Gå til innhold

Hvordan vet jeg om det går rykter om meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har angst, så mye kan bare sitte i hodet. Men føler folk ser stygt på meg uansett hvor jeg går, bor i ei større bygd og kjenner ikke mange her. Men har depresjon og angst. Er så redd for rykter. Får man vite om ryktene, hvordan finner jeg ut om det går noen rykter? Tror av og til at hele Norge har hørt noe grusomt om meg og hater meg :( For eksempel at jeg er pedo, veldig gal/farlig eller annen form for kriminell.

Og ja, jeg går til psykolog.

Anonymkode: ea9ea...d20

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke lever sånn at det er naturlig at det går slike rykter om deg, så er det nok bare å slappe av. Dessuten har folk gjerne nok med seg selv, og bryr seg fint lite med hva naboen gjør.

Anonymkode: b25ea...ea2

• Liker 1
Skrevet

Det er inne i ditt hode. Ta med deg en venn og gå gjennom bygda, og be din venn om å rapportere til deg hvor mange som så stygt på deg.
Går du rundt og tenker løgn og dritt om andre folk uten grunn? Nei (ikke bortsett fra at du er mistroisk til folk). Det gjør ikke andre folk om deg heller.

Anonymkode: 63cc9...2c5

Skrevet

Du vil aldri få kontroll på hva andre mener og tenker om deg.. bare å legge bort dette. 

Anonymkode: 683de...a08

Skrevet

Holder folk seg unna kan det være rykter som går ryktemølla er fæl 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du ikke lever sånn at det er naturlig at det går slike rykter om deg, så er det nok bare å slappe av. Dessuten har folk gjerne nok med seg selv, og bryr seg fint lite med hva naboen gjør.

Anonymkode: b25ea...ea2

Trenger ikke å stemme. Jeg fant ut etter over ti år, at en person har satt ut falske rykter om at jeg drikker/misbruker alkohol. Vel. Jeg er avholds… Men har blitt så isolert at ikke får «bevist» det for noen. Da har det ryktet florert i denne lille byen i over ti år… Og ingen fortalte meg det. Noen venner visste det men fortalte meg det ikke. Det ødelegger så mye. 

Fant det ut da vedkommende meldte meg falskt til bv og sa at jeg drakk. Så var de som fortalte meg det. Litt merkelig da, at det skal komme fra en person som er belastet… (En vakker dag må vedkommende stå til rette for det hun har gjort.) 

Hjelper nok ikke ts så mye det jeg forteller her, men folk er dumme og tror på det de vil, og man trenger ikke å finne det ut før årevis etter… 

Uansett, folk som tror på usanne og dumme rykter, er ikke verdt å bry seg om. 

Anonymkode: d2511...bff

Skrevet

Så flott at du går til psykolog! Jeg er stolt av deg!

Når det kommer til slike tanker, så ligger det ofte i din selvsikkerhet. Depresjoner og angst dreper deg på innsiden. Min psykolog fortalte meg at vi mennesker liker å se på hverandre med beundring. Dvs at det er ytterst få som dømmer deg, som hvisker om deg, fordi de rett og slett sliter med det samme som oss. 

Det vil alltid være noen som er penere enn deg, friskere enn deg. Men du er du. Det er dette som gjør deg til deg. Du lever, du tenker og du er.

Jeg ble sittende med flere personlighetsforstyrrelser til slutt. Jeg har det heldigvis bedre i dag, selv om pf lugger. Jeg tenker slik som deg på dager hvor jeg føler meg blæ. Da blir jeg mistenksom og føler at det er verden mot meg. Men både du og jeg vet innerst inne at det ikke er slik. Det er bare hjernen vår som klusser til hele livsstilen vår, tankene våre og usikkerhet dannes. 

Jeg hadde rykter på meg da, fra en tid jeg ikke lenger lever i. Jeg har kommet meg opp og frem fra den tiden. Du finner meg ikke der lenger. Og at folk går rundt med rykter fra den tiden, sier mye mer om dem, enn om meg. Jeg kvelte disse ryktene med ordtaket; let ikke etter meg i fortiden. Jeg lever ikke der lenger. 

Det verste er jo at jeg fikk rykte som dopmisbruker (har prøvd en gang og fant ut at det ikke var noe for meg), at jeg hadde barn med flere (har ikke barn), og at jeg var byens madrass (noe sannhet i dette, men ikke på langt nær hun som satt ut ryktet. Hun var dermed dopmusbruker og hadde flere barn hvorav førstefødte hadde 4 potensielle fedre). Jeg hadde også visstnok satt ut rykter om mennesker rundt meg. 

Men igjen da... Hvorfor er enkelte mennesker slik? Til syvende og sist så er det ikke deg dette handler om. Det handler om mennesker som ikke har det helt bra med seg selv. Derfor må de rakke ned på andre. 

Så for å svare på spm ditt; bygg opp selvtilliten. Stå tryggere i deg selv. Du kommer langt i verden bare på det. 

Anonymkode: eb447...092

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har angst, så mye kan bare sitte i hodet. Men føler folk ser stygt på meg uansett hvor jeg går, bor i ei større bygd og kjenner ikke mange her. Men har depresjon og angst. Er så redd for rykter. Får man vite om ryktene, hvordan finner jeg ut om det går noen rykter? Tror av og til at hele Norge har hørt noe grusomt om meg og hater meg :( For eksempel at jeg er pedo, veldig gal/farlig eller annen form for kriminell.

Og ja, jeg går til psykolog.

Anonymkode: ea9ea...d20

Jeg har bodd i en mindre by og da fikk jeg alltid med meg ryktene om meg. Men jeg kjente de fleste der og i blant ringte noen for å dele siste nytt med meg. Jeg fikk angst for å være rundt i byen av det, for det var ganske heavy ting som ble sagt. 

Ny by, ennå mindre, opplever ikke det samme nå, selv om jeg har blitt kjent med mange her. 

Anonymkode: a2f69...3c5

Skrevet

Dette høres mye lettere ut, enn det er; Men gi blaffen i om noen sprer rykter. Mest sannsynlig er det ingen som i utgangspunktet gidder å snakke om deg. Dersom de likevel gjør det, kommer det snart noe nytt om andre. Og da er du glemt. 

Hilsen ei som skiller seg ut i ei lita bygd på landet. (Og som ofte blir snakket om) 

I don't care what you think
As long as it's about me
The best of us can find happiness in misery -Fall out boy 

• Hjerte 1
Skrevet

folk som holder på med ryktespredninger er selvfølgelig ingenting å "samle på" uansett altså.    

Anonymkode: 315b8...034

Skrevet
Maskinfører skrev (8 timer siden):

Holder folk seg unna kan det være rykter som går ryktemølla er fæl 

Folk holder deg unna meg, jeg aner ikke hvilke rykter går om meg, men føler på meg det må være noe. Hadde vært kjekt å vite hva. 

Anonymkode: b616c...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...