynnte etter han fikk korona i januar. Klager over mye magesmerter og det gjør han i barnehage også. Mye trøtt. Vi har vært til utredning hos privat barnelege og de har ikke funnet noe til nå. Anonymkode: 4cbbe...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi opplever det samme med vårt barn. Det begynnte etter han fikk korona i januar. Klager over mye magesmerter og det gjør han i barnehage også. Mye trøtt. Vi har vært til utredning hos privat barnelege og de har ikke funnet noe til nå. Anonymkode: 4cbbe...c6f Hm, her vet jeg ikke om barnet har hatt korona, rakk ikke få det før testing for barn ble opphevet. Men det er øresmerter, magesmerter, plutselig høy feber (og relativt ofte), mye forkjølelse og infeksjoner osv. Veldig opp og ned i energinivå. Anonymkode: fa014...e83
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Har det vært tatt blodprøver hos legen når dere har vært der? Hvis blodceller osv har vært normale på disse er det vel stor sannsynlighet for at dette er noe annet, heldigvis! Lykke til, oppdater oss gjerne! Det er noe med å vite hva andre har sett av tegn og hva som ble resultatet! Anonymkode: 303dd...db8 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 Ja, har hatt akkurat samme opplevelse selv, med barn på ca 2-3 år. Gjentatte infeksjoner, masse blåmerker, bensmerter og veldig blek. Ringte legevakta på nyttårsaften som uttalte at hvis det ikke hadde vært ferie, så ville vi blitt innlagt. Da ringte jeg også privatsykehus, fikk time på dagen. Blodprøvene fikk vi svar på med en gang, jeg var helt sikker på at det var leukemi. Men det var det ikke, det var bare vinter og gjentatte infeksjoner som tok på den lille kroppen. Det er fint at du sjekker det ut, kanskje får dere noen råd. Håper du blir like lettet som vi ble. Det er vondt når en så stor, skummel bekymring har festet seg. Anonymkode: d137e...a53 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): TAKK ❤️ For en lettelse det måtte være! Hvilke symptomer? Og fikk dere raskt avklart at det ikke var kreft? Anonymkode: fa014...e83 Slapp, av og til feber, magesmerter, blek, uten appetitt, hodepine, smerter i beina, utslett/eksem, generelt utilpass og gretten. Leukemi ble utelukket flere ganger, cøliaki tok flere år å finne ut (det er bare en blodprøve). Anonymkode: 5ee8e...ae7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har hatt en vag uro en stund (siden juli) om at noe ikke stemmer helt hos treåringen her. Men har alltid vist seg at det har vært en forkjølelse på vei eller lignende, som har forklart både hovne lymfeknuter, magesmerter og feber/utilpasshet. Har snakket med lege to ganger, men alltid blitt beroliget av at det sikkert ikke er noenting. Nå derimot ble det plutselig også bensmerter, en dag etter at barnet falt mildt og fikk overdreven blodutredelse av det. Kombinert med magesmerter, feber og tydelig nedsatt allmenntilstand denne uken. Først nå jeg satte meg ned og fikk oppsummert alt. Og da ble jeg ekstremt bekymret. Så nå har vi bestilt time hos privat barnelege i morgen tidlig. Fastlegen hadde ikke noe ledig på nettbestilling, så da var valget enkelt. Har aldri håpet så sterkt at dette er 2000 bortkastede kroner før.. Noen andre som har gått gjennom det samme? Håper å høre fra flest som også mistenkte noe alvorlig, men så var det helt ufarlig ❤️ Anonymkode: fa014...e83 Fastlegen ringer eller melder du kontoret til når det er akutt, de har alltid noe tid avsatt til akutte hendelser, og de timene står selvfølgelig ikke i nettbestilling. Anonymkode: 30248...cc3 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har det vært tatt blodprøver hos legen når dere har vært der? Hvis blodceller osv har vært normale på disse er det vel stor sannsynlighet for at dette er noe annet, heldigvis! Lykke til, oppdater oss gjerne! Det er noe med å vite hva andre har sett av tegn og hva som ble resultatet! Anonymkode: 303dd...db8 Fastlegen har ikke tatt oss inn 😕 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Fastlegen ringer eller melder du kontoret til når det er akutt, de har alltid noe tid avsatt til akutte hendelser, og de timene står selvfølgelig ikke i nettbestilling. Anonymkode: 30248...cc3 Jeg vet hvordan det fungerer på mitt legekontor. Fastlegen vår er ikke tilstede på tirsdager, og ja, vi hadde hatt rett på akuttime. Men da kan man jo lure på hvor akutt det er, eller om det kunne venter til onsdag. Ikke en diskusjon jeg ønsker å ta når jeg først har blitt bekymret. Og for min egen del spiller det en stor rolle om timen er tidlig i dag eller utpå dagen. Anonymkode: fa014...e83
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 Akutt leukemi er en sykdom som utvikler seg raskt, så om barnet ditt hadde hatt synlige symptomer på leukemi i juli, ville hen vært veldig syk nå. Mye sykere enn det du beskriver. Lykke til! Anonymkode: bd3c6...cb4 1 1
Sirinna Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Akutt leukemi er en sykdom som utvikler seg raskt, så om barnet ditt hadde hatt synlige symptomer på leukemi i juli, ville hen vært veldig syk nå. Mye sykere enn det du beskriver. Lykke til! Anonymkode: bd3c6...cb4 Ikke nødvendigvis.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 Vi blir sendt til videre undersøkelser, men legen mistenker ikke noe i kreft-kategorien! 😊 Må si det var vel brukte penger, godt å ikke ha denne bekymringen lenge. Og så mye bedre tid de tar seg privat. Anonymkode: fa014...e83 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hm, her vet jeg ikke om barnet har hatt korona, rakk ikke få det før testing for barn ble opphevet. Men det er øresmerter, magesmerter, plutselig høy feber (og relativt ofte), mye forkjølelse og infeksjoner osv. Veldig opp og ned i energinivå. Anonymkode: fa014...e83 Han har sannsynligvis hatt det. De fleste har hatt det flere ganger siden januar. Barnelegen vår sa at de får ofte inn barn som har magesmerter og difuse symptomer i 3-12 mnd etter de har hatt korona. Jeg ville bestillt en time hos privat barnelege. Anonymkode: 4cbbe...c6f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #15 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Han har sannsynligvis hatt det. De fleste har hatt det flere ganger siden januar. Barnelegen vår sa at de får ofte inn barn som har magesmerter og difuse symptomer i 3-12 mnd etter de har hatt korona. Jeg ville bestillt en time hos privat barnelege. Anonymkode: 4cbbe...c6f Det gjorde vi i går kveld, har vært der i dag 😊 Ingen bekymring for kreft, men skulle finne ut hva som plaget han, så vi er videre mtp prøver osv. Anonymkode: fa014...e83
Luckiness Skrevet 27. september 2022 #16 Skrevet 27. september 2022 Jeg har ikke erfaring med dette. Men må bare si at jeg forstår godt at du drar til privatlege med ledig time for sjekk. Har man en bekymring om barna som ikke gir seg så sjekker man ordentlig opp. Oftest er det noe helt ufarlig. Men man ville aldri tilgitt seg selv hvis man ikke sjekket opp og det var noe alvorlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå