AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Har slitt med oppkast og kvalme siden uke 7, er nå i uke 17. Noen dager er jeg så dårlig at jeg har vært usikker på om jeg har fått omgangssyke. Får løs mage og diaré i tillegg til oppkast, sliter med å få i meg mat. Har truet meg gjennom jobb hele tiden, men nå sier kroppen bare stopp. Jeg kjenner at jeg er HELT utslitt og klarer ikke pushe kroppen mer. Min arbeidsgiver utrykker at hun syns det er rart at jeg sliter med oppkast enda, og føler hun blir mistenksom siden jeg ikke har vært sykemeldt før dette. Jeg veier 1 kg mindre enn før jeg ble gravid, har mistet alt av sosialt liv og hobbyer pga kvalmen og makter ikke mer. Derfor er jeg nå blitt sykemeldt, men vet ikke hvordan jeg skal møte arbeidsgiver med slike kommentarer? Jeg føler meg teit som plutselig blir sykemeldt nå, men har brukt mye egenmelding pga kvalme og oppkast så hun vet jo dette er noe jeg har slitt med. Anonymkode: 65b9b...1a5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Du kan jo bare opplyse om at noen kan være kvalme et helt svangerskap uten å bli bedre. Ikke alle som blir i bedre form etter første trimester. Anonymkode: 96e3f...84e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 Jeg fant ut at jeg var gravid etter en måned i ny jobb og etter et par uker kom kvalmen. Arbeidsgiver var tydelig misfornøyd og slang konstant etter meg at «graviditet ikke er en sykdom» og at «ubehag ikke er farlig, det må man bare stå i». Dette var en kvinnelig arbeidsgiver, men det låste seg tydeligvis helt når det kom til graviditet. Du kjenner kroppen din best, og heldigvis er det lege som sykemelder basert på sin fagkunnskap og pasientens historie. Arbeidsgiveren din har egentlig ikke noe mer med det å gjøre, og som en som nettopp har vært gjennom dette med mistenksom arbeidsgiver så sier jeg bare: du får ingenting igjen for å presse deg på jobb. Nå må du gjøre det som er best for deg og barnet ditt, og om arbeidsgiver er vanskelig får du alliere deg med lege eller jordmor sånn at det ikke blir noe tull i forhold til NAV og sånt (om du blir lenge sykemeldt). Det er sant at graviditet ikke er en sykdom, men hadde jeg ikke visst at jeg var gravid hadde jeg jo tenkt at jeg var alvorlig syk, og handlet deretter. Anonymkode: f6e52...cbc
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Synes ikke det er mistenksomt at du er sykemeldt nå, siden du ikke har vært det før. Tvert om mener jeg at det beviser at dette er noe som virkelig påvirker deg, for du tar ellers ikke lett på det å sykemelde deg. Hilsen kvinnelig leder som selv har vært gravid, og selv om det ikke er en sykdom i seg selv, vet hvor store plager det kan gi. Kvalmen kan også vare frem til fødsel, så din leder kan lære noe nytt av denne graviditeten. Anonymkode: 05dbb...fd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå