AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Nå mener mange at hund er familie og MÅ bli kjent med nyfødt og baby.. jeg vil ikke ha svigersmor sin hund over nå som hun vil besøke, da den har ingenting å gjøre med min nyfødte baby.. «ååå er så kjekt for Fido og bli kjent med han lille søte!».. nei takk.. fido er en liten malteser men jeg synes er utrolig ekkelt å la hunden lukte/slikke på min nyfødt.. den har da ingen ting å gjøre her.. den vet jo ikke hva den skal engang.. andre som synes det er urimelig å dra med seg hunden for å besøke en nyfødt? Anonymkode: c042f...3ec 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Hadde aldri nektet noen å ta med en hund hvis ingen i familien er allergiske. Men det betyr selvsagt ikke at hunden trenger å skikke den nyfødte i ansiktet. Det kan du jo bare gi beskjed om, ikke verre enn det. At den ellers er med kan vel ikke gjøre noe, den nyfødte krabber jo ikke rundt på gulvene enda uansett. Det sagt, har hatt hund da begge mine var nyfødte og hunden fikk lukte på dem da vi kom hjem. Null stress det. Anonymkode: 22168...4a2 30
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 Jeg syns egentlig at hunden bør få være med for å bli vant med babyen og hvordan den lukter osv. Men jeg syns det er ufyselig når de slikker i ansiktet, og skjønner ikke at svigerfamilien min ler av det! En hund skal ikke slikke en baby i ansiktet 😤 den kan få lukte og se, men ellers få beskjed om å holde seg unna. Anonymkode: 8a14b...61b 11
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Har du noen grunn til å tro at svigermor lar hunden slikke baby i ansiktet? Jeg synes du skal la henne ta med valp. Å være eksponert for kjeledyr er faktisk sunt for baby. Anonymkode: 0f104...1ed 24 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nå mener mange at hund er familie og MÅ bli kjent med nyfødt og baby.. jeg vil ikke ha svigersmor sin hund over nå som hun vil besøke, da den har ingenting å gjøre med min nyfødte baby.. «ååå er så kjekt for Fido og bli kjent med han lille søte!».. nei takk.. fido er en liten malteser men jeg synes er utrolig ekkelt å la hunden lukte/slikke på min nyfødt.. den har da ingen ting å gjøre her.. den vet jo ikke hva den skal engang.. andre som synes det er urimelig å dra med seg hunden for å besøke en nyfødt? Anonymkode: c042f...3ec du er svært hysterisk Anonymkode: 9c402...4be 23 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har du noen grunn til å tro at svigermor lar hunden slikke baby i ansiktet? Jeg synes du skal la henne ta med valp. Å være eksponert for kjeledyr er faktisk sunt for baby. Anonymkode: 0f104...1ed Hunder er jo ikke verdens ting heller.. folk tar ikke med katter eller fugler for å hilse.. Anonymkode: c042f...3ec 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hunder er jo ikke verdens ting heller.. folk tar ikke med katter eller fugler for å hilse.. Anonymkode: c042f...3ec «Verdens ting», hva betyr det? Anonymkode: 226bb...b95 21
Blåjojo Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 Jeg skjønner godt at du ikke ønsker at hun skal ta valpen med. Det blir tid nok i massevis for baby og valp å bli kjent etter hvert. Det er dessuten ditt hjem og du som bør få bestemme. 11 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Du får tenke at svigermor har den hunden i kanskje 10 år, og at barnet ditt burde gå overens med den. Å møtes allerede som unge er ingen dum ting. Men du bestemmer selvsagt selv, det er mer enn nok tid til å bli kjent. Hvordan tror du vi med hunder gjør det når vi får barn? Anonymkode: bb218...056 9
kløverpiken Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Du har din mening, og jeg tenker at mange ville tenke som deg, mens mange ikke ville brydd seg. Uansett er det du som bestemmer. Hvis du vil vente med hundebesøk til senere - your baby your rules. 4 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 Her bør du tenke deg om. Hunden bør bli vant til baby. Ikke alle hunder blir det på sekundet. Hva gjør dere i besøk hos svigermor dersom hunden ikke takler baby? Hunden bor der allerede, så da får dere/baby vike. Du kan evt foreslå at tilvenning må skje hjemme hos svigermor før valpen evt kommer til dere. Anonymkode: f56ba...62c 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Skrevet 26. september 2022 Hunder har en iboende respekt for babyer. Fasinerende å se hvordan de etter ett sniff forstår og holder avstand. Anonymkode: a9546...965 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #13 Skrevet 26. september 2022 Bare ikke forvent at svigermor skal sitte barnevakt dersom hunden ikke er vant til barn. Anonymkode: fb1c4...088 12
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #14 Skrevet 26. september 2022 Ja, da syns jeg at du er urimelig. Har aldri hørt om en baby som blir syk av å være i nærheten av en hund. Malteser røyter vel også særdeles lite og er regnet som allergivennlig? Mine foreldre har en stor golden retriever som røyter masse, men elsker barna mine💕 Ville aldri nektet han å møte mine barn.. Anonymkode: 8c52f...f6d 7 1
Mousj Skrevet 26. september 2022 #15 Skrevet 26. september 2022 Det er vel bare en taleform? Svigermor er glad farmor og hundeeier? Og hun har et poeng, hunder kan bl veldig sjalu og dere skal ha lang relasjon. Hun høres ut som en som harpeiling. 6
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, da syns jeg at du er urimelig. Har aldri hørt om en baby som blir syk av å være i nærheten av en hund. Malteser røyter vel også særdeles lite og er regnet som allergivennlig? Mine foreldre har en stor golden retriever som røyter masse, men elsker barna mine💕 Ville aldri nektet han å møte mine barn.. Anonymkode: 8c52f...f6d Et hund er et dyr.. folk drar ikke med seg katter og hester for og møte baby.. og ja jeg er litt allergisk og allergivennlig hund finnes ikke.. Anonymkode: c042f...3ec 5 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Skrevet 26. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå mener mange at hund er familie og MÅ bli kjent med nyfødt og baby.. jeg vil ikke ha svigersmor sin hund over nå som hun vil besøke, da den har ingenting å gjøre med min nyfødte baby.. «ååå er så kjekt for Fido og bli kjent med han lille søte!».. nei takk.. fido er en liten malteser men jeg synes er utrolig ekkelt å la hunden lukte/slikke på min nyfødt.. den har da ingen ting å gjøre her.. den vet jo ikke hva den skal engang.. andre som synes det er urimelig å dra med seg hunden for å besøke en nyfødt? Anonymkode: c042f...3ec Og vet du hva jeg er lei av? Hysteriske mødre. Synes godt at Fido kan bli med på besøk jeg. Anonymkode: 69d58...3de 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og vet du hva jeg er lei av? Hysteriske mødre. Synes godt at Fido kan bli med på besøk jeg. Anonymkode: 69d58...3de Selv lei av hysteriske hunde eiere som må dra med seg bikkja over alt.. Anonymkode: c042f...3ec 13 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #19 Skrevet 26. september 2022 Just now, AnonymBruker said: Selv lei av hysteriske hunde eiere som må dra med seg bikkja over alt.. Anonymkode: c042f...3ec Det skjønner jeg godt - men ærlig talt, ingen grunn til å være hysterisk. Anonymkode: 69d58...3de
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #20 Skrevet 26. september 2022 Får jeg komme også? Har 4 kaniner, 3 marsvin, 1 hamster og 1 sau🤣🤣 Anonymkode: e0730...3b6 8 1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå