AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Dama har bestandig hatt en tabubelagt holdning til det å snakke om sex, og har aldri opplevd hun har tatt noe iniativet til sex, og har bestandig virket nokså passiv under sexen. Har aldri forsøkt å presse henne til ufirivillig til sex,(pliktsex) men er sjelden blitt avvist når eg har tatt initiativet til sex. Manglende sexuelt initativ fra hennes side har eg tolket som eit svar på manglende igjennsidige følelser, og konsekvensen er blitt at eg mange gonger vurdert å avslutte forholdet. Har dessuten ofte vurdert å søke fageleg bistand hos en sexolog / psykolog for om muleg finne svar, men slik har det ikkje blitt. Samlivet har ellers fungert helt greitt, og aldri vert noen krangel i forhold til deligering om arbeidfordeling. Her i huset har arbeidsfordeling skjedd etter øyet som ser, og oppfatter, interesse /ønsker,.og faglig kompetanse. Spørsmålet er om det finnes andre damer som har følt det på tilsvarende måte, og kan identifsere seg dama. ? Anonymkode: c7d5c...816
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Spør henne... Anonymkode: 550cc...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 Jeg mister sexlyst når sexen er dårlig. Er den god er sexlysten på topp hver dag. Anonymkode: bba80...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Manglende lyst pga hormonprevensjon? Anonymkode: 95c91...194
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spør henne... Anonymkode: 550cc...b3d Dama har bestandig hatt en tabubelagt holdning til det å snakke om sex ! Anonymkode: c7d5c...816
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 Du er vel ego i senga da. Anonymkode: 8b16b...75d 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Redd for avvisning. At du ikke skal ha lyst. Hun har nok blitt så vant til at du tar initiativet, at hun regner med at når du ikke tar initiativet, så har du ikke lyst. Anonymkode: 411e3...05c 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du er vel ego i senga da. Anonymkode: 8b16b...75d 🤔 Du vet at initiativet skjer før de havner i senga, at hvis han er ego så forsvinner hun raskt, og at 2+2 er 4? Anonymkode: 070c4...5c2 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er vel ego i senga da. Anonymkode: 8b16b...75d På hvilket grunnlag fattet du den konlusjonen ? ? Anonymkode: c7d5c...816 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Helt umulig for oss å vite sånn egentlig, men vet ikke hvordan det er mellom dere sånn ellers. Samliv er mer enn arbeidsfordeling mellom dere. Er det mye nærhet, berøring og slik utenom når det er sex på agendaen eller er det kun da dere er nær hverandre? Grunnen til at jeg mistet tenning og heller ikke tok initiativ er fordi tenning hos meg og mange kvinner ikke er noe som skjer med et knips, men noe som bygger seg opp. Om man kun blir sett og berørt når det er sex på gang så skaper ikke det nødvendigvis tenning hos henne. Men kvinner er også forskjellige så trenger ikke å være dette. Det enkleste hadde vel vært om hun klarte å sette ord på hva hun har behov for. Trenger hun mer nærhet og det å føle seg ønsket og verdsatt for å tenne eller er det andre ting. Det kan også være noe med hennes selvtillit og kanskje ting ved kroppen hennes som gjør henne usikker. Føler man seg stygg så er det ikke alltid så lett å finne noen seksuell glede fordi man kanskje tenker at partner synes at man er stygg. Vet ikke om du har prøvd flere ganger å kommunisere med henne om det? Settingen du gjør det er isåfall ganske viktig og ikke være anklagende og aggressiv om det. Hvis hun er sårbar rundt det å snakke om det så må man ta det opp på en litt forsiktig måte. Nå er det ikke sikkert at dere snakker om særlig mye nære ting, følelser osv og da er det nok neppe lett å endre det etter år sammen. Anonymkode: c7e7f...25b 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Redd for avvisning. At du ikke skal ha lyst. Hun har nok blitt så vant til at du tar initiativet, at hun regner med at når du ikke tar initiativet, så har du ikke lyst. Anonymkode: 411e3...05c Hun hevdet en gang at hun fekk ikkje til å ta initiativet på grunn av at hun da følte seg "lett på tråden". Eit utrykk som f var vanleg å høre blandt kvinnfolka før, og på den tiden menn følte det som en "gavepakke" når dama tok initiativet sex. Anonymkode: c7d5c...816 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dama har bestandig hatt en tabubelagt holdning til det å snakke om sex ! Anonymkode: c7d5c...816 Hvis det er så ille at hun ikke kan svare på et spørsmål om det betyr at hun mangler følelser for deg eller ikke, så har hun så alvorlige problemer med sex at jeg skjønner ikke hvordan du kan tro det handler om deg i det hele tatt. Anonymkode: 550cc...b3d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt umulig for oss å vite sånn egentlig, men vet ikke hvordan det er mellom dere sånn ellers. Samliv er mer enn arbeidsfordeling mellom dere. Er det mye nærhet, berøring og slik utenom når det er sex på agendaen eller er det kun da dere er nær hverandre? Grunnen til at jeg mistet tenning og heller ikke tok initiativ er fordi tenning hos meg og mange kvinner ikke er noe som skjer med et knips, men noe som bygger seg opp. Om man kun blir sett og berørt når det er sex på gang så skaper ikke det nødvendigvis tenning hos henne. Men kvinner er også forskjellige så trenger ikke å være dette. Det enkleste hadde vel vært om hun klarte å sette ord på hva hun har behov for. Trenger hun mer nærhet og det å føle seg ønsket og verdsatt for å tenne eller er det andre ting. Det kan også være noe med hennes selvtillit og kanskje ting ved kroppen hennes som gjør henne usikker. Føler man seg stygg så er det ikke alltid så lett å finne noen seksuell glede fordi man kanskje tenker at partner synes at man er stygg. Vet ikke om du har prøvd flere ganger å kommunisere med henne om det? Settingen du gjør det er isåfall ganske viktig og ikke være anklagende og aggressiv om det. Hvis hun er sårbar rundt det å snakke om det så må man ta det opp på en litt forsiktig måte. Nå er det ikke sikkert at dere snakker om særlig mye nære ting, følelser osv og da er det nok neppe lett å endre det etter år sammen. Anonymkode: c7e7f...25b Ja, tenk så mye enklere alt hadde blitt om ein var flinkere til å sette "ord på følelsene sine. ! Det er igjennom "ord" -"holdninger" og "handlinger" ein leser tankene hos både ektefellen, og folk rundt oss. Du har eit viktig poeng i at det kanskje kan handle om manglende selvtillit (angstfølelse) ettersom ein sjelden er blitt avvist når ein har tatt intiativet til sexen. Å ærkjenne at ein sliter med angstfølelser kan vera en utfordring. for mange å få løst opp i . Meg bekjent har dama ikkje vert utsatt for sexuelle overgrep i barndomen eller seinere som kan vert utslagsgivende for hennes angst /selvfølelse. Anonymkode: c7d5c...816
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis det er så ille at hun ikke kan svare på et spørsmål om det betyr at hun mangler følelser for deg eller ikke, så har hun så alvorlige problemer med sex at jeg skjønner ikke hvordan du kan tro det handler om deg i det hele tatt. Anonymkode: 550cc...b3d Synes din konklusjon er det veldi hold i !😪 Anonymkode: c7d5c...816
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, tenk så mye enklere alt hadde blitt om ein var flinkere til å sette "ord på følelsene sine. ! Det er igjennom "ord" -"holdninger" og "handlinger" ein leser tankene hos både ektefellen, og folk rundt oss. Du har eit viktig poeng i at det kanskje kan handle om manglende selvtillit (angstfølelse) ettersom ein sjelden er blitt avvist når ein har tatt intiativet til sexen. Å ærkjenne at ein sliter med angstfølelser kan vera en utfordring. for mange å få løst opp i . Meg bekjent har dama ikkje vert utsatt for sexuelle overgrep i barndomen eller seinere som kan vert utslagsgivende for hennes angst /selvfølelse. Anonymkode: c7d5c...816 Det trenger ikke å handle om seksuelle overgrep, men bare at man er usikker på diverse skavanker. Spørs jo hvor du er til å gi komplimenter da. Du skriver lite om din rolle oppi det hele. Hvordan du oppfører deg mot henne har også mye å si. Nå virker det som dere er av den eldre generasjonen. Da var nok det seksuelle helt annerledes enn i dag og da kan det egentlig være at det er der det ligger. At i den generasjonen var det ikke vanlig å være så åpen om sex og kvinner tok nok neppe særlig mye initiativ da. Hvis det stemmer så er det nok litt for mye forlangt at hun plutselig skal endre seg og plutselig være helt åpen om sex og plutselig ta masse initiativ. Anonymkode: c7e7f...25b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dama har bestandig hatt en tabubelagt holdning til det å snakke om sex ! Anonymkode: c7d5c...816 Da har du vet svaret her; Hun har et tabubelagt forhold til sex. Det gjelder trolig ikke bare angående å prate om det. Anonymkode: c6d26...745 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mister sexlyst når sexen er dårlig. Er den god er sexlysten på topp hver dag. Anonymkode: bba80...fe4 Og hva gjør du for å sørge for at sexen er bra? Annet enn å være tilstede? Ts, tror løsningen her er at du kvitter deg med denne dama. Regner med dere ikke har barn så det vil jo være relativt ukomplisert. Og med mindre du har så lav markedsverdi at det vil være vanskelig for deg å tiltrekke deg nye kvinner så er det ingen grunn til å være sammen med et problem. Vær singel en stund (lenge!) og nyt sexen du nå ikke får. Ingen hast med å skaffe ny dame og nye problemer. Anonymkode: 806e9...ae1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Og hva gjør du for å sørge for at sexen er bra? Annet enn å være tilstede? Det skulle du nok likt å vite men da hadde denne tråden blitt runke tråd 😉 Anonymkode: bba80...fe4
Flintis Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dama har bestandig hatt en tabubelagt holdning til det å snakke om sex, og har aldri opplevd hun har tatt noe iniativet til sex, og har bestandig virket nokså passiv under sexen. Har aldri forsøkt å presse henne til ufirivillig til sex,(pliktsex) men er sjelden blitt avvist når eg har tatt initiativet til sex. Manglende sexuelt initativ fra hennes side har eg tolket som eit svar på manglende igjennsidige følelser, og konsekvensen er blitt at eg mange gonger vurdert å avslutte forholdet. Har dessuten ofte vurdert å søke fageleg bistand hos en sexolog / psykolog for om muleg finne svar, men slik har det ikkje blitt. Samlivet har ellers fungert helt greitt, og aldri vert noen krangel i forhold til deligering om arbeidfordeling. Her i huset har arbeidsfordeling skjedd etter øyet som ser, og oppfatter, interesse /ønsker,.og faglig kompetanse. Spørsmålet er om det finnes andre damer som har følt det på tilsvarende måte, og kan identifsere seg dama. ? Anonymkode: c7d5c...816 Det kan sikkert være lurt med litt profesjonell hjelp. Hvordan er hun til å ta initiativ til andre ting og å utrykke andre behov?
MuffinStud Skrevet 27. september 2022 #20 Skrevet 27. september 2022 Føler hun seg sett, anerkjent og ønsket når du ikke trenger en hushjelp eller noen å ha sex med? Har du lyst til å tilbringe tid med henne utenom? Det jeg ser ganske så ofte er at mannen avviser henne i andre settinger og blåser i at hun gir uttrykk for å bli ganske så såret, og allikevel forventer at hun skal "skru på lidenskapen" når leggetiden kommer. Og hun lærer seg etterhvert å holde igjen på lidenskapen da hun da slipper at det gjør like vondt når han igjen behandler henne som en hushjelp eller tjenestetilbyder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå