Gå til innhold

Lærerstreik, høstferie, sommerferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer med de streikende lærerne i høstferien, om streiken er over før den tid?

Nå som de snart har streiket "halve skoleåret" har de jo ikke jobbet inn alle de timene de må avspasere i høstferien, juleferien, påskeferien, vinterferien og sommerferien 2023? 🤡😂

Anonymkode: 42c99...01f

• Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skjer med de streikende lærerne i høstferien, om streiken er over før den tid?

Nå som de snart har streiket "halve skoleåret" har de jo ikke jobbet inn alle de timene de må avspasere i høstferien, juleferien, påskeferien, vinterferien og sommerferien 2023? 🤡😂

Hvis lærerne kommer tilbake til en arbeidssituasjon de ikke vil godta, så sier de opp, så er det det offentliges problem å skaffe folk til å opprettholde et skoletilbud i tråd med lovverket. 🤡😂

Anonymkode: 33196...836

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis lærerne kommer tilbake til en arbeidssituasjon de ikke vil godta, så sier de opp, så er det det offentliges problem å skaffe folk til å opprettholde et skoletilbud i tråd med lovverket. 🤡😂

Men får de da tatt ut all avspaseringen de ikke har opparbeidet seg, i oppsigelsesperioden? 🤡

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for det. Streiken er nok ikke over før etter høstferien og i høstferien skal flere av dem sitte streikevakt - ergo ingen avspasering på dem. 

Ellers så vil jeg tro at mange av dem vil opparbeide seg en ny avspasering ganske raskt.  

• Liker 1
Skrevet

Tviler på at streiken er over før høstferien, så det går nok fint. Og det er tross alt ikke alle landets lærere som er tatt ut i streik, så de kan avspasere og feriere med god samvittighet.

Anonymkode: ce55b...4c1

Skrevet
Toyah skrev (2 minutter siden):

i høstferien skal flere av dem sitte streikevakt - ergo ingen avspasering på dem

2 timer streikevakt i løpet av hele høstferieuken. Hardt arbeid, si! 🤡

Anonymkode: b8fd7...a45

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men får de da tatt ut all avspaseringen de ikke har opparbeidet seg, i oppsigelsesperioden? 🤡

Hvilken oppsigelsesperiode?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil gjette på at om streiken blir avsluttet rett før ferien vil mange lærere bruke den til å forberede seg på å skulle starte opp undervisningen igjen. Dessuten er det ikke sånn at den tiden som avspaseres i høstferien er opptjent primært i august og september.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Streikevakt er vel ikke "hardt" arbeid - men dørgende kjedelig vil jeg tro?

Hvor du har fått 2 timer i fra, aner ikke jeg...

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Jeg vil gjette på at om streiken blir avsluttet rett før ferien vil mange lærere bruke den til å forberede seg på å skulle starte opp undervisningen igjen. Dessuten er det ikke sånn at den tiden som avspaseres i høstferien er opptjent primært i august og september.

Grøss!

Tenk hva de har å ta igjen. Jeg misunner dem ikke. Tror ikke vi skal bekymre oss for at de ikke rekker å jobbe inn avspaseringen sin.

Skrevet

Det var en lærer som skrev i en annen tråd her om dette. I følge denne læreren er der ikke avspasering, men arbeidsfri periode i henhold til arbeidstidsavtalen deres. Ergo må de ikke jobbe den manglende «avspaseringen» inn igjen. 

Anonymkode: 75b69...f7b

• Liker 2
Skrevet

Er høstferien i uke 40 i hele landet?

Skrevet
Just now, Anonymburker said:

Er høstferien i uke 40 i hele landet?

Nei.

Skrevet

Vi streiker i høstferien. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos oss er det streikevakt 2 timer hver dag + andre markeringer, frivillig arbeid etc. utenom det.

Anonymkode: d7c85...dd2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...