Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom i vogn. Hvor sover de? Er det ok å la de sove samme sted som natt bare at man skiller dag og natt ved å ha det lyst om dagen? 

Anonymkode: 67ac6...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vugge eller nest i stua. La aldri i sengen på dagtid..

Anonymkode: b86d1...eef

Skrevet

Vi sover første dupp i senga vår sammen.. aner ikke om det er dumt men jeg trenger den duppen selv. Ellers sover baby mest på meg, i sofaen eller i vogna. En liten stund forsøkte vi på en liten seng i stua men det var ikke så ofte baby ønsket å sove der (burde nok hatt den fra starten men kjøpte den etter 1-2 mnd)

Hadde vi hatt bedre plass ville jeg hatt lekegrind i stua og hatt den på høyeste hakk så jeg kunne lagt baby der istedte for sofa :) 

Vi brukte aldri nest. 

(Baby er 7 mnd nå)

Anonymkode: 5c634...07f

Skrevet

Baby sover kun på meg. 

Anonymkode: c0d97...5a0

Skrevet

I vugge i stuen eller på soverommet. Har ofte åpne gardiner på soverommet på dagtid 

Skrevet

I senga vår på soverommet.

På meg, når jeg sitter i stress less.

I armene mine.

I babynest på sofaen.

I en vugge som vibrerer.

I en vanlig vugge som står i stuen.

Ja, det er helt ok. Gjør det som funker for deg og baby.

Anonymkode: 00576...370

Skrevet

I senga vår på soverommet. Da han var baby pleide han å ta noen av duppene i sofaen også.. 

Anonymkode: f61f7...ad8

Skrevet

På den alderen sov de i hengevugge i stua. Da de var ca 6 mnd begynte vi å la dem sove på dagtid i sengen sin. Jeg tenker at om du vil at babyen skal sove i sengen sin på dagtid så gjør det. Du kan godt la gardinene være trukket fra slik at det er litt lys i rommet, men ellers er det ikke nødvendig å skape skiller mellom dag og natt (du har dessuten andre rutiner før soving om natten med pysjamas, tannpuss straks de får sin første tann, nattasang osv). Den eneste fordelen med å la babyen sove på stua med oss, slik jeg ser det, var at de ble vant til å sove uten at det var helt stille og helt mørkt. Vi andre levde jo normale liv, så det var TV, prating, søsken som lekte osv. 

Skrevet

Din baby, så det bestemmer du helt selv. Min sover i vogna i stua på dagtid.

Skrevet

Her sover baby (7 mnd) i seng på soverommet med gardiner åpne og lys på. Begynte ikke med dette før døgnrytmen var etablert, men nå fungerer det ganske fint. Han får ikke til å sove på meg eller i dagseng i stuen, altfor mye spennende å se på 🙈

Anonymkode: bd9d1...71a

Skrevet

Sover kun på meg eller i bæresele på dagen. Har øvd på å sove i vogn i måneder nå uten hell. Opprinnelig hadde jeg tenkt å la henne sove i vogn eller hengevugge i stua, men det står fortsatt «ubrukt».

Anonymkode: 5195b...961

Skrevet

Måtte begynne å amme i søvn i sengen vår da hun ble rundt rundt 4 måneder, og gjør det fremdeles nå når hun er 6 måneder. Eneste som funker her utenom å gå med vogn på grus eller humpe i bæresjal🤷🏻‍♀️ Gjør akkurat det som funker for deg og mini🥰

Da hun var yngre enn ca 4 måneder sov hun bare hele tiden uansett, så pleide å ha henne på brystet, i armene eller liggende i vugga i stua. 

Anonymkode: 65a3f...771

Skrevet

I babynest i sofaen (stort sett etter amming), på fanget, eller i bæresele/ bæresjal. Sover også minst en dupp i vogna. 

Anonymkode: 73aa0...b58

Skrevet

Vår på 4.5 mnd sov først i vugge og babynest, men alt snudde ved 2.5-3 mnd alder. Nå er det kun vognen, bæresele eller oppå meg eller far. Veldig glad i vognen da.. men så våkner min baby i 04.30-05.30 tiden for amming og sovner godt.. så dagen starter mellom 8-9.30 en gang. 

Anonymkode: 7bb1d...bdd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 19.02):

Utenom i vogn. Hvor sover de? Er det ok å la de sove samme sted som natt bare at man skiller dag og natt ved å ha det lyst om dagen? 

Da min var tre våknet vi ca kl 7-8, så sovnet han da jeg kjørte storesøster på skolen. ( i bilen) så sov han vel 30 min x flere gjennom hele dagen og sloknet skikkelig rundt 22-23 på kvelden. Han sov i babynesten på sofaen sammen med meg. Rutinene på at han la seg kl 19 var vel rundt 9-10 mnd om jeg ikke husker helt feil. Nå er han 19 mnd og sover 1.5 time fra ca 11-12. Må vekke han slik at han får sove lit natten. Han sover rundt, og er super sånn sett. Våkner fremdeles rundt 7-7.30. 

Anonymkode: 1b6e2...e70

Skrevet

Gjør det som funker for deg. Ingenting er feil. Vi hadde en sprinkelseng oppe på dagtid, så bærte vi henne ned på soverommet våres å la henne i bedsidecriben når vi skulle legge oss. 

Anonymkode: a01d4...6ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 19.02):

Ute i vogna. 

Anonymkode: 54997...f19

Skrevet

Min sov i vogna på tur og i senga si. Noen ganger i lekegrinda.

Anonymkode: 46484...674

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...