Gå til innhold

Bruker de mest cash i Thailand? Eller kort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drar til Thailand snart, også lurer jeg på om det er best å ta ut en del baht til å handle med. Eller tar de stort sett kort? Jeg skal til Ao Nang, ser de har markeder og slikt så tenkte handle litt. Og jeg har aldri vært i Thailand så derfor spør jeg her 😄 

Anonymkode: ce9dd...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som kan svare? Jeg reiser veldig snart så lurer på om jeg bør ta ut masse baht på forhånd eller ei.. Betaler man helst cash i taxi/tuk tuk f.eks? 

Anonymkode: ce9dd...fe2

• Liker 1
Skrevet

Vi var i Ao Nang i 2020, mener vi betalte mest med kort. Tok ikke taxi, men vil anta at de vil ha cash. Tok ikke med baht til Thailand men tok ut litt penger på flyplassen når vi kom frem. 

Anonymkode: b156a...b67

Skrevet

Vi brukte kun cash da vi var der for et par år siden. Livredd for å bli «hacket» eller hva det nå heter med kortbruk. 

Anonymkode: 04c7b...a9d

Skrevet

Ja, de bruker mest kontanter. Du kan ta ut når du kommer dit. Det er minibanker overalt. 

Anonymkode: 4022d...1cb

Skrevet

Har ikke vært i Ao Nang på mange år, men ja, det går mest i cash i Thailand. Har tilbrakt årevis (bokstavelig talt) rundtomkring i Asia, og det går veldig mye i cash fortsatt, selv i land som Japan. Du kan selvfølgelig betale med kort mange steder også, men selv tar jeg heller ut kontanter og betaler med det for det meste av dagligdags ting. Hoteller og leiligheter osv blir oftest betalt med kort / online. 

• Liker 1
Skrevet

Vi tar som regel ut noen tusen av gangen i kontanter når vi er der, bruk de gule minibankene. Hadde ikke brukt kort på annet enn store ting som hotell ol

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi brukte kun cash da vi var der for et par år siden. Livredd for å bli «hacket» eller hva det nå heter med kortbruk. 

Anonymkode: 04c7b...a9d

Bruk kredittkort. Ha penger i tillegg, enten på vanlig kort eller kontanter.

Skrevet

Cash i tuktuk, taxi og gateboder/strandsjapper. Ordinære butikker tar i all hovedsak kort. 

Anonymkode: e9d1f...66b

Skrevet

Ville bare brukt kort på større hoteller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville bare brukt kort på større hoteller. 

Og store kjøpesentre med HM, Zara, Gucci osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...