AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Del Skrevet 26. september 2022 Er det noen spesielle kleskoder der? Altså jeg vet jo hva klær det er normalt å bruke blant folk, men er sorte klær negativt å bruke der? Anonymkode: 65395...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Del Skrevet 26. september 2022 En helt vanlig gudstjeneste har ingen spesielle kleskoder. Man kler seg normalt pent og i passende tøy. Anonymkode: 02657...9d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En helt vanlig gudstjeneste har ingen spesielle kleskoder. Man kler seg normalt pent og i passende tøy. Anonymkode: 02657...9d9 Tull. Knelengde, ikke bare skuldre Anonymkode: cc640...40a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Del Skrevet 26. september 2022 Personlig mener jeg det er tre uskrevne regler: - skjørt/kjole bør ha knelengde eller lengre - unngå klær med dyp utringning - ikke joggebukse/treningstøy Tenker vanlige hverdagsklær er godt innafor. Anonymkode: 1708f...664 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 26. september 2022 #5 Del Skrevet 26. september 2022 Kle deg i det du pleier å gå i. Er du der fordi det er en høytidelig anledning kler du deg deretter. Er du i konfirmasjon, bryllup eller dåp er du jo penere kledd enn om du er der bare en vanlig søndag. En vanlig søndag passer det du er komfortabel med sånn ellers i offentligheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tull. Knelengde, ikke bare skuldre Anonymkode: cc640...40a Tull, en helt alminnelig kirkegjenger står ganske fritt, så lenge man er påkledd. Anonymkode: b4c4c...07b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Del Skrevet 26. september 2022 Ja jeg syns det er pent å kle seg litt pent der. TS Anonymkode: 65395...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Personlig mener jeg det er tre uskrevne regler: - skjørt/kjole bør ha knelengde eller lengre - unngå klær med dyp utringning - ikke joggebukse/treningstøy Tenker vanlige hverdagsklær er godt innafor. Anonymkode: 1708f...664 Du er godt innafor viss du bruker desse råda, TS. Anonymkode: dbb79...30f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 26. september 2022 #9 Del Skrevet 26. september 2022 Her vart det sagt at koret mitt skulle stille i søndagsklede ein gong. Det var ikkje heilt sjølvsagt for alle kva det innebar, nokre går visst helst i pysj eller joggebukse heile søndag. Men normalt fine klede er bra. Ikkje for lettkledd, for elles vil du skille deg litt ut. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Del Skrevet 26. september 2022 Fjaselina skrev (6 minutter siden): Her vart det sagt at koret mitt skulle stille i søndagsklede ein gong. Det var ikkje heilt sjølvsagt for alle kva det innebar, nokre går visst helst i pysj eller joggebukse heile søndag. Men normalt fine klede er bra. Ikkje for lettkledd, for elles vil du skille deg litt ut. jeg vet jo det selv da. Anonymkode: 65395...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er det noen spesielle kleskoder der? Altså jeg vet jo hva klær det er normalt å bruke blant folk, men er sorte klær negativt å bruke der? Anonymkode: 65395...c8c Til ordinære gudstejenster holder det med vanlige klær som er ordentlige (ikke skitne eller hullete). Kanskje semi-formelt uten at det trenger å være kjole eller dress. Anonymkode: 61bd2...259 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 27. september 2022 #12 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 21.57): Tull. Knelengde, ikke bare skuldre Anonymkode: cc640...40a Feil. Hvor har du den informasjonen fra? Gå du selv jevnlig i kirka? Jeg har vært aktiv i den norske kirke hele livet, og det har aldri vært noe problem med bare skuldre. Det største problemet med bare skuldre, er at det kan bli kaldt. Det er ofte kjølig inne i kirkene, særlig i gamle steinkirker. For skjørtelengden så holder det med normal folkeskikk. Kan du bruke skjørtet på jobb eller på besøk hos svigers, kan du også bruke det i kirka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #13 Del Skrevet 2. oktober 2022 Personlig kler jeg meg alltid litt pent til gudstjeneste, fordi plutselig er det en dåp! Ikke noe særlig å være sjaskete kledd blant stivpynta folk som feirer et av de viktigste øyeblikkene i sitt liv! Men om det ikke er dåp kan man vel bare kle seg som man vil. Anonymkode: c3e14...fdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #14 Del Skrevet 2. oktober 2022 On 9/26/2022 at 11:38 PM, AnonymBruker said: jeg vet jo det selv da. Anonymkode: 65395...c8c Siden du vet hva slags klær som gjelder, hvorfor spør du da? Anonymkode: 24774...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 2. oktober 2022 #15 Del Skrevet 2. oktober 2022 Kjole til rett over knæra. Ingen utringning. Ikke joggebukse/daffeklær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #16 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 21.57): Tull. Knelengde, ikke bare skuldre Anonymkode: cc640...40a Det er vel i katolske kirker? Anonymkode: c6956...cbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 7. oktober 2022 #17 Del Skrevet 7. oktober 2022 Jeg gikk i gudstjenester i blackmetallerklær da jeg var ung. Gikk helt fint. Hadde ikke gjort det nå, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. oktober 2022 #18 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ryddet for avsporinger. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2022 #19 Del Skrevet 9. oktober 2022 Svart dress hvit skjorte svart slips og lakksko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå