Bekkeblom Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Jeg tror jeg har funnet drømmemannen (nå ja, en mann som jeg ønsker å dele resten av livet med og ta sorger og gleder sammen med), men vi har bare vært sammen i seks måneder. Er det altfor tidlig å begynne å tenke på å gifte seg? Eller å snakke om det?
Rav Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 Det er ingen som kan komme og si at det er altfor tidlig, og ihvertfall ikke å snakke om det - men jeg hadde neppe gjort det. Jeg tenker som så at om det er så riktig - ja, da er det like riktig om 1, 5 eller 10 år, så ingen hast.
Arkana Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 Nei, det er vel ikke for tidlig å snakke om det. Personlig synes jeg det er for tidlig å faktisk gifte seg, jeg tror man har større sjanse for å ha et varig forhold om man blir litt mer kjent med hverandre. Og det er da ingen hast? Man kan jo bo sammen og dele hverdagen sammen likevel. Men, ingen regel uten unntak, og til syvende og sist er det jo bare dere to som vet hva som er riktig for dere. Det som passer for noen, passer ikke nødvendigvis for andre.
Gjest Gamle Alex Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 man kan da snakke om det, men pass på så han ikke blir skremt ,det kan jo være at han synes det er alt for tidlig. Å faktisk gifte seg ville jeg ha ventet med en god stund til
Trampe Skrevet 29. november 2005 #6 Skrevet 29. november 2005 For tidlig å snakke om det er det vel ikke. Min samboer fridde etter tre måneder han. Men vi vil ha vært sammen i over to år når vi gifter oss, så det går vel an å ha en lengre forlovelse da? Jeg synes fremdeles jeg gifter meg tidlig i forholdet. Jeg ville aldri giftet meg etter seks måneder uansett hvor sikker jeg var. Hvorfor forhaste seg? Bo sammen en stund først, det tror jeg dere vinner en god del på. Men, det er dere som bestemmer, så i bunn og grunn gjør dere som dere vil
kitekatt Skrevet 29. november 2005 #7 Skrevet 29. november 2005 (endret) Jeg tror jeg har funnet drømmemannen (nå ja, en mann som jeg ønsker å dele resten av livet med og ta sorger og gleder sammen med), men vi har bare vært sammen i seks måneder. Er det altfor tidlig å begynne å tenke på å gifte seg? Eller å snakke om det? ← Dere bør bo sammen, ja...mange sider dukker opp da, og de er kjekke å vite om selv ble jeg gravid når vi hadde vært sammen i 4 mnd....og vi skal gifte oss når vi har vært sammen i 2 år og 7 mnd. Men det er nok ikke slik jeg hadde stresset med om vi ikke hadde hatt barn sammen og fått bekreftet gjennom dette at vi takler det meste av utfordringer i forholdet Dessuten er det ikke så mye annet som er så seriøst som å få barn sammen, så da kan vi likegreit ta'n helt ut og bli "ordentlig" familie :-D Endret 29. november 2005 av kitekatt
Huldra:) Skrevet 30. november 2005 #8 Skrevet 30. november 2005 Jeg synes det er for tidlig ja... Jeg tror dere har mange sider som den andre ikke kjenner enda... Dessuten skriver du "Jeg TROR jeg har funnet drømmemannen"... Jeg synes du burde være HELT sikker... Sier ikke at det ikke vil funke, men jo bedre forberedt dere er, jo tryggere tror jeg ekteskapet deres vil være... Og man vil jo være trygg :rosasmil:
Gjest Piper Skrevet 30. november 2005 #9 Skrevet 30. november 2005 Jeg personlig syns det er for tidlig, for det er mye en skal lære om hverandre før en gifter seg. Dere er fortsatt i forelskelsens rus, og hvor godt kjenner man egentlig er person da? Det meste er jo positivt med personen, når man er "opp over ørene" forelsket. Men det er først når hverdagen har kommet, en lærer hverandre å kjenne på både godt og vondt. Kan ta et eksempel med en venninne av meg. Hun møtte drømmemannen sin i januar. I August fikk vi invitasjon til bryllupet deres i November, og i oktober fikk vi telefon om at bryllupet var avlyst. De flyttet sammen i august, og etter det ble problemene større og større. Nå i dag har de gått fra hverandre, for de fant ut at de ikke passet så bra sammen som de hadde trodd. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men jeg ville ikke begynt å planlegge noe bryllup, før jeg hadde sett de fleste sidene av en person. Beklageligvis så tror jeg ikke man har det, etter bare 6 måneder. Men dere vet jo selv hva som er best for dere, og skal selvfølgelig gjøre det dere føler er rett. Men vil ting bli bedre, av å gifte seg etter så kort tid?
tommeline Skrevet 30. november 2005 #10 Skrevet 30. november 2005 Jeg syns det kommer litt an på hvor gammel dere er. Er dere 20 kan nok mannen fort få litt angst hvis du begynner å snakke om etablering og giftemål (min erfaring i alle fall). Det er jo også stor forskjell å snakke om bryllup, og begynne storplanlegging. Det har jo noe med hvor og hva man vil med forholdet, og det er jo ikke så dumt å få avklart. Men ville som andre sier her bodd sammen med ham før jeg begynte å planlegge bryllupet mer konkret.
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #11 Skrevet 30. november 2005 Om det er for tidleg å begynne å snakke om bryllup merkar de vel først når de byrjar å snakke om det?
IdaC Skrevet 1. desember 2005 #12 Skrevet 1. desember 2005 Kjenner et par som giftet seg etter å ha vært sammen i 6 mnd. De mente at det var det riktige, selv om begges foreldrene var uenige. De første årene av ekteskapet var det veldig mange knuter på tråden, og de holdt på å skille seg flere ganger. De knutene oppstod fordi de ikke kjente hverandre godt nok før de sa ja. Etter veldig mange søvnløse netter, og flere netter fra hverandre, har de klart å komme seg gjennom krisen, og har nå vært gift i 6 år. Men nå i ettertid, så ser hun at dersom hun hadde kjent ham bedre, så ville hun ikke endt opp med å gifte seg med ham. Så jeg syns ikke at det er for tidlig å begynne å snakke om det, men jeg tror at det er veldig lurt å ha en lang forlovelse for å lære hverandre å kjenne bedre før den store dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå