Gå til innhold

Når kom sexlivet i gang igjen etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser titt og ofte det er mange som ikke helt kommer i gang etter fødsel, og dersom man har store skader osv så er det så klart forståelig. 

Men hvor lang tid tok det før dere hadde sex etter fødsel? 

Anonymkode: 07fbc...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ventet 3 måneder.

Anonymkode: b79a0...7d7

Skrevet

Tre mnd begge ganger her også, og det var for partners skyld at jeg heiv meg i det igjen da. Hadde null behov for den nærheten med ammebaby festet til meg nesten døgnet rundt. Hadde jeg noen øyeblikk for meg selv ville jeg være nettopp det: for meg selv!

Anonymkode: 0daf4...c8a

• Hjerte 1
Skrevet

7 uker

Anonymkode: dfa3d...082

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ventet 3 måneder.

Anonymkode: b79a0...7d7

Tenker du da på selve penetrering, eller hadde dere kos og berøring før 3 mnd? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tre mnd begge ganger her også, og det var for partners skyld at jeg heiv meg i det igjen da. Hadde null behov for den nærheten med ammebaby festet til meg nesten døgnet rundt. Hadde jeg noen øyeblikk for meg selv ville jeg være nettopp det: for meg selv!

Ja, forståelig når det henger en baby fast i deg så vil man gjerne ha alenetid. Samtidig så er det syns at man har sex bare for partners skyld og ikke egen lyst. Men hadde dere annen intim omgang som ko i armkrok, kyss, berøring osv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

7 uker

Anonymkode: dfa3d...082

Ja, det er vel anbefalt å vente 6 uker pga infeksjonsfare. Hadde du vondt i underlivet dersom det var vaginal fødsel lenge etter fødsel? hvordan var det å ha sex igjen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, forståelig når det henger en baby fast i deg så vil man gjerne ha alenetid. Samtidig så er det synd at man har sex bare for partners skyld og ikke egen lyst. Men hadde dere annen intim omgang som ko i armkrok, kyss, berøring osv? 

Skrevet

Ventet til etter 6-ukerskontroll. Viktig at det ikke går alt for lang tid, for da er det fort gjort at månedene går. Jo lenger man venter, jo vanskeligere er det å komme i gang. Så lenge man ikke blir frarådet sex på 6-ukerskontrollen da. Det var ikke deilig de første gangene, men ble raskt som før. Jeg hadde tøff fødsel som endte med vakuum, og var sydd masse. Men det grodde jo.

Anonymkode: d1149...758

• Liker 2
Skrevet

Ja, forståelig når det henger en baby fast i deg så vil man gjerne ha alenetid. Samtidig så er det syns at man har sex bare for partners skyld og ikke egen lyst. Men hadde dere annen intim omgang som ko i armkrok, kyss, berøring osv? 

Altså, jeg syntes jo det var hyggelig og vi hadde og har samleie relativt hyppig. Men kos og sånt var det nok ikke så mye av nei, blir litt andre tider med baby som styrer showet. Mente bare at jeg godt kunne ha ventet lenger, og der tror jeg ikke jeg er alene. Men så vet jeg jo at intimitet er en viktig del av et forhold, så da kunne jeg ikke være egoistisk og bare tenke på meg selv, hvis det er forståelig? Det var ikke sånn at jeg gjorde det uten at jeg hadde lyst, hadde bare ikke et veldig sterkt behov for den nærheten. 

• Liker 2
Skrevet

Altså, jeg syntes jo det var hyggelig og vi hadde og har samleie relativt hyppig. Men kos og sånt var det nok ikke så mye av nei, blir litt andre tider med baby som styrer showet. Mente bare at jeg godt kunne ha ventet lenger, og der tror jeg ikke jeg er alene. Men så vet jeg jo at intimitet er en viktig del av et forhold, så da kunne jeg ikke være egoistisk og bare tenke på meg selv, hvis det er forståelig? Det var ikke sånn at jeg gjorde det uten at jeg hadde lyst, hadde bare ikke et veldig sterkt behov for den nærheten. 

Jada, skjønte hva du mente, var ikke ment som noe kritikk:) 

Her var det faktisk omvendt, jeg var klar lenge før han, han var innstilt på å vente og ville ikke presse seg på, jeg var hormonell og tok det personlig. Men da han skjønte at det gikk bra så var i i gan igjen. Var ikke superdigg første gangen, var litt anspent og redd det skulle gjøre vondt, men det gikk bedre enn forventet:) 

Nå venter vi nr 2 (min nr 3) og jeg kjenner at jeg har mistet litt sexlyst, så er spent på om den kommer tilbake og om vi klarer å opprettholde et godt sexliv som vi i utgangspunktet har. 

Skrevet

Hadde sex etter 6 uker etter mitt ønske (kvinnen). Men gjorde vondt! Men var vel ikke før baby var blitt 1 år og sov på eget rom vi begynte å få sexlivet tilbake slik vi kjente det sånn noenlunde igjen. Mye amming og klistremerkebaby, så var ikke førsteprioritert det første året fordi jeg ikke hadde så mye overskudd. 

Anonymkode: 4d444...223

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde sex etter 6 uker etter mitt ønske (kvinnen). Men gjorde vondt! Men var vel ikke før baby var blitt 1 år og sov på eget rom vi begynte å få sexlivet tilbake slik vi kjente det sånn noenlunde igjen. Mye amming og klistremerkebaby, så var ikke førsteprioritert det første året fordi jeg ikke hadde så mye overskudd. 

Anonymkode: 4d444...223

Nei, forståelig. Ikke særlig behageli om det gjør vondt, samt man spenner se sikkert litt mer fordi man kanskje forventer smerte? Hvertfall gjorde jeg det. 

Skrevet

Vi hadde sex etter 6 uker ca. Ikke fordi jeg var sånn veldig tent, men jeg savnet den delen av forholdet vårt.

Det har ikke vært hyppig siden, kanskje 1-2 ganger i uken på det beste, men stort sett 1 gang per uke/halvannen uke.

Ble gravid igjen etter 6 måneder, og med det forsvant mye av lysten min. Savner å ha lyst, men jeg finner ikke en dråpe av lyst. Tidligere har jeg hatt dager jeg ikke har hatt lyst, men den kom når vi fikk kommet i gang. Det har fungert et par ganger nå, men ikke mer. Nå går det gjerne to uker mellom.

Hadde ingen plager ved forrige graviditet annet enn angst for at noe skulle gå galt, men hatet likevel å gå gravid. Denne gangen var jeg kjempekvalm starten, og bekkenløsningen kom i uke 18. Jeg velger å tro at en liten baby + alt dette er årsaken til manglende lyst😅

Samboer synes dette er trist, og det blir litt mas, men det gjør det bare verre for meg.

Satser på at ting normaliserer seg når ungen er ute.

Anonymkode: 3ff51...b0b

• Hjerte 1
Skrevet

Etter knapt 2 uker... 

Anonymkode: d9cc4...629

• Liker 1
Skrevet

Gikk ca 6 uker etter begge mine. Hadde vaginale fødsler. 
Kan ikke huske at det var spesielt vondt eller ubehagelig.

Anonymkode: 224bd...3e8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...