AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Jeg drar til Thailand snart, også lurer jeg på om det er best å ta ut en del baht til å handle med. Eller tar de stort sett kort? Jeg skal til Ao Nang, ser de har markeder og slikt så tenkte handle litt. Og jeg har aldri vært i Thailand så derfor spør jeg her 😄 Anonymkode: ce9dd...fe2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Noen som kan svare? Jeg reiser veldig snart så lurer på om jeg bør ta ut masse baht på forhånd eller ei.. Betaler man helst cash i taxi/tuk tuk f.eks? Anonymkode: ce9dd...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Vi var i Ao Nang i 2020, mener vi betalte mest med kort. Tok ikke taxi, men vil anta at de vil ha cash. Tok ikke med baht til Thailand men tok ut litt penger på flyplassen når vi kom frem. Anonymkode: b156a...b67
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 Vi brukte kun cash da vi var der for et par år siden. Livredd for å bli «hacket» eller hva det nå heter med kortbruk. Anonymkode: 04c7b...a9d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #5 Skrevet 4. oktober 2022 Ja, de bruker mest kontanter. Du kan ta ut når du kommer dit. Det er minibanker overalt. Anonymkode: 4022d...1cb
Akhenaton Skrevet 4. oktober 2022 #6 Skrevet 4. oktober 2022 Har ikke vært i Ao Nang på mange år, men ja, det går mest i cash i Thailand. Har tilbrakt årevis (bokstavelig talt) rundtomkring i Asia, og det går veldig mye i cash fortsatt, selv i land som Japan. Du kan selvfølgelig betale med kort mange steder også, men selv tar jeg heller ut kontanter og betaler med det for det meste av dagligdags ting. Hoteller og leiligheter osv blir oftest betalt med kort / online. 1
Chang Skrevet 4. oktober 2022 #7 Skrevet 4. oktober 2022 Vi tar som regel ut noen tusen av gangen i kontanter når vi er der, bruk de gule minibankene. Hadde ikke brukt kort på annet enn store ting som hotell ol
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 4. oktober 2022 #8 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vi brukte kun cash da vi var der for et par år siden. Livredd for å bli «hacket» eller hva det nå heter med kortbruk. Anonymkode: 04c7b...a9d Bruk kredittkort. Ha penger i tillegg, enten på vanlig kort eller kontanter.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #9 Skrevet 4. oktober 2022 Cash i tuktuk, taxi og gateboder/strandsjapper. Ordinære butikker tar i all hovedsak kort. Anonymkode: e9d1f...66b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #11 Skrevet 4. oktober 2022 Ville bare brukt kort på større hoteller. Anonymkode: 4022d...1cb
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #12 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville bare brukt kort på større hoteller. Anonymkode: 4022d...1cb Og store kjøpesentre med HM, Zara, Gucci osv. Anonymkode: 4022d...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå