AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Hei! når er det vanlig å begynne å ha med seg en venn/bli med en venn hjem fra barnehagen? Anonymkode: 2ecb7...3b0
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Her var jentungen 2-3 første gang venninna ble med hjem. Gutten var vel 4-5. Drt er opp til barnet, utviklingen det har og hva det uttrykker behov og ønske om. Anonymkode: c38b4...462
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 hn var vel 2 når han begynte og ta med hjem hadde en gutt og ei jente hn lekte mye med. nå er de snart 11 og er fortsatt mye sammen Anonymkode: b37b2...8c7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 Husker ikke helt, men tror hun var ca 3 da hun ble bestevenner med to stk som vr mye sammen etter bhg. Samt den ene bestevennen hadde alenemor som trengte en del hjelp så jeg hentet de omtrent dagli fra de var 4 til de begynte på skolen. Anonymkode: 2a6f4...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 For barn som er fulle lange dager i bhg, så tenker jeg at de bør være 4-5 før de tar med venner hjem, nettopp fordi de er trøtte og slitne. Om barna har korte dager så kan man vel begynne ved 3,5 års alder. Alt etter hvordan besøksvenn takler å være med hjem uten foreldre. Anonymkode: b3699...df4
GammelKaktus Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 Min begynte ikke i barnehagen før han var nærmere 3 og da hadde vi ganske raskt med oss venner hjem. Men det ble ikke så ofte før han var 4, da ble det en del mer. Ble mye mas for alle ville være med så vi måtte jo nærmest lage et køsystem... 😄 Mye enklere når de er store og ordner seg selv altså.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 Fra 2 år, gikk helt fint Anonymkode: d353e...b8c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Når de er ferdige med bleier og ellers er modne for det. Anonymkode: add47...a0b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 Her har de begynt med besøk etter barnehagen siste året. Da er noen foreldre flinke til å ta runden og kanskje huske ekstra på de som de ikke er sammen mer på fritiden. Anonymkode: c383f...7df
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 Har seriøst toåringer noe behov eller glede av å ha besøk etter barnehagen? Er det ikke kvalitetstid med mor og far som gjelder da? Playdate på søndag formiddag, greit nok, men etter barnehagen? Anonymkode: b138e...cf3
Gjest Albbas Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 Eldste var 5, men det var pga korona han ikke hadde gjort det før. Lillesøster på 3 har prøvd noen ganger, fordi hun vil gjøre som broren. Men hun er egentlig for trøtt etter barnehagen til at det blir noe trivelig. 😬
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har seriøst toåringer noe behov eller glede av å ha besøk etter barnehagen? Er det ikke kvalitetstid med mor og far som gjelder da? Playdate på søndag formiddag, greit nok, men etter barnehagen? Anonymkode: b138e...cf3 Ja klart de har glede av det Anonymkode: d353e...b8c
Snedig Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 Jeg får være litt kjærringa mot strømmen her da.. min er 5 år og har fortsatt ikke hatt besøk etter barnehagen. Han har fått tilbudet, men er egentlig ikke særlig interessert. Men vi er mye ute i gaten og leker med jevnaldrende barn, samt treffer andre barn i helger. Men å ta ansvar for andre sine småbarn på travle ettermiddager, og i tillegg bleiebarn som nevnes av flere her i tråden, er absolutt ikke noe jeg higer etter. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 Min eldste er 4 år og har aldri blitt invitert hjem til noen eller sagt noe om at hun ønsker at noen skal bli med henne hjem. Virker ikke som det er så vanlig. Hun har blitt invitert til og vært i to bursdager da. Hvis noen har lyst å bli med hjem er det helt greit for oss, men som andre har sagt er det uaktuelt med yngre barn som bruker bleie og er umodne. 4åringer leker fint sammen. Vi flyttet og begynte i ny barnehage under korona så har ikke blitt særlig kjent med noen foreldre. Hadde vi kjent foreldre godt hadde vi sikkert avtalt noe oss i mellom, men nå blir det heller til at jeg inviterer mine venner som har jevnaldrende barn hjem til oss enn barn i barnehagen. Anonymkode: 3c7e5...b35
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #15 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 22.00): Hei! når er det vanlig å begynne å ha med seg en venn/bli med en venn hjem fra barnehagen? Anonymkode: 2ecb7...3b0 Når barnet selv ønsker. Anonymkode: a2ed6...2ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå