iskaffe_87 Skrevet 26. september 2022 #1 Del Skrevet 26. september 2022 kan man være det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Del Skrevet 26. september 2022 I skole og barnehage så vil det aldri gå igjennom. Anonymkode: 0171c...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe_87 Skrevet 26. september 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I skole og barnehage så vil det aldri gå igjennom. Anonymkode: 0171c...1bd ok. Jeg har en gutt på 2,5 år som utredes for Autisme. Han har fått helt seperasjonsangst så snart han skjønner at han skal i barnehagen. Eneste som funker er at jeg er med. Går sikkert over(får vi håpe etterhvert). Jeg tok meg selv i å tenke at alt hadde vært lettere om jeg selv hadde vært assistenten hans. Tulletanke, men etterpå tenkte jeg på... går det egentlig ann i det hele tatt? Derfor måtte jeg spørre her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Del Skrevet 26. september 2022 iskaffe_87 skrev (28 minutter siden): ok. Jeg har en gutt på 2,5 år som utredes for Autisme. Han har fått helt seperasjonsangst så snart han skjønner at han skal i barnehagen. Eneste som funker er at jeg er med. Går sikkert over(får vi håpe etterhvert). Jeg tok meg selv i å tenke at alt hadde vært lettere om jeg selv hadde vært assistenten hans. Tulletanke, men etterpå tenkte jeg på... går det egentlig ann i det hele tatt? Derfor måtte jeg spørre her. Jobber du som spesialpedagog? Har ikke du en jobb du skal gå til mens barnet er på barnehagen? Du må uansett gi det tid. Det kommer nok til å bli mye bedre når barnet ditt får en fast assistent. Anonymkode: 05c72...2e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burugla63 Skrevet 26. september 2022 #5 Del Skrevet 26. september 2022 Man kan bli assistent så lenge man har utdannelse innenfor barn og ungdom . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 26. september 2022 #6 Del Skrevet 26. september 2022 Det er ikkje smart. Du vil ha nytte av tid borte frå barnet ditt, særlig dersom det er eit barn med store behov. Elles orkar du ikkje å stå på for barnet ditt resten av dagen, veka, året. Det hadde også vore vanskelig for dei andre som skulle ha jobba rundt barnet ditt, dersom du var der i ei umulig kombi-rolle som mamma og assistent/kollega. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe_87 Skrevet 26. september 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 26. september 2022 takk for alle svar. Blir sikkert bedre med en fast assistent ja. Synes bare det er fælt å se han slik. Jeg har ikke noen jobb å gå til nei. og jeg har vært med barna mine hele døgnet(utenom når jeg sover)4 år nå, har trivdes veldig godt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Del Skrevet 27. september 2022 Hør med barnehagen. Tror ikke du bør være der som ansatt men kanskje du kan være der som mamma i noen settinger? Er vel vanlig at foreldre til barn med spesielle behov, iallfall får være med i en overgang og opplæringsfase. Han har sikkert rett på assistent? Anonymkode: c97de...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Del Skrevet 27. september 2022 Han får nok en egen person i bhg å forholde seg til, også bør dere gå gjennom en lengre tilvenningssperiode hvor du er med i bhg og sakte men sikkert overlater ansvaret til hans omsorgperson i bhg. Snakk med bhg, de har helt sikkert vært borti samme problemstilling før, og om de ikke har det så få ppt til å lære de opp. Anonymkode: 8e4bb...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Del Skrevet 27. september 2022 iskaffe_87 skrev (13 timer siden): takk for alle svar. Blir sikkert bedre med en fast assistent ja. Synes bare det er fælt å se han slik. Jeg har ikke noen jobb å gå til nei. og jeg har vært med barna mine hele døgnet(utenom når jeg sover)4 år nå, har trivdes veldig godt med det. Da er det nok lurt at barna får litt tid uten deg. Er nok en grunn til at han reagerer som han gjør. Hvis du viser at du har det fælt blir det jo ikke lettere for gutten... Anonymkode: ddc6b...d98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. september 2022 #11 Del Skrevet 27. september 2022 iskaffe_87 skrev (15 timer siden): ok. Jeg har en gutt på 2,5 år som utredes for Autisme. Han har fått helt seperasjonsangst så snart han skjønner at han skal i barnehagen. Eneste som funker er at jeg er med. Går sikkert over(får vi håpe etterhvert). Jeg tok meg selv i å tenke at alt hadde vært lettere om jeg selv hadde vært assistenten hans. Tulletanke, men etterpå tenkte jeg på... går det egentlig ann i det hele tatt? Derfor måtte jeg spørre her. tror du ville gjort han en bjørnetjeneste da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe_87 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da er det nok lurt at barna får litt tid uten deg. Er nok en grunn til at han reagerer som han gjør. Hvis du viser at du har det fælt blir det jo ikke lettere for gutten... Anonymkode: ddc6b...d98 jeg synes ikke det er fælt på den måten, viser det hvertfall ikke utad... skulle bare frem til at jeg ikke hadde trengt så mye tid uten, for å fungere ellers som ei foreslo. Jeg synes det er trist å se han slik, men jeg synes også det er bra at han får kommet i barnehagen å får oppleve en annen hverdag, mer folk, rutiner andre plasser en hjemme, får vært uten meg/oss osv. Men tenkte egentlig i en overgang eventuelt, til han får assistent. ser ut som det tar 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg vet om et par tilfeller hvor foreldre har vært assistent for egne barn i skolen, men tror det er veldig sjeldent. Og det har vært helt andre og langt mer omfattende funksjonshemminger/sykdommer enn autisme det har vært snakk om. Anonymkode: b6f20...c87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #14 Del Skrevet 28. september 2022 Barnet mitt har 100% assistent , og jeg hadde aldri ønsket å hatt den jobben selv. Tenker det er godt for både mor og barn at man har noen timer uten hverandre også.. men skal sies at det tar litt tid å bli trygg på et personal som har ansvaret for barnet. I vårt tilfelle er alt medisinsk , så mye som må administreres. men evig takknemlig for det pusterommet det gir meg å ha barnet i barnhagen. Anonymkode: 5e748...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 28. september 2022 #15 Del Skrevet 28. september 2022 Jeg tviler sterkt på at dette er mulig. Men dersom barnet ditt får en støttepedagog som skal følge han opp i barnehagen så kan du trøste deg med at dette sannsynligvis blir en person som vet hvordan det er å jobbe med barn med særskilte behov. Det vil også være tett samarbeid mellom dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå