lullu59 Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 Jeg vil gjerne høre hva andre mener om dette. Jeg er 62 år. For to år siden fikk jeg problemer med å gå mer enn 50-100 meter. Det var så vondt i bekkenet/lårene at jeg MÅTTE sette meg ned. Siden jeg hadde vært gjennom en stressende tid, sa jeg til meg selv at det kom til å gå over. Det var bare å gå mer. Men det gikk ikke over. Legen sa noe om betennelse og ferdig med det. For å gjøre en lang historie kort, merket jeg at jeg kunne gå mer med barnevognen til barnebarnet. Det var vel en slags avlastning, Etter halvannet år med grubling, tok jeg skrittet (hehe) og kjøpte en snerten rullator. Nå kan jeg gå hvor jeg vil og sette meg når jeg vil i motsetning til før da jeg måtte legge opp ruten etter hvor jeg kunne sette meg. Men jeg føler fremdeles at jeg ikke er gammel nok til å gå med den. Er det noen andre som kjenner seg igjen? 1
tussi680 Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Har du hatt prbl. med ryggen/ isjias i benet?
lullu59 Skrevet 26. september 2022 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2022 Jeg har hatt problemer med korsryggen og bekkenet til og fra hele livet, og jeg har en stillesittende jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Skrevet 26. september 2022 Jeg bruker det ikke selv, men er sykepleier, og det er ikke aldersgrense på rullator😊 Det er yngre enn deg som bruker det, og du skal ikke tenke på det. Det er en god hjelp for deg i hverdagen og det er alt som betyr noe. Det er for mange en stor terskel å begynne å bruke den, men de innser at det er en god ting å ha. Tenk heller på friheten, nytten og gleden du har av den, enn på om du er gammel nok til å bruke den😊 Anonymkode: a6424...cdb 1
tussi680 Skrevet 26. september 2022 #5 Skrevet 26. september 2022 Har samme prbl. men jeg har fått beskjed fra kiropraktor at jeg må ta tøyingsøvelser hver dag, ellers blir det så korte dagsturer som du beskriver. Å sykle går mye bedre for min del. 1
Daria Skrevet 26. september 2022 #6 Skrevet 26. september 2022 (endret) Jeg er 42 og avhengig av gåstaver, så... Det er tross alt bedre å kunne komme seg rundt med hjelpemidler enn å sitte hjemme uten. Men hvis du ikke har gjort det, vil jeg jo absolutt anbefale en tur til fysioterapeut - det er mye som kan gjøres noe med. Om det ikke blir bra, kan det jo være det kan bli bedre Endret 26. september 2022 av Daria 1
lullu59 Skrevet 26. september 2022 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2022 Takk for svar. Ja, det er jo det jeg prøver å si til meg selv, men den litt vonde følelsen er der likevel. Men hadde det ikke vært for ruilatoren, hadde jeg jo ikke kommet meg særlig mye ut, Daria skrev (4 minutter siden): Jeg er 42 og avhengig av gåstaver, så... Det er tross alt bedre å kunne komme seg rundt med hjelpemidler enn å sitte hjemme uten. Men hvis du ikke har gjort det, vil jeg jo absolutt anbefale en tur til fysioterapeut - det er mye som kan gjøres noe med. Om det ikke blir bra, kan det jo være det kan bli bedre så jeg får jo mer trening med den. Sykle tør jeg ikke her jeg bor. Jeg har allerede stått på venteliste til fysioterapeut i ett år.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Skrevet 26. september 2022 Jeg er i 40-årene og bruker ofte krykker og rullestol ettersom hva kroppen behøver. Jeg måtte tilfeldigvis hente rullatoren til noen en gang og gå med den over en (for meg) lang distanse og det eneste jeg kan si om det er at det var utrolig digg! Hadde det egnet seg med rullator der jeg bor så ville jeg kanskje byttet ut krykkene med rullator. Ja til hjelpemidler! 💪 Anonymkode: 67aa8...cda 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Skrevet 26. september 2022 lullu59 skrev (4 timer siden): så jeg får jo mer trening med den. Sykle tør jeg ikke her jeg bor. Jeg har allerede stått på venteliste til fysioterapeut i ett år. Kjære medmenneske. Eg håper du vil prøve denne nydelige saktegåande videoen for rygg- og isjasplager. Den har verkeleg redda meg. Og så var det så fantastisk å finne noko som eg kunne gjere sjølv, medan eg venta å komme til fysioterapeuten. Anonymkode: 18163...8ab 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Skrevet 26. september 2022 lullu59 skrev (4 timer siden): Jeg har hatt problemer med korsryggen og bekkenet til og fra hele livet, og jeg har en stillesittende jobb. Men du har ikke gått til fysioterapeut, ikke tatt mr eller røntgen - det logiske er jo ikke å tenke «jaja, sånn blir de neste 40 årene av livet» men å insistere på diagnose og behandling. Ja, det er nok ikke galt å bruke rullator om du da klarer å gå turer. Men man kan ikke gå med rullator i terreng, så livsutfoldelse din begrenses kraftig av dette. Og uavhengig av om du velger å bruke rullatoren bør du samtidig trene styrke. Finn deg et treningssenter, be om veiledning. Tren styrke et par ganger i uka. Anonymkode: 181b4...7a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå