Gå til innhold

Hva er det med dere med to tette som bare klager?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke klarer dere å jobbe som gravide med en liten i tillegg. Ikke klarer dere å bidra hjemme. Så klager dere på lite søvn og slitenhet. Hvordan trodde dere egentlig det ville være å få to barn på to år?

Anonymkode: 0a935...b80

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo slitsomt med tette folk generelt da. Kan tenke meg at tette unger krever enormt mye oppfølging.

Anonymkode: 6394d...f15

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke akkurat de har tenkt så langt på forhånd..

Anonymkode: bf721...fde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke klarer dere å jobbe som gravide med en liten i tillegg. Ikke klarer dere å bidra hjemme. Så klager dere på lite søvn og slitenhet. Hvordan trodde dere egentlig det ville være å få to barn på to år?

Anonymkode: 0a935...b80

Ikke alltid det er planlagt, abort er ikke for alle 

• Liker 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (9 timer siden):

Ikke alltid det er planlagt, abort er ikke for alle 

Abort er et valg for absolutt alle norske kvinner. Velger man å beholde, har man tatt en planlagt avgjørelse og bør ikke sutre i ettertid.

Anonymkode: 43889...d53

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner godt at de klager jeg, ville heller dødd enn å få tvillinger eller to tette 🤪

Anonymkode: 3521b...538

• Liker 1
Skrevet

Du klager...de har lov å klage...jeg har 2 med 6 års forskjell..og jeg klager ..

• Liker 9
Skrevet

De klager vel ikke noe mer enn andre? 

Altså de får tyn om de "lyver" og skjuler hvor tøft de har det og de får tyn for å være ærlig. Noen klager mer enn andre, uavhengig av hvilke barn de har.  Selv de med "bare" ett barn "klager"

Anonymkode: 48234...9ed

• Liker 5
Skrevet

Min erfaring er at de som klager over to tette stort sett også klager over alt annet. Kan ta broren til mannen med samboer som eksempel. De klagde over alt før de fikk barn, de klagde over hvor slitsomt det var da de hadde ett barn, og nå klager de over hvor slitsomt det er å ha to tette.

Anonymkode: cba90...89e

• Liker 2
Skrevet

Enig! Irriterer meg veldig over folk som klager over hvor travelt det er med to tette. Dere har satt dere i den situasjonen selv, så stå i det da vel🙄 Tenker de er mindre smarte som ikke tenker lenger enn nesa rekker. 

Anonymkode: 79a17...95f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Abort er et valg for absolutt alle norske kvinner. Velger man å beholde, har man tatt en planlagt avgjørelse og bør ikke sutre i ettertid.

Vel er vel ikke alle som tar lett på abort da selv om man kan velge det........

Anonymkode: 3e234...9b4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke et valg for alle.

Anonymkode: 106f9...5e4

• Liker 4
Skrevet

Så du klager på at de klager? Søtt.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror det er rimelig individuelt det du nevner her.. Noen folk klager uansett. 

Å få to tette er det beste jeg har gjort! Har aldri klagd på det, og kommer heller aldri til å gjøre det. 

Skrevet

Hvorfor så lite sympati med foreldre, spesielt mødre?

Gjelder denne regelen for resten av befolkningen? Det er mange ting man velger selv som har uheldige konsekvenser.

Anonymkode: 5ddc9...f1c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke alle som ser på abort som et valg, med mindre det er alvorlig fare for barn og mors liv - har du ikke fått med deg det?😅

Anonymkode: 1528a...2ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke for alle. Jeg kunne aldri tatt abort da det for meg er drap, hva det er for andre legger jeg meg ikke bort i. Kanskje du burde lært deg det og? 

• Liker 1
Skrevet

En del av de med to tette som klager, har det sikkert mer slitsomt en de som har to tette og ikke klager. Og en del er nok "klagere" som andre her nevner, folk som har lett for å finne og sette ord på det som er negativt. 

Jeg har to tette, og er veldig takknemlig. Jeg klager sjelden. I dag klaget jeg litt på at det ene barnet alltid våkner så tidlig, en time før vi må opp for å rekke jobb, men jeg lever fint med det også.  Vi mye sammen med en familie med barn på samme alder som våre, og jeg har ikke hørt dem klage heller. Og jeg kjenner en annen familie med to tette, som klager mye. Men de har slitt mye mer enn oss med søvn gjennom babytiden, samt at begge barna har noen helseplager og er aktive og bestemte typer.

Man kan ikke alltid vite hvordan det er på forhånd, det er ikke gitt at det blir så vanskelig eller slitsomt. 

Anonymkode: 65d6a...c97

Skrevet

Vi småbarnsforeldre klager da litt uansett om barna er tette eller ikke, og det er heeelt greit 😄 ja, vi har (som regel) valgt det selv, men å være foreldre er hardt arbeid og det må da være lov å lette litt på trykket? ;) gøy at du klager på de som klager ja, ts 😂

Anonymkode: da7e3...a30

• Liker 2
Skrevet

Har selv 3 tette og jeg kan klage så mye jeg vil. Betyr aldeles ikke at jeg skulle ønske et annerledes liv. 

Klager generelt lite og er veldig fornøyd med tilværelsen min, men om jeg gjør det hvordan påvirker det ditt liv? Du sitter jo her å klager selv. 

Hvordan vet du hvordan andre småbarnsforeldre har det hjemme, og hva de klarer og ikke klarer? 

Du har tydeligvis lite erfaring med dette tema og bør derfor ikke uttale deg. Syns du høres bitter ut. 

Anonymkode: e677d...859

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...