Gå til innhold

Metalsmak i munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg vært plaget av en urimelig metallsmak i munnen, den gir seg heller ikke før langt utover dagen. Og så lurer jeg på om det kan være at jeg spiser for mye havregryn? Jeg veit det høres rart ut, men jeg gir blod og må spise en del jernrike matvarer, og i det siste har det av praktiske grunner blitt havregryn.

Eller har noen noe annet forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også en sånn litt metallsmak i munnen når jeg har spist havregryn! :)

Også er det mange gravide som får en sånn smak i munnen ;)

Skrevet

Du hører antagligvis på for lite metall!

Skrevet
Du hører antagligvis på for lite metall!

:sjarmor:

Men jeg er IKKE gravid (heller). Får bremse litt på havregrynen, tenker jeg.

Skrevet

Jeg opplevde å få intens metallsmak i munnen da jeg spiste en taxfree melkesjokolade, at jeg trodde jeg hadde spist folien også! Men uansett hvor mye jeg gransket hver bit, så var det"vondt" i tennene da jeg spiste den. Resten ble ganske vantro kastet. Fant aldri ut hvorfor det var sånn.

Skrevet
I det siste har jeg vært plaget av en urimelig metallsmak i munnen, den gir seg heller ikke før langt utover dagen. Og så lurer jeg på om det kan være at jeg spiser for mye havregryn? Jeg veit det høres rart ut, men jeg gir blod og må spise en del jernrike matvarer, og i det siste har det av praktiske grunner blitt havregryn.

Eller har noen noe annet forslag?

Enkelte medisiner gir denne smaken

Skrevet

Bruker ingen medisiner. Nå har jeg trappa ned på havregryn (var nok avhengig, ja ü) og metallsmaken har faktisk gitt seg. Takk for forslag uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...