Gå til innhold

Tilrettelegging på jobb. Dumt spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er kommet til uke 21 og har en fysisk krevende jobb, med mye tunge løft og løping. Lurer på om jeg snart burde få litt tilrettelegging, men må det komme fra legen? At legen må sende bekreftelse på at jeg trenger tilrettelegging? Hjelper vel ikke bare å si det muntlig?

Har aldri fått tilrettelegging på jobb før, så jeg vet ikke. Beklager dumt spm.

Anonymkode: 2231e...f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilrettelegging har ofte som formål å utsette/hindre en sykemelding, og avklares direkte med nærmeste leder. 

Skrevet

Vanligvis trenger man det skriftlig fra lege med hva du har behov for, så går arbeidsgiver i dialog med deg. 

Anonymkode: 4ccbd...8a6

Skrevet

Det kommer også litt an på lederen din. Min nåværende leder gir ikke tilrettelegging med mindre nav er i bildet, forrige leder strakk seg utrolig langt uten at lege behøvde være innvolvert. 

Anonymkode: cc4ee...0a4

Skrevet

Lederen min krevde ikke noe «bevis» på at jeg måtte ha tilrettelagt jobb, de fikset det med en gang :) i verste fall må du jo sykmelde deg så kan ikke skjønne hvorfor lederen din skal krangle på det 😛 

Anonymkode: aaaa4...726

Skrevet

Min sjef krevde aldri bevis, men så ble jeg sykmeldt ganske tidlig slik at hun fikk det jo svart på hvitt likevel. 
Denne gangen går jeg skole, og fikk legeerklæring for å kunne ha 20% fravær kontra 10% da sykemelding ikke var et alternativ for min del.

Anonymkode: 44691...ed6

Skrevet

Jeg hadde møte med sjefen min i dag, jobber på sykehjem som sykepleier og har en super sjef. Jeg får lov å komme ca 8.30, være til etter lunsj, ikke noe stell eller løft. Oppdatere tiltaksplaner og annet dataarbeid, legge medikamenter, utføre sykepleieroppgaver osv. Sjefen gjør mye for at jeg skal stå lengst mulig i jobb, selv om det bare er noen timer om dager. Er uke 23. 

Anonymkode: 4a46e...3c5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...