jento87 Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Etter eit år med litt for mye opplevelser så sa kroppen nokk og eg slit veldig men alt frå kroppsmerter, èin ekstrem uro i kroppen, ofta griner , sliten. Går i dag til psykriatisk sykepleier i kommunen, hu og legen henviste meg til døgnavdeling på dps, da dette begynner å bli slitsomt for meg. Fikk avslag i dag , å kjenne meg så utruli skuffet, for eg har virkeli måtta mota meg opp for å søke om dette 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 jento87 skrev (2 minutter siden): Etter eit år med litt for mye opplevelser så sa kroppen nokk og eg slit veldig men alt frå kroppsmerter, èin ekstrem uro i kroppen, ofta griner , sliten. Går i dag til psykriatisk sykepleier i kommunen, hu og legen henviste meg til døgnavdeling på dps, da dette begynner å bli slitsomt for meg. Fikk avslag i dag , å kjenne meg så utruli skuffet, for eg har virkeli måtta mota meg opp for å søke om dette Dra tilbake til henviser, få vedkommende til å sende en klage med mer informasjon. Mange får ikke med hva problemet er eller skriver ikke nok. Du skal også ha fått et brev fra døgnavdelingen med forklaring, se på hva som står der. Har de skrevet hva de anbefaler du gjør videre? Anonymkode: 2d5b3...b86 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 jento87 skrev (10 minutter siden): Etter eit år med litt for mye opplevelser så sa kroppen nokk og eg slit veldig men alt frå kroppsmerter, èin ekstrem uro i kroppen, ofta griner , sliten. Går i dag til psykriatisk sykepleier i kommunen, hu og legen henviste meg til døgnavdeling på dps, da dette begynner å bli slitsomt for meg. Fikk avslag i dag , å kjenne meg så utruli skuffet, for eg har virkeli måtta mota meg opp for å søke om dette Hva oppgir de som grunn til avslaget? Anonymkode: ff689...623 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 jento87 skrev (24 minutter siden): Etter eit år med litt for mye opplevelser så sa kroppen nokk og eg slit veldig men alt frå kroppsmerter, èin ekstrem uro i kroppen, ofta griner , sliten. Går i dag til psykriatisk sykepleier i kommunen, hu og legen henviste meg til døgnavdeling på dps, da dette begynner å bli slitsomt for meg. Fikk avslag i dag , å kjenne meg så utruli skuffet, for eg har virkeli måtta mota meg opp for å søke om dette Er ikke så mye en innleggelse kan hjelpe med uansett. Hva er det du tenker de kan hjelpe med konkret? Anonymkode: f56ad...bb9
jento87 Skrevet 26. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke så mye en innleggelse kan hjelpe med uansett. Hva er det du tenker de kan hjelpe med konkret? Anonymkode: f56ad...bb9 Heisann, grunnen så behandleren min skrev var behandling og utredning , da eg har så mye uro og er deprimert , å eit tanke kjør. Litt for å komme der å få kompetansen rundt meg til å kunne få prøve å fått kontroll på lott , eg har kje energi å sover lite 1
Grüner Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 Hvis du har sett i media, så har det blitt lagt ned flere tusen døgnplasser i psykiatrien de senere årene, og som en konsekvens er det veldig mange om beinet og utrolig vanskelig å få plass. Du må nesten være psykotisk, suicidal, til fare for deg selv eller andre, eller alvorlig undervektig pga anoreksi for å få plass i dag. 🙄 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Jeg er enig med andre her som sier at du og sykepleieren bør klage på det avslaget. Ikke gi deg uten å ha klaget først. For en del så hjelper det! ❤️ Anonymkode: 30a66...52c 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 jento87 skrev (3 timer siden): Etter eit år med litt for mye opplevelser så sa kroppen nokk og eg slit veldig men alt frå kroppsmerter, èin ekstrem uro i kroppen, ofta griner , sliten. Går i dag til psykriatisk sykepleier i kommunen, hu og legen henviste meg til døgnavdeling på dps, da dette begynner å bli slitsomt for meg. Fikk avslag i dag , å kjenne meg så utruli skuffet, for eg har virkeli måtta mota meg opp for å søke om dette Kan du kanskje få henvisning til en psykosomatisk fysioterapeut? Anonymkode: cbe59...34e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Det du beskriver kvalifiserer til en psykolog, ikke døgn behandling. Nok av de som sliter og de må prioritere. Anonymkode: 675b8...320
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Dra tilbake til henviser, få vedkommende til å sende en klage med mer informasjon. Mange får ikke med hva problemet er eller skriver ikke nok. Du skal også ha fått et brev fra døgnavdelingen med forklaring, se på hva som står der. Har de skrevet hva de anbefaler du gjør videre? Anonymkode: 2d5b3...b86 Enig. Selv kom jeg på DPS etter klage. Anonymkode: 93535...23a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dra tilbake til henviser, få vedkommende til å sende en klage med mer informasjon. Mange får ikke med hva problemet er eller skriver ikke nok. Du skal også ha fått et brev fra døgnavdelingen med forklaring, se på hva som står der. Har de skrevet hva de anbefaler du gjør videre? Anonymkode: 2d5b3...b86 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er enig med andre her som sier at du og sykepleieren bør klage på det avslaget. Ikke gi deg uten å ha klaget først. For en del så hjelper det! ❤️ Anonymkode: 30a66...52c Litt spesielt å ts om å klage uten at vi vet årsaken til avslaget Anonymkode: ff689...623
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Litt spesielt å ts om å klage uten at vi vet årsaken til avslaget Anonymkode: ff689...623 Nei. Anonymkode: 30a66...52c
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 Hva skal døgn hjelpe deg med mener du? De gjør en vurdering og du får et svar uti fra det. Om det ikke passer deg så får du finne noe annet Anonymkode: 15140...f0b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #14 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei. Anonymkode: 30a66...52c Selvsagt er det det. Det kan jo være en god grunn til at Ts har fått avslag. Anonymkode: ff689...623
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #15 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt er det det. Det kan jo være en god grunn til at Ts har fått avslag. Anonymkode: ff689...623 Ikke meg du siterer. Men de som anbefaler klage sier jo ikke at DPS har gjort en dårlig behandling av søknaden, men at de muligens ikke har fått god nok informasjon. Da er det likegydlig hva begrunnelsen for avslaget er. Det som teller er om henviseren har formidlet trådstarters problemer godt nok. Anonymkode: a4a35...181
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #16 Skrevet 28. september 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Selvsagt er det det. Det kan jo være en god grunn til at Ts har fått avslag. Anonymkode: ff689...623 Men hvem tenker du skal vurdere om grunnen er så god at TS ikke bør klage? Vi? TS selv? Det er ikke mulig. Om grunnen er god eller ikke har ingen praktisk betydning. TS bør uansett klage. Det koster henne ingenting, annet enn en samtale med sykepleieren hennes. Anonymkode: 30a66...52c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #17 Skrevet 28. september 2022 Send en ny henvisning i stedet for å klage. I den nye henvisningen kan dere formulere ting annerledes. Dersom behandleren din mener at du trenger en innleggelse så gjør du sikkert det, så da handler det om hva dere skriver i "bestillingen". Anonymkode: 65167...886
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #18 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke meg du siterer. Men de som anbefaler klage sier jo ikke at DPS har gjort en dårlig behandling av søknaden, men at de muligens ikke har fått god nok informasjon. Da er det likegydlig hva begrunnelsen for avslaget er. Det som teller er om henviseren har formidlet trådstarters problemer godt nok. Anonymkode: a4a35...181 Men om henvisningen er god nok og avslaget er berettiget har det ikke noe hensikt å klage datert kommer til å få avslag igjen. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvem tenker du skal vurdere om grunnen er så god at TS ikke bør klage? Vi? TS selv? Det er ikke mulig. Om grunnen er god eller ikke har ingen praktisk betydning. TS bør uansett klage. Det koster henne ingenting, annet enn en samtale med sykepleieren hennes. Anonymkode: 30a66...52c Jeg har ikke sagt noe som helst om hvem som skal vurdere om grunnen er god nok, men om grunnen er berettiget har du ikke noe hensikt å klage Anonymkode: ff689...623 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå