Lollo Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Jeg og samboer skal kjøpe ny bil. (Vi har kjørt rundt i en dødsfelle sa de på verkstedet ) Vi har ikke peiling på bil. Er det noen som har noen gode råd eller linker? Jeg tror vi skal bruke mellom 80 000 og 90 000 kroner. Vet ikke hva slags bilmerker som trenger mest vedlikehold, hvor mange kilometer som er ok at bilen har gått, hvor billig bil man kan kjøpe før det ikke lønner seg osv. Vet ikke om jeg kan stole på at bilselgerne gir helt riktige svar, heller...
tommeline Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 Har ikke så mange konkrete tips til hva du skal se etter på en bil... men du får en brukbar bil til 80-90 000, men må regne med at den er noen år gammel (spesielt hvis dere skal ha stasjonsvogn). Rust er viktig å se etter! Hvis det er små bobler i lakken er det et tegn på rust (se langs kanter og overganger). Da vi kjøpte bruktbil sist fikk vi NAF til å undersøke den. De fant ting vi burde reklamere på, og det var ingen problemer. Hvis du kjøper privat ville jeg hatt den på NAF-test før evt kjøp.
Lollo Skrevet 29. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2005 NAF-test høres veldig lurt ut. Da er grønnskollinger som oss sikret. De kan kanskje se om kilometertelleren har blitt skrudd tilbake også. Ellers fant jeg noe på dinside.no om hvilke bruktbiler man ikke bør kjøpe: http://www.dinside.no/php/art.php?id=212054 Gleder meg til ny bil
BAMBI<3 Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 toyota er et sikkert og kvalitets bra bilmerke. prøv en corolla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå