GrønnNellik68 Skrevet 26. september 2022 #1 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg savner diesel bilen min på jobb. Tar 5 min og fylle og så kan man kjøre 1000 km igjen. I mot nå som men må lade etter 250 km. Som fort tar en 40-45 min. Fuckings lei el bil...makan til søppel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Del Skrevet 26. september 2022 Men man vet vel gjerne hva slags kjøremønster man har før man kjøper ny bil? Det er ekstremt få som kjører mer enn 25 mil ofte. I alle fall ikke "på jobb" som er ditt bruk (?) Selv har jeg familie på andre siden av landet, og hytte, ofte kuldegrader, så har selvfølgelig beholdt dieselbilen. Da vi likevel valgte at bil to var el er det fordi 1) ladestasjon på jobb 2) rimeligere på grunn av avgifter 3) ikke bompenger. Skulle jeg bare hatt en bil ville det selvfølgelig vært diesel eller hybrid. Anonymkode: 636ac...5ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men man vet vel gjerne hva slags kjøremønster man har før man kjøper ny bil? Det er ekstremt få som kjører mer enn 25 mil ofte. I alle fall ikke "på jobb" som er ditt bruk (?) Selv har jeg familie på andre siden av landet, og hytte, ofte kuldegrader, så har selvfølgelig beholdt dieselbilen. Da vi likevel valgte at bil to var el er det fordi 1) ladestasjon på jobb 2) rimeligere på grunn av avgifter 3) ikke bompenger. Skulle jeg bare hatt en bil ville det selvfølgelig vært diesel eller hybrid. Anonymkode: 636ac...5ba Er bompenger på el bil her. Jeg kan bare lade på Tesla ladere. Anonymkode: 36e6a...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg eeeelsker elbilen min, den lader på natten, slipper å stå og hutre på en bensinstasjon. Elsk! Anonymkode: 6a6a9...5d3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Del Skrevet 26. september 2022 Savner ikke fossilbilen min. Har faktisk bare ladet hjemme i år. Utrolig praktisk å slippe å dra på bensinstasjoner til stadighet Anonymkode: d9eb9...37a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Del Skrevet 26. september 2022 Savner ikke! Selv om jeg har gått tom for strøm midt på veien, langt fra nærmeste ladestasjon, og har lav rekkevidde. Anonymkode: b0664...32d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 26. september 2022 #7 Del Skrevet 26. september 2022 Savner ikke..full lader hjemme...og vi har el bil fra 2016 med kort kjøre lengde og vi har kjørt 4 timer til Gøteborg med 2 ladestasjoner. Mye billigere å. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Del Skrevet 26. september 2022 Savner ikke! Vi hadde en elbil og en dieselbil, men byttet faktisk inn dieselbilen også i el nå nylig. Så nå kjører vi helelektrisk. Har fordelen med å kan lade mens vi er på jobb, og har lader hjemme, så skjeldent vi må lade på hurtiglader. Anonymkode: c5428...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Del Skrevet 26. september 2022 Veldig fornøyd med elbilen, savner ikke fossilt drivstoff. Det er nok mest fordi vi sjelden drar på lange turer, og når vi først gjør det må vi uansett stoppe rimelig ofte pga småunger i baksetet. Gjør ingenting å lade da. Anonymkode: 90191...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er bompenger på el bil her. Jeg kan bare lade på Tesla ladere. Anonymkode: 36e6a...3dd Hvorfor kan du bare lade på Teslaladere? Tesla kan lade på alle ladere. Anonymkode: 8ab2e...7dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Del Skrevet 26. september 2022 GrønnNellik68 skrev (44 minutter siden): Jeg savner diesel bilen min på jobb. Tar 5 min og fylle og så kan man kjøre 1000 km igjen. I mot nå som men må lade etter 250 km. Som fort tar en 40-45 min. Fuckings lei el bil...makan til søppel. Da har du jo kjøpt elbil med altfor dårlig rekkevidde. Anonymkode: 8ab2e...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #12 Del Skrevet 26. september 2022 Jeg solgte Teslaen nå nettop og kjøpte dieselbil, og jeg nyter å slippe styret med lading og ikke minst å slippe den dårlige komfoten Teslaen har. Anonymkode: dd32d...3a2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. september 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da har du jo kjøpt elbil med altfor dårlig rekkevidde. Anonymkode: 8ab2e...7dd Ikke jeg men sjefen min. Som ansatt det eneste jeg kan si er .. savner diesel bilen. Han har el bil men lader hjemme og kjører ikke mye som meg så regner med han ikke ser poenget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. september 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor kan du bare lade på Teslaladere? Tesla kan lade på alle ladere. Anonymkode: 8ab2e...7dd Jeg har first price el bil Maxus. Lader på Tesla for det er billigst enda det er dyrt til Trøndelag å være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 26. september 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg eeeelsker elbilen min, den lader på natten, slipper å stå og hutre på en bensinstasjon. Elsk! Anonymkode: 6a6a9...5d3 Jeg. Må sitte å hutre på bensinstasjon i opp i mot 1 time for å lada nok til å være klar til ny dag. Diesel gjort på 2-3 min. Gruer til vinteren og minus grader 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #16 Del Skrevet 26. september 2022 Dere som lader hjemme, hvor mye eksrra kommer strømregningen på som følge av det nå? Anonymkode: 3cb2a...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #17 Del Skrevet 26. september 2022 Vi har 2 elbiler, men liker best min VW Tiguan dieselbil 🥰 Gruer meg til jeg ikke har den lenger 😢 Anonymkode: a1623...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #18 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere som lader hjemme, hvor mye eksrra kommer strømregningen på som følge av det nå? Anonymkode: 3cb2a...865 Ifølge tibberappen har vi ladet for 530kr hittil i september, deler av denne summen vil bli dekket av strømstøtten. Vi lader hovedsakelig hjemme, noen få ganger på jobb, men det er det bare vanlig stikkontakt så får ikke mange prosent i løpet av en dag. Bilen brukes daglig, gjerne flere ganger om dagen. Tesla model Y. Forrige bil var diesel og da måtte vi fylle opp tanken 3-4 ganger per måned og det kostet mye mer enn vi betaler nå selv med den dyre strømmen. Anonymkode: 65ab1...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #19 Del Skrevet 29. september 2022 Til slutt får myndighetene alle sammen til å spise insekter, skamme oss for å dusje lenge, eller eie en hytte, være over fattigdomsgrensen eller ha på varme i våre egne hjem. Samtidig kan de selv spise biff til middag hver dag, leve i grandiose boliger (og med enda større hytter) og reise med privatfly over hele verden, så mye de ønsker. Det eneste befolkningen står igjen med er vel enda mer masseinnvandring, bomstasjoner, klimak-voter, eller CO2-avgifter på alt mellom himmel og jord- Anonymkode: c0c11...761 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #20 Del Skrevet 2. oktober 2022 Solgte siste bensinbil (eller var det diesel tro?) i 2011. Har ikke savnet det siden. Fantastisk å bare bruke 5 sekunder på å sette i laderen på kvelden eller når jeg kommer hjem og slippe å tenke på å finne billigste bensinstasjon. Jeg har også bedre kontroll på glatt føre med motor jeg har full kontroll på fra første omdreining. Men jeg har bare 100 km tur-retur jobb pluss kjøring av unger eller andre ærend, så virker som du kjører en del mer enn meg. Det eneste jeg kanskje savner er turtallet om jeg skal prøve å holde gjevn fart uten å se for mye på speedometeret, men det er svært sjeldent jeg ikke bruker cruicekontroll om jeg kan holde gjevn fart på veien. Anonymkode: c079a...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå