AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 .. er dere fornøyd med kroppen og livsstilen? Jeg trente mye før å spiste sunt. Nå er jeg i en situasjon jeg ikke kan opprettholde treningen å kostholdet går bare til helv***.. aldri følt meg så forferdelig.. åsså tenker jeg på, hvordan kan jeg føle meg bedre.. virker som så mange driter i å trene selv om de kan, bare unnskyldninger om at de ikke har tid osv, åsså har de er ræva kosthold som man lett kan se på kroppene dems men de er likevel fornøyde å virker så happy liksom.. (mener ikke skjære alle over en kam nå, vet det er tusen is av sånne som meg som så gjerne skulle trent)-kjenner jeg ikke klarer å være annet enn deprimert.. har lyst å kunne føle meg fin. Hvordan kjenner dere på det, dere som har ekstra vekt å selv velger å ikke trene og velger den usunne maten? Noen tips til hvordan man best kan gi faen i åssen man ser ut rett å slett ?💔 Anonymkode: c5bc7...0ff
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Jeg er litt der nå, men det skyldes mest latskap og mangel på motivasjon. Jeg liker ikke i det heletatt hvordan jeg ser ut og hvilken form jeg er i nå, likevel orker jeg ikke å ta tak i det. Hva gjør at du har gitt opp? Hvis jeg forstår deg riktig? Anonymkode: 6f6bd...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Skrevet 26. september 2022 Hvordan man føler seg handler om psyken sin, noen takler helt fint å spise dritt og ikke trene, de som ikke takler det har gjerne et litt mer problematisk forhold med psyken sin, selvbilde, det å akseptere seg selv. Men det er stor forskjell på å bare føle seg mer vell med trening og sunt kosthold kontra å bli deprimert og sterkt påvirket av det. I første tilfelle nevnt i forrige setning tenker jeg det kun handler om mennesket og ikke psyken, og omvendt i det andre tilfellet. Anonymkode: d1ed1...41f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Jeg trener særdeles lite og spiser nokså usunt. Men "problemet" er at jeg ikke legger på meg, jeg ser slank og forholdsvis trent ut uten å trene. Så har vansker med motivasjonen, men føler meg til tider pill råtten og har lyst å komme i bedre form. Av generelle helsemessige årsaker, ikke for å se mer fit ut eller noe. Har det generelt bra med meg selv og i kroppen min, men hadde nok hatt godt av litt trening og bedre mat. Man føler seg jo bedre av det. Anonymkode: 9e2f1...bdd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Jeg tror det har med selvtillit, selvbilde og en evne til å forstå at personlighet betyr mer enn utseendet. At den du er og det du kan er det som definerer deg som person, ikke et tall på en vekt. Anonymkode: 6134c...546 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 Jeg spiser usunt innenfor kaloriene og trener ikke men går mye har ikke bil Er 27 165cm 53 kilo og fortsatt like stram som da jeg var 16 og til om med som da jeg spiste sunt. Anonymkode: 701d4...fa3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Skrevet 26. september 2022 Vi er faktisk ikke hva vi spiser. Sunn mat i seg selv endrer ikke et negativt mindset. Anonymkode: 701d4...fa3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 Eg er ikkje superhappy med korleis eg ser ut, men eg er ikkje nok misfornøyd til å gjere endringar. Eg gidd ikkje å leve så sunt som eg egentlig burde. Det er meir kos og behag enn kaloritelling og høg puls😉 Eg er fornøgd med livet mitt. Eg tenker at kroppen min fungerer, den gjer jobben sin. Og det er det viktigaste!! Anonymkode: 373a2...506 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 Levde sånn før, og det ble jo en slags normal. Forbandt å "spise sunt og trene" som noe restriktivt og kroppsfiksert som jeg ikke gadd holde på med. Og ferdigmat og sukker gir jo en umiddelbar tilfredsstillelse som gjør en i godt humør der og da. Det var først da jeg begynte å trene at jeg skjønte hva jeg hadde gått glipp av. Det gjorde etter hvert underverker for energi, konsentrasjon og humøret ble mer jevnt. For meg kom treningen først, men har begynt å spise sunnere også fordi jeg ikke gikk ned i vekt så raskt som jeg ville med kun trening. Trodde jeg var fornøyd før også, men nå er jeg mer fornøyd. Anonymkode: 53d82...c2c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 Jeg har vært deprimert en stund og da har både kosthold og trening gått til helvete. Vet at det å spise usunt og ikke trene ikke er bra for depresjonen, men jeg har ikke klart å gjøre endringer enda. Synes det er vanskelig å ikke spise noe godt når den gir meg en god følelse og er kanskje dagens høydepunkt. Jeg er lett overvektig så det er ikke så ille, men jeg er jo ikke fornøyd. Tviler på at jeg noen gang kommer til å leve veldig sunt, men det å hovedsakelig spise god og næringsrik mat ønsker jeg å få til. Målet mitt er heller ikke å få en superfit kropp, men å få inn litt mer aktivitet og trene et par dager i uka. Prøver å gjøre endring, men så fort jeg har en dårlig dag eller en dårlig periode så er det rett tilbake til gamle vaner. Blir misfornøyd med meg selv fordi jeg ikke klarer å la være å bruke mat til å håndtere følelser. Anonymkode: a25a7...298
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Skrevet 26. september 2022 Jeg har akseptert meg selv og kroppen min, har lært meg å være glad i meg selv og at jeg er god nok som jeg er. Anonymkode: dfe27...314 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #12 Skrevet 27. september 2022 Jeg trener mye og spiser sunt, men gjorde ikke det før. Ser ikke noe anderledes ut nå. Alltid vært slank. Kjenner meg jo litt sterkere da, og vet at det er bra for helsa. Men hadde det fint før også. Savner egentlig litt den tiden hvor mat og trening var mer uviktig for meg. Anonymkode: 8e658...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå