AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Er medlem av akademikerne. Har sendt inn lønnskrav. Noen som vet når vi får vite hva vi eventuelt har fått? Jobber i staten Anonymkode: b1e62...e96
mmd Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er medlem av akademikerne. Har sendt inn lønnskrav. Noen som vet når vi får vite hva vi eventuelt har fått? Jobber i staten Anonymkode: b1e62...e96 De lokale lønnsforhandlingene er utsatt en måned, fristen er 30. november. Så det blir nok en god stund til du får svar. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Du er medlem i et av forbundene i Akademikerne, fx Tekna eller Juristforbundet? De lokale forhandlingene skal være ferdig til 30. november og skal om lønn rekker det være utbetalt på desemberlønna. Sjekk med din lokale tillitsvalgte for datoer i din virksomhet Anonymkode: 8495d...2cd
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #4 Skrevet 12. oktober 2022 Må bare spørre et litt noob spørsmål, men jeg er medlem av tekna (er eneste medlem) og har ingen tillitsvalgt fra fagforeningen siden det er bare meg. Må jeg forhandle selv da? Jeg ble ansatt i mars i en kommune. Skal jeg bare ta kontakt med min leder om dette? Anonymkode: 46487...304
Gjest Albbas Skrevet 12. oktober 2022 #5 Skrevet 12. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Må bare spørre et litt noob spørsmål, men jeg er medlem av tekna (er eneste medlem) og har ingen tillitsvalgt fra fagforeningen siden det er bare meg. Må jeg forhandle selv da? Jeg ble ansatt i mars i en kommune. Skal jeg bare ta kontakt med min leder om dette? Anonymkode: 46487...304 Dere har sikkert andre som er medlem av et Akademikerne-forbund? Hør med en tillitsvalgt der (men du er kanskje sent ute 😬).
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #6 Skrevet 12. oktober 2022 Albbas skrev (2 minutter siden): Dere har sikkert andre som er medlem av et Akademikerne-forbund? Hør med en tillitsvalgt der (men du er kanskje sent ute 😬). Det er ingen tillitsvalgt selv om jeg spurte de som er medlem av juristforbundet..Så jeg synes det er litt håpløs situasjon. Jeg får lite hjelp av kollegaer...Kan man ikke bare sende inn lønnskrav selv? Anonymkode: 46487...304
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #7 Skrevet 12. oktober 2022 Sikker på at du er med i årets forhandlinger i år? Siden du er nyansatt? Anonymkode: 095af...69c
Gjest Albbas Skrevet 12. oktober 2022 #8 Skrevet 12. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingen tillitsvalgt selv om jeg spurte de som er medlem av juristforbundet..Så jeg synes det er litt håpløs situasjon. Jeg får lite hjelp av kollegaer...Kan man ikke bare sende inn lønnskrav selv? Anonymkode: 46487...304 Har dere lønnsforhandlinger nå da hvis det ikke er noen tillitsvalgte?? Bare hør med lederen din du. Og meld deg som tillitsvalgt for ditt eget forbund. Du kan fint være tillitsvalgt selv om det bare er deg.
Gjest Albbas Skrevet 12. oktober 2022 #9 Skrevet 12. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sikker på at du er med i årets forhandlinger i år? Siden du er nyansatt? Anonymkode: 095af...69c I kommuner er man gjerne med om man er ansatt innen mai samme år.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #10 Skrevet 12. oktober 2022 Albbas skrev (3 minutter siden): Har dere lønnsforhandlinger nå da hvis det ikke er noen tillitsvalgte?? Bare hør med lederen din du. Og meld deg som tillitsvalgt for ditt eget forbund. Du kan fint være tillitsvalgt selv om det bare er deg. Har ikke så mye peiling men er jo feil at lønnen skal stå stille pga det er ingen som er tillitsvalgt..Så virker det som om det er sene forhandlinger i år. Jeg ble ansatt i mars så tenker jeg skal være med. Anonymkode: 46487...304
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #11 Skrevet 12. oktober 2022 Du kan få sekretariatet i Tekna til å forhandle for deg eller så sender de en tillitsvalgt fra en nabokommune. Rart Juristforbundet ikke ville hjelpe til, hos oss gjør vi sånt ofte. Anonymkode: 8495d...2cd
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #12 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan få sekretariatet i Tekna til å forhandle for deg eller så sender de en tillitsvalgt fra en nabokommune. Rart Juristforbundet ikke ville hjelpe til, hos oss gjør vi sånt ofte. Anonymkode: 8495d...2cd Jeg spurte Tekna selv men de er lite behjelpelige. Må nok melde meg inn i en fagforening som gidder mer for å si det sånn..Jeg kan selv prøve å kontakte juristforbundet, de har flere medlemmer i kommunen. Veldig rart at de ikke har tillitsvalgt da:/ Anonymkode: 46487...304
Gjest Albbas Skrevet 12. oktober 2022 #13 Skrevet 12. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg spurte Tekna selv men de er lite behjelpelige. Må nok melde meg inn i en fagforening som gidder mer for å si det sånn..Jeg kan selv prøve å kontakte juristforbundet, de har flere medlemmer i kommunen. Veldig rart at de ikke har tillitsvalgt da:/ Anonymkode: 46487...304 Men hvorfor ikke være tillitsvalgt selv?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #14 Skrevet 12. oktober 2022 Albbas skrev (12 minutter siden): Men hvorfor ikke være tillitsvalgt selv? Ser ut som man må være minimum to stk i samme fagforbund for å bli det. Jeg bytter nok fagforbund etterhvert om jeg ikke kommer lenger med situasjonen min. Anonymkode: 46487...304
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #15 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må bare spørre et litt noob spørsmål, men jeg er medlem av tekna (er eneste medlem) og har ingen tillitsvalgt fra fagforeningen siden det er bare meg. Må jeg forhandle selv da? Jeg ble ansatt i mars i en kommune. Skal jeg bare ta kontakt med min leder om dette? Anonymkode: 46487...304 Ingen kan forhandle for seg selv. Du kan få hjelp fra fagforeningen din sentralt, eller så kan din fagforening gi fullmakt til en annen fagforening på arbeidsplassen din til å forhandle for deg. Merk at du ikke kan gi denne fullmakten selv. Anonymkode: c82be...bfc
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #16 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke så mye peiling men er jo feil at lønnen skal stå stille pga det er ingen som er tillitsvalgt..Så virker det som om det er sene forhandlinger i år. Jeg ble ansatt i mars så tenker jeg skal være med. Anonymkode: 46487...304 Du skal være med, men du må regne med at du ikke er langt oppe på prioriteringslista siden du nettopp har hatt mulighet til å forhandle om lønn + du skal ha en 2.5.5-vurdering etter ett år også. Anonymkode: c82be...bfc
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #17 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skal være med, men du må regne med at du ikke er langt oppe på prioriteringslista siden du nettopp har hatt mulighet til å forhandle om lønn + du skal ha en AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ingen kan forhandle for seg selv. Du kan få hjelp fra fagforeningen din sentralt, eller så kan din fagforening gi fullmakt til en annen fagforening på arbeidsplassen din til å forhandle for deg. Merk at du ikke kan gi denne fullmakten selv. Anonymkode: c82be...bfc Den er kjip når de krever minst to stk å være medlem i arbeidsplassen for å kunne hjelpe sentralt. Vil nok bytte fagforening ja. Skulle gjerne visst denne infoen tidligere. Synd det er lite folk som deler slik informasjon. Takk at du delte. Anonymkode: 46487...304
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #18 Skrevet 13. oktober 2022 Hva slags utdanning har du? Hvis du er Siv.ing/master i tekniske fag og Tekna ikke vil hjelpe, kan kanskje Nito eller Naturviterne være noe om de har tillitsvalgte i din kommune. Anonymkode: 8495d...2cd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #19 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags utdanning har du? Hvis du er Siv.ing/master i tekniske fag og Tekna ikke vil hjelpe, kan kanskje Nito eller Naturviterne være noe om de har tillitsvalgte i din kommune. Anonymkode: 8495d...2cd I denne kommunen finnes det ingen tillitsvalgte. Tydeligvis er det ingen som vil være det..Jeg har tatt kontakt med NITO, de har få medlemmer og heller ingen tillitsvalgt. Jeg kan være medlem i en fagforening med teknisk utdannelse ja så jeg skal revurdere fagforening til neste år. Mulig jeg får hjelp av juristforeningen i år om de er villige da. Anonymkode: 46487...304
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #20 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I denne kommunen finnes det ingen tillitsvalgte. Tydeligvis er det ingen som vil være det..Jeg har tatt kontakt med NITO, de har få medlemmer og heller ingen tillitsvalgt. Jeg kan være medlem i en fagforening med teknisk utdannelse ja så jeg skal revurdere fagforening til neste år. Mulig jeg får hjelp av juristforeningen i år om de er villige da. Anonymkode: 46487...304 Det er ganske uvanlig at ingen av de store organisasjonene innen Akademikerne har tillitsvalgte. Snodig. Ikke at folk pleier å stå i kø for sånne verv, men det meste av tida er det jo faktisk interessant å være tillitsvalgt og noen som tar på seg vervet Anonymkode: 8495d...2cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå