Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Var på 2.gangs intervju i forrige uke å fikk beskjed om at alle involverte får beskjed innen denne uka er over. 
Jeg er veldig spent på når jeg får beskjed. Jeg regner med at den personen som får jobben, får beskjed først, deretter skal vel kontrakt signeres før de som ikke får jobben blir kontaktet? 

Noen som vet hvordan denne prosessen er? Og når bør jeg forvente å få beskjed hvis jeg får tilbudet, siden alle involverte skal få svar innen uken er ferdig?

Anonymkode: 27c49...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplev litt forskjellig...om du skal få svar innen denne uken er over så er det jo fra imorgen til fredag...har opplevd å få svar fredag...me også opplevd å ikke få svar i heltatt

Skrevet

Det er veldig vanskelig å si om du får jobben eller ikke! Var f.eks nylig på 1 og 2 intervju med case og det hele. De ringte også referansene og snakket med de 30 min hver. De var også positive til meg helleveien og de sa ting rett ut. De var ærlig om at jeg var den beste kandidaten med tanke på kompetansen, jeg slå 10 stk med tanke på utdanning, erfaring og caset.  Alle rundt meg og referansene mine var 98 % sikre på at jeg skulle få den jobben, jeg trodde også det. Plutselig kom det beskjed om at jeg var den beste kvalifiserte med tanke på kompetansen, men de var usikre på hvordan jeg kom til å passe inn som person derfor valgte dem å gå videre med noen andre som passet inn mer som person. 😂😅   

Anonymkode: d9503...a1f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig vanskelig å si om du får jobben eller ikke! Var f.eks nylig på 1 og 2 intervju med case og det hele. De ringte også referansene og snakket med de 30 min hver. De var også positive til meg helleveien og de sa ting rett ut. De var ærlig om at jeg var den beste kandidaten med tanke på kompetansen, jeg slå 10 stk med tanke på utdanning, erfaring og caset.  Alle rundt meg og referansene mine var 98 % sikre på at jeg skulle få den jobben, jeg trodde også det. Plutselig kom det beskjed om at jeg var den beste kvalifiserte med tanke på kompetansen, men de var usikre på hvordan jeg kom til å passe inn som person derfor valgte dem å gå videre med noen andre som passet inn mer som person. 😂😅   

Det hele tok 3 uker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så utrolig rart🤯 Umulig å si hva de tenker og hva de virkelig ønsker seg. 
Slike lange prosesser er så altoppslukende og veldig nervepirrende for oss som er så nærme mål! 
Tusen takk for at du deler!😊

Anonymkode: 27c49...cb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Denne erfaringen har min mann også. Han fikk høre fra HR i intervju at de kunne ansatt han umiddelbart men at de måtte fullføre prosessen først. De ringte referanser osv her også. Og gikk for en intern søker.

Vi har hatt flere runder hvor han har fått lovord og blitt skrytt opp i skyene men endt opp uten tilbud. En ting er sikkert; du har absolutt ingen garantier før du står med et skriftlig tilbud i hånda. 

Han er i en prosess nå hvor han har fått så gode tilbakemeldinger og lovord at det virker som at han skal få jobb igjen. Vi får vite det ila dagen eller morgendagen. Har likevel ingen forhåpninger selv om han er en av to som kom til tredjegangsintervju. Ansettelsesprosesser er ekstremt kyniske.

Masse lykke til, det er en prosess som virkelig tester tålmodigheten. Jeg sov ikke på 2 uker da jeg var i jobbsøkeprosess 🥲

Anonymkode: 07d24...ee5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Denne erfaringen har min mann også. Han fikk høre fra HR i intervju at de kunne ansatt han umiddelbart men at de måtte fullføre prosessen først. De ringte referanser osv her også. Og gikk for en intern søker.

Vi har hatt flere runder hvor han har fått lovord og blitt skrytt opp i skyene men endt opp uten tilbud. En ting er sikkert; du har absolutt ingen garantier før du står med et skriftlig tilbud i hånda. 

Han er i en prosess nå hvor han har fått så gode tilbakemeldinger og lovord at det virker som at han skal få jobb igjen. Vi får vite det ila dagen eller morgendagen. Har likevel ingen forhåpninger selv om han er en av to som kom til tredjegangsintervju. Ansettelsesprosesser er ekstremt kyniske.

Masse lykke til, det er en prosess som virkelig tester tålmodigheten. Jeg sov ikke på 2 uker da jeg var i jobbsøkeprosess 🥲

Oi, nå fikk han faktisk tilbud 🤯

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, nå fikk han faktisk tilbud 🤯

Gratiiis. 🎇🎊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...