Gå til innhold

Svangerskapskvalme allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen. I mitt forrige svangerskap var jeg ekstremt dårlig, og hadde alvorlig svangerskapskvalme i 9 måneder. Flere sykehusinnleggelser, intravenøst, TPN, og sonde. Den gangen begynte jeg å spy i 6+3, og spydde frem til (og under) fødselen. 
I dag er jeg 4+3, altså supertidlig, og jeg begynte å spy lørdag. Altså simple 4+1!! Er det virkelig mulig å begynne spyinga så tidlig? 
Hadde et håp om å slippe unna denne gangen, selv om overlege på KK sa det var over 40% sjanse for at jeg fikk det på nytt. 

Anonymkode: f8d34...3d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen. I mitt forrige svangerskap var jeg ekstremt dårlig, og hadde alvorlig svangerskapskvalme i 9 måneder. Flere sykehusinnleggelser, intravenøst, TPN, og sonde. Den gangen begynte jeg å spy i 6+3, og spydde frem til (og under) fødselen. 
I dag er jeg 4+3, altså supertidlig, og jeg begynte å spy lørdag. Altså simple 4+1!! Er det virkelig mulig å begynne spyinga så tidlig? 
Hadde et håp om å slippe unna denne gangen, selv om overlege på KK sa det var over 40% sjanse for at jeg fikk det på nytt. 

Ikke akkurat samme, men her kom også symptomene mye tidligere enn med første.. 

Jeg skjønte det lenge før positiv test. 

Er 6+5 idag og har vært skikkelig kvalm/bilsyk-følelse siste 1,5 uka.. 

Men begynte med trøtthet, sliten, dårlig kondis, vonde og hovne bryster i uke 4-5..

Anonymkode: 50703...68c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke akkurat samme, men her kom også symptomene mye tidligere enn med første.. 

Jeg skjønte det lenge før positiv test. 

Er 6+5 idag og har vært skikkelig kvalm/bilsyk-følelse siste 1,5 uka.. 

Men begynte med trøtthet, sliten, dårlig kondis, vonde og hovne bryster i uke 4-5..

Anonymkode: 50703...68c

Ahhh, så det de sier med at du merker det tidligere med andremann er rett og slett sant? Siden jeg skrev dette innlegget for 30 minutter siden så har jeg spydd 4 ganger, så kan ikke akkurat være innbilling heller🙈

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk kvalme (og påfølgende hyperemesis) før utslag på test.. Håper du slipper billigere unna denne gangen og at det gir seg fortere!❤️🤞🏻 

Skrevet

Kan jo være matforgiftet eller virus i tillegg. Tvi tvi! 

Skrevet

Har du et barn i barnehagen eller skolen?

Skrevet
Tash skrev (29 minutter siden):

Kan jo være matforgiftet eller virus i tillegg. Tvi tvi! 

Spyr bare på kveldene, sånn jeg gjorde første to-tre ukene i første svangerskap, så tviler på at jeg er matforgiftet eller syk 😅 spesielt også mtp forhistorien min.

Skrevet
Sofakona skrev (29 minutter siden):

Har du et barn i barnehagen eller skolen?

Nei, han er hjemme ☺️

Skrevet
Tash skrev (32 minutter siden):

Jeg fikk kvalme (og påfølgende hyperemesis) før utslag på test.. Håper du slipper billigere unna denne gangen og at det gir seg fortere!❤️🤞🏻 

Uff! Håper det jeg også, men syns det ser litt mørkt ut allerede 🙈❤️ 
Spyr bare på kveldene, sånn jeg gjorde første to-tre ukene i første svangerskap, så tviler på at jeg er matforgiftet eller syk forresten🥲 

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 21.36):

Uff! Håper det jeg også, men syns det ser litt mørkt ut allerede 🙈❤️ 
Spyr bare på kveldene, sånn jeg gjorde første to-tre ukene i første svangerskap, så tviler på at jeg er matforgiftet eller syk forresten🥲 

Hvordan har du det nå?❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...